Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MyBMW-appen

Startet av TM3P2021, mandag 16. januar 2023, klokken 06:56

« forrige - neste »

TM3P2021

Hei, dette er sikkert besvart tidligere i en annen tråd og det beklager jeg isåfall.
Fått meg i4m50. Fantastisk bil! Dårlig app!

Jeg har koblet til konto mm og kan SE status på lading, at bilen er låst, takluke lukket osv, men får ikke sendt kommandoer til bilen. Eks noe så enkelt som låsing. Den bare henger og så kommer det en melding om at kommandoen var mislykket. Teller opp ca 10 ulike kommandoer i appen og samtlige er mislykket ... Forslag til noe jeg kan prøve selv?

Orbit

Jeg har hatt samme trøbbel med app'en mot i3. Etter mange runder (måneder) med support uten løsning (inkl runder med reinstallsjon av app, melde bilen ut/inn av min konto, etc) fikk jeg tilgang til en forhandlerbil av samme årgang for å se om det feilet også mot den. Med begge biler tilknyttet min konto, så fungerte kommandoene mot begge. Etter å ha tatt bort forhandlerbilen, var også kontakten med min bil i orden -  og har vært det siden.

Så jeg tipper det ligger noe rusk på serversiden hos BMW, som de ennå ikke har fått ryddet opp i. Og siden de har stoppet å tilby beta-testing av app (i alle fall mot i3 etter at den gikk ut av produksjon), er det ikke lenger tilgjengelig en app-versjon som også logger hva som går feil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA