Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Svk

Blir alle biler som skal til vestlandet levert Stavanger?

Emilsl94

Sitat fra: MarcusW på tirsdag 07. mars 2023, klokken 08:32
Sitat fra: chribrek på tirsdag 07. mars 2023, klokken 07:56
Sitat fra: Emilsl94 på mandag 06. mars 2023, klokken 12:31
Sitat fra: TKTS på mandag 06. mars 2023, klokken 12:23
Var akkurat hos Tesla og purret opp status på levering av Model Y rwd, skulle hatt den i månedsskiftet februar/mars. Eneste sporing de hadde var at den var i Zeebrugge for 2 uker siden. Men jeg ser at "Hoegh Chiba" ligger på Filipstadkaia i Oslo, den kommer fra Zeebrugge. Så håper at bilen er ombord, fikk bekreftet at utlevering vil være på Lillestrøm.

Vet du noe om hvor lang tid de bruker fra båten er i havn til bilen er klar til utlevering?
Har 14 - 29 Mars på RWD, men håp om at den kommer på samme skip som ditt.

Hadde samme estimat som deg. Endret seg i natt til 30-31 mars. Bilen ankom Zeebrugge i går kveld

Estimert 30-31 selv når bilen ankommer med Hoegh Oslo 11. mars? Eller har du ikke fått bekreftet frakt Zeebrugge-Oslo?

Fikk velge leveringstidspunkt idag, 16-17 Mars

chribrek

Sitat fra: Emilsl94 på tirsdag 07. mars 2023, klokken 08:51
Var akkurat hos Tesla og purret opp status på levering av Model Y rwd, skulle hatt den i månedsskiftet februar/mars. Eneste sporing de hadde var at den var i Zeebrugge for 2 uker siden. Men jeg ser at "Hoegh Chiba" ligger på Filipstadkaia i Oslo, den kommer fra Zeebrugge. Så håper at bilen er ombord, fikk bekreftet at utlevering vil være på Lillestrøm.

Vet du noe om hvor lang tid de bruker fra båten er i havn til bilen er klar til utlevering?

Hadde samme estimat som deg. Endret seg i natt til 30-31 mars. Bilen ankom Zeebrugge i går kveld

Hmm, mitt estimat er uendret.
Kan hende det blir endret iløpet av dagen da.

Spørs nok litt hvor i landet du har levering også, jeg har i Trondheim! :)

chribrek

Sitat fra: MarcusW på tirsdag 07. mars 2023, klokken 08:32

Estimert 30-31 selv når bilen ankommer med Hoegh Oslo 11. mars? Eller har du ikke fått bekreftet frakt Zeebrugge-Oslo?

Ikke fått bekreftet Zeebrugge-Oslo enda

seb1

Min model Y LR er på Hoegh Oslo som kommer til Oslo 11.3. Fikk nettopp velge utlevering på Lillestrøm onsdag 15.3

geear

Sitat fra: Svk på tirsdag 07. mars 2023, klokken 10:33
Blir alle biler som skal til vestlandet levert Stavanger?
Nei. Det leveres biler direkte til Bergen og Trondheim iallfall, usikker på de i mellom der. Vet ikke om Haugesund har egne båtanløp, eller om de kommer med bil fra Drammen eller Stavanger (som egentlig betyr Sola og Sandnes  :P).

davids

Om det er noen som er interessert, så er min "tidslinje" her:

23. Jan: Bestilte hvit MYLR svart 19"
6. Feb: Endret til bil jeg fant i Tesla inventory og ringte selger: grå MYLR svart 19"
10. Feb: Fikk tildelt VIN. (Og hatt samme VIN hele veien uten at det har forsvunnet)
11. Feb: Fant bilen på skipet Hoegh Trapper som ankom Zebrugge 22. Feb.
-- Deretter helt stille frem til:
6. Mar: SMS om at utlevering blir Lillestrøm
7. Mar: Mulighet til å velge utlevering
15: Mar: Utlevering på Lillestrøm (tidligste mulighet)

Jeg har ikke mer track på bilen etter at den ankom Zebrugge. Står samme status på Hoegh sin trackingside, så kan nesten anta at en eller annen Auto-båt har fraktet den videre kanskje.

holhe

Noen som vet om det er mulig å få bilen levert med sommerdekk i stedet? (Har levering neste uke)

DagfinnN

Sitat fra: holhe på tirsdag 07. mars 2023, klokken 17:33
Noen som vet om det er mulig å få bilen levert med sommerdekk i stedet? (Har levering neste uke)
Jeg tok ut bilen i slutten av mars i fjor. Da valgte jeg utlevering med sommerdekk. Akkurat denne dagen snødde det litt selv om hovedveiene var bare. Måtte undertegne erklæring om at jeg tok ansvaret for at jeg fikk bilen med sommerdekk på "vinterføre". Ellers helt greit.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

holhe

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 07. mars 2023, klokken 18:41
Jeg tok ut bilen i slutten av mars i fjor. Da valgte jeg utlevering med sommerdekk. Akkurat denne dagen snødde det litt selv om hovedveiene var bare. Måtte undertegne erklæring om at jeg tok ansvaret for at jeg fikk bilen med sommerdekk på "vinterføre". Ellers helt greit.
Hvordan valgte du det? Ringte du de? Takk for svar :)

abir31415

Bestilt YLR svart/svart feb 12. Fikk Vin i dag. Har estimert levering mars 27-31 i Lillestrøm. Er det mulig å bytte til rød farge nå?

DagfinnN

Sitat fra: holhe på tirsdag 07. mars 2023, klokken 18:46
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 07. mars 2023, klokken 18:41
Hvordan valgte du det? Ringte du de? Takk for svar :)
Ringte til butikken der utlevering skulle skje.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Petter-S

Fikk VIN idag og estimert levering 24-31 mars. Ønsker egentlig ikke bilen før til sommeren. Hvor i prosessen og hvordan ber man om utsettelse? (Leasingbil som går ut da, og behøver ikke to biler)

Otkristo

siljan

Hei

Skal hente bil mandag. Kjøretøyet er registrert på meg og har fått skilter. Før i tida når jeg henta ut en x var det vanlig å holde igjen noen steg til man har gått over bilen.

Spør fordi jeg fikk beskjed om å signere lånedokumenter nå. Skal jeg gjøre det før mandag?

Må jeg fortsatt signere noe hos Tesla? Spør bare fordi det er noe skikkelig galt med bilen på utlevering så kan jeg fortsatt nekte utlevering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA