Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

VistaX

holhe

Sitat fra: VistaX på fredag 24. februar 2023, klokken 10:05
Sitat fra: cnw123 på fredag 24. februar 2023, klokken 09:21
Sitat fra: VistaX på torsdag 23. februar 2023, klokken 19:51
Noen med levering snart som tror bilen er på båten Auto Achieve som legger fra Zeebrugge og skal til Drammen i løpet av helgen?
Jeg har liksom et håp om at min bil som var på en båt og la til Zeebrugge i går, er med på denne båten. Jeg har levering 3-18.mars.

Har est. 24. feb - 11. mars i Bodø på Hvit LR 19 tommer, og snakket med Tesla tidligere i uken som sa at bilen ville komme med en båt som skulle fra Zeebrugge fredag 24.02, så antar min bil er ombord denne båten.
Litt bekymret for at min bil da blir stående i Zeebrugge til neste båt siden dere har såpass mye tidligere estimert enn meg.
Har ikke sett noen andre med samme est. leveringstidsrom som meg (27/2-14/3) så det kan godt hende at våre biler er på samme skip

TKTS

Sitat fra: holhe på fredag 24. februar 2023, klokken 14:37
Noen med levering snart som tror bilen er på båten Auto Achieve som legger fra Zeebrugge og skal til Drammen i løpet av helgen?
Jeg har liksom et håp om at min bil som var på en båt og la til Zeebrugge i går, er med på denne båten. Jeg har levering 3-18.mars.

Har est. 24. feb - 11. mars i Bodø på Hvit LR 19 tommer, og snakket med Tesla tidligere i uken som sa at bilen ville komme med en båt som skulle fra Zeebrugge fredag 24.02, så antar min bil er ombord denne båten.
Litt bekymret for at min bil da blir stående i Zeebrugge til neste båt siden dere har såpass mye tidligere estimert enn meg.
Har ikke sett noen andre med samme est. leveringstidsrom som meg (27/2-14/3) så det kan godt hende at våre biler er på samme skip

Har samme leveringstidsrom som deg, Tesla ringte forrige uke og bekreftet at bilen ville komme i månedsskifte så da tipper jeg levering i Drammen i slutten av neste uke, eller uken etter.

heiho

Sitat fra: MeToo på fredag 24. februar 2023, klokken 14:06
Fikk beskjed fra dekkforhandler at det bare er ET35 felgene som har plass til bremsesystemet på long range. Så da blir det 18 8 ET35 for min del, med 235 55 18 dekk. Avvik ET blir da ørlite over tillatt, men jeg vil heller ha bedre grep og komfor. 20 tommere ville uansett kommet lenger ut

Alt det styret for uoriginale felger. Er det verdt det?
Har opplevd utfordringer med uoriginale felger på en Model S ifbm. garantireperasjon en gang. Opplevd det samme i hvert fall to ganger hos BMW. Riktignok noen år siden dette nå, men det var svært irriterende de gangene.

holhe

Sitat fra: TKTS på fredag 24. februar 2023, klokken 15:04

Har samme leveringstidsrom som deg, Tesla ringte forrige uke og bekreftet at bilen ville komme i månedsskifte så da tipper jeg levering i Drammen i slutten av neste uke, eller uken etter.
Nice! Jeg fikk samme beskjed :)

OleBrum2

gjobjo

Yes, endelig :-)
Black on black model Y LR

Leveringsavtale
Mandag 13 mars at 15:00

Bergen-Kokstad
18 Kokstaddalen
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

VistaX

Sitat fra: TKTS på fredag 24. februar 2023, klokken 15:04

Ser den samme båten, Auto Achieve, er planlagt ankommet Drammen Havn både 26/2 og 6/3.

MeToo

Sitat fra: heiho på fredag 24. februar 2023, klokken 15:05
Sitat fra: MeToo på fredag 24. februar 2023, klokken 14:06
Fikk beskjed fra dekkforhandler at det bare er ET35 felgene som har plass til bremsesystemet på long range. Så da blir det 18 8 ET35 for min del, med 235 55 18 dekk. Avvik ET blir da ørlite over tillatt, men jeg vil heller ha bedre grep og komfor. 20 tommere ville uansett kommet lenger ut

Alt det styret for uoriginale felger. Er det verdt det?
Har opplevd utfordringer med uoriginale felger på en Model S ifbm. garantireperasjon en gang. Opplevd det samme i hvert fall to ganger hos BMW. Riktignok noen år siden dette nå, men det var svært irriterende de gangene.

Jeg tenker det er verdt det. Får kortere bremselengde med mere gummi, bedre veigrep på snø og mykere komfort over fjellet på vaskebrett. Hadde bilen hatt luftfjæringer hadde jeg sikkert gått for standarden. Det er mange dekkforhandlere som anbefaler 18 tommere til model y, samt Tesla Bjørn, så tror nok det skal gå greit

Electric cars in Norway

SitatSer den samme båten, Auto Achieve, er planlagt ankommet Drammen Havn både 26/2 og 6/3.

Auto Achieve, den kommer veeeeldig snart til Drammen, om 5 timer, kopi: ETA: 2023-02-26 14:00 LT (UTC +1)

Så det er bare å følge med på webcam og eller marinetraffic  :+1:

https://drammenhavn.no/webkamera/

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:6899411/mmsi:255739000/imo:9881304/vessel:AUTO_ACHIEVE

VistaX

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 26. februar 2023, klokken 09:03
SitatSer den samme båten, Auto Achieve, er planlagt ankommet Drammen Havn både 26/2 og 6/3.

Auto Achieve, den kommer veeeeldig snart til Drammen, om 5 timer, kopi: ETA: 2023-02-26 14:00 LT (UTC +1)

Så det er bare å følge med på webcam og eller marinetraffic  :+1:

https://drammenhavn.no/webkamera/

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:6899411/mmsi:255739000/imo:9881304/vessel:AUTO_ACHIEVE
Synd man ikke kan zoome inn på VIN  :P

rontonic

Bestilte MYP 22 Quicksilver den 22. januar. Antatt levering var lenge "feb-mars". Nå er den oppdatert til "April 30 - July 14".

Men om man går inn på bestillingssiden til Model Y, er antatt levering for ny-bestilling "Mars-April".

Ser det finnes noen biler i tilgjengelig inventar, er dette uavhentede biler? Som kunder ikke har akseptert etter inspeksjon kanskje?

hagestol

Er noen halvveis akseptable ferdigbygde biler ute hos Tesla nå, men de forsvinner hele tiden. Så en midnight silver 19" LR sort med EAP i Drammen som forsvant foran øya mine. Virker som en del avbestiller med hvitt interiør og som blir liggende.

OleBrum2

Standard range hvit sort interiør tidligere antydet til start mars blir nå realistisk levert sent mars ifg Tesla Bergen. Får bare vente...noen andre med standard som har fått dato?

Elektro12

Sitat fra: OleBrum2 på mandag 27. februar 2023, klokken 17:52

Standard range hvit sort interiør tidligere antydet til start mars blir nå realistisk levert sent mars ifg Tesla Bergen. Får bare vente...noen andre med standard som har fått dato?

Hadde levering indikert tidlig mars, men utsatte den til mai i dag.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA