Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

holhe

Sitat fra: heiho på tirsdag 14. februar 2023, klokken 08:12
Sitat fra: chribrek på tirsdag 14. februar 2023, klokken 07:17
Der fikk jeg beskjed om å godkjenne at sensorer er borte, og at Tesla Vision skal erstatte funskjonene. Noen som har gjort det samme i det siste, og begynner bilen da å nærme seg? Har estimert levering 14-29 mars.

Fikk samme som deg i dag tidlig. Estimert 14-29 her også. Fikk VIN i kildekoden i går.
Fikk samme beskjed som dere i dag.

MarcusW

Der fikk jeg beskjed om å godkjenne at sensorer er borte, og at Tesla Vision skal erstatte funskjonene. Noen som har gjort det samme i det siste, og begynner bilen da å nærme seg? Har estimert levering 14-29 mars.

Fikk samme som deg i dag tidlig. Estimert 14-29 her også. Fikk VIN i kildekoden i går.
Samme her, melding i appen i dag tidlig. Estimert 14-29.

Alvildeb

Sitat fra: MarcusW på tirsdag 14. februar 2023, klokken 09:31

Samme her, melding i appen i dag tidlig. Estimert 14-29.

Fikk samme beskjed, men har fått levering 28.02 allerede og må godkjenne for at det blir.

tornaldo

Hva skjer om man ikke godkjenner det? Gyldig grunn for å kansellere bestilling, uten å miste depositum tro...?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Ja, ingen problem å kansellere og få igjen alt basert på manglende p-varsling.

Ampéreson

Kjapt spørsmål, lenge siden jeg har hatt tid til å oppdatere meg på levering av model y.

Noen som har noe mer info om når det kommer Cherry red Model Y fra Tyskland?

Nesten gitt opp å få bilen min levert som jeg bestillte i 2019 (TMYP Red multicoat).

Portalen ser nå slik ut, viser ikke en bil og det er ingen dato.

Estimert levering bestemmes senere.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ampéreson på torsdag 16. februar 2023, klokken 09:36
Kjapt spørsmål, lenge siden jeg har hatt tid til å oppdatere meg på levering av model y.

Nesten gitt opp å få bilen min levert som jeg bestillte i 2019 (TMYP Red multicoat).

Uten at jeg har greie på det - tipper at ordren er satt på hold i Tesla-systemet, av en eller annen grunn/feil. Ville ringt Tesla og hørt.
Tesla Model Y                         2021-

GOS

Sitat fra: Ampéreson på torsdag 16. februar 2023, klokken 09:36

Viser bilen hos meg og om leveringstid står det 'Estimert levering: jun - jul 2023' som det var når jeg bestilte den for noen uker siden.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

SWBS

Sitat fra: SWBS på torsdag 09. februar 2023, klokken 16:46
Sitat fra: iDriver på torsdag 09. februar 2023, klokken 14:59
Sitat fra: Isurlis på torsdag 09. februar 2023, klokken 13:50
vet ikke hvordan jeg svarer deg spesifikt Idriver, ja det står på teslaappen på min konto og inne på nettleseren når jeg logger inn hos tesla og ser på min egen bestilling
Ok, da har du mer spesifikk informasjon der enn meg...
Da har du samme info som meg(Også bestilt svar på svart). Kan virke som det kommer ut mange hvite biler nå. Flere som har bestilt svart på svart som har like lite info om veien videre?

Da fikk vi omsider Estimert levering: March 11 - March 27. Svart på svart LR med 19" sommer og vinterdekk. Var kjekt etter 1mnd uten noen som helst indikasjon på når vi kan forvente å få bilen. Ble bekymret for at vi måtte kjøpe en billig brukt bil mens vi ventet om det skulle dra seg ut til evigheten som det har gjort for noen. Flaks vi slapp den  :D

F_Hande

Dukket opp EDD hos meg i dag også, Svart/Svart LR 19" S&V dekk. 7-23 mars, levering i Drammen. Virker som at det har vært mye hvite biler som har gått gjennom systemet i det siste, kan se ut som svarte nå ruller ut.
'23 YLR | '20 e-Golf

tornaldo

Sitat fra: geear på tirsdag 14. februar 2023, klokken 22:25

En venn forsøkte dette nå, men ble avvist av Tesla, med begrunnelse i at det var små endringer, og ikke omfattet av avtalen. Grunnen var at det ikke påvirket rekkevidde, topphastighet eller akselerasjon.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

iDriver

Her også...Svart/svart 20" - estimert 10. - 26. mars (levering Drammen)  :D

F_Hande

Sitat fra: iDriver på torsdag 16. februar 2023, klokken 19:05
Her også...Svart/svart 20" - estimert 10. - 26. mars (levering Drammen)  :D

Rart at vi får litt forskjellig leveringsestimat med såpass like bestillinger, uansett gøy når det skjer noe nå da :-)
'23 YLR | '20 e-Golf

geear

Sitat fra: tornaldo på torsdag 16. februar 2023, klokken 14:17
Sitat fra: geear på tirsdag 14. februar 2023, klokken 22:25

En venn forsøkte dette nå, men ble avvist av Tesla, med begrunnelse i at det var små endringer, og ikke omfattet av avtalen. Grunnen var at det ikke påvirket rekkevidde, topphastighet eller akselerasjon.
Helt irrelevant - hvis man har bestilt en bil med fungerende parkeringsvarsling, så er det et avtalebrudd å levere uten. Men kommer såklart an på bestillingstidspunktet, det har vært kjent en stund nå. Har førstehåndskjennskap til to bestillinger fra i sommer som er kansellert de siste dagene, og reservasjonsbeløp bekreftet at blir refundert.

Petter-S

Fikk oppdatering i app. Har lenge vært feb-mars. Nå står det 11 mars til 27 mars. Ingen VIN så vidt jeg kan se. Hvordan tolker jeg dette. Ønsker egentlig ikke bilen før juli

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA