Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

gjobjo

Enda så har jeg ikke fått noe estimat når bilen kommer, men jeg har snakket med Tesla kontakten jeg har og alt er ok, rart at de ikke setter opp en ca dato, er jo andre som har bestilt senere som har fått dato med en gang
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

geear

Sitat fra: Teslafryd på onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21
Hei!

Jeg bestilte en Tesla model Y LR, helt standard med hvit farge 13. januar. Har foreløpig ikke fått noen estimert leveringstid. Lurer på om det er flere i samme båt eller noen som vet noe om det forventes store leveranser av tesla i første kvartal? Tenker at det etter at prisreduksjon må være voldsomt mange bestillinger i Norge, og frykter derfor at leveringstiden kan bli lengre enn første kvartal 2023. Hva tror dere?
Jeg har leveringstidspunkt første to uker i februar på lik bil bestilt i juni, kommer nok til å kansellere, så da får du sikte på den.. 🤪

heiho


Mags89

Har fått leveringsdato i februar men det er bare 2 å velge mellom, og de kolliderer med utenlandstur. Får bare beskjed fra Tesla at man maks kan utsette 7 dager men ikke fått opp flere valg enn de 2 datoene. Noen som har vært i samme situasjon? Ventet på bilen siden august også måtte den komme akkurat på verste tidspunkt.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Rairai

Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Merkelig, jeg bestilte for flere dager siden, står kun feb-mar. Hvor og når får man beskjed om levering?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mags89 på tirsdag 31. januar 2023, klokken 19:35
Har fått leveringsdato i februar men det er bare 2 å velge mellom, og de kolliderer med utenlandstur. Får bare beskjed fra Tesla at man maks kan utsette 7 dager men ikke fått opp flere valg enn de 2 datoene. Noen som har vært i samme situasjon? Ventet på bilen siden august også måtte den komme akkurat på verste tidspunkt.

Har du prøvd å snakke med dem, og forklart det konkrete problemet? I då fall ekstremt lite fleksibelt.
Tesla Model Y                         2021-

snakkesalig

Sitat fra: Rairai på onsdag 01. februar 2023, klokken 01:50
Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Merkelig, jeg bestilte for flere dager siden, står kun feb-mar. Hvor og når får man beskjed om levering?

Du får SMS.

VistaX

Noen som har erfaring med å kjøpe bil fra inventory og deretter avbestille den man har i bestilling?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: VistaX på onsdag 01. februar 2023, klokken 08:14
Noen som har erfaring med å kjøpe bil fra inventory og deretter avbestille den man har i bestilling?

Jeg mener dette er ganske vanlig rett før kvartalsslutt / årsslutt at Tesla tilbyr lagerbiler. Mener at det går greit om du ringer Tesla. Tror det er sånn at de ordner på dataen, så du slipper å gjøre noe på nettet.
Tesla Model Y                         2021-

snakkesalig

Sitat fra: VistaX på onsdag 01. februar 2023, klokken 08:14
Noen som har erfaring med å kjøpe bil fra inventory og deretter avbestille den man har i bestilling?

Ser ut som noen av inventory-bilene som legges ut ikke forsvinner så fort, mens andre (med de mest populære konfigene) forsvinner med en gang. Så om du vil sikre deg en av de "populære" må du nesten bare bestille så snart den dukker opp. I så fall må nåværende bestilling kanselleres, og du taper 2500 med mindre du gidder å bruke tid og energi på å få de tilbake.

Er det en mindre populær inventory (typisk RWD uten HF, samt P ser det ut som) tar du kontakt med testla og ber de "matche" bestillingen din med inventorybilen. Da slipper du å kansellere noe som helst.

Rairai

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 01. februar 2023, klokken 07:25
Sitat fra: Rairai på onsdag 01. februar 2023, klokken 01:50
Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Merkelig, jeg bestilte for flere dager siden, står kun feb-mar. Hvor og når får man beskjed om levering?

Du får SMS.

Fortsatt ingenting. Står bare Feb-Mar :'(

snakkesalig

Sitat fra: Rairai på onsdag 01. februar 2023, klokken 12:05
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 01. februar 2023, klokken 07:25
Sitat fra: Rairai på onsdag 01. februar 2023, klokken 01:50
Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Merkelig, jeg bestilte for flere dager siden, står kun feb-mar. Hvor og når får man beskjed om levering?

Du får SMS.

Fortsatt ingenting. Står bare Feb-Mar :'(

Uh ja, altså, du får SMS når bilen er klar for utlevering, som er en uke eller to før.

Du må bare smøre deg med tålmodighet, estimert levering kan endre seg mange ganger før du plutselig en dag får SMS. Det kalles "Tesla leveringsbingo", welcome to the game :)

Mags89

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 01. februar 2023, klokken 06:46
Sitat fra: Mags89 på tirsdag 31. januar 2023, klokken 19:35
Har fått leveringsdato i februar men det er bare 2 å velge mellom, og de kolliderer med utenlandstur. Får bare beskjed fra Tesla at man maks kan utsette 7 dager men ikke fått opp flere valg enn de 2 datoene. Noen som har vært i samme situasjon? Ventet på bilen siden august også måtte den komme akkurat på verste tidspunkt.

Har du prøvd å snakke med dem, og forklart det konkrete problemet? I då fall ekstremt lite fleksibelt.

Problemet er å få tak i de. Nå fikk jeg bare en dato med beskjed om at den maks kunne flyttes 3 dager. Går ikke å ringe de. Veldig lite fleksibelt. Skjønner at man vil ha rask utlevering og hadde jeg vært hjemme hadde jeg kommet på dagen.

snakkesalig

Sitat fra: Mags89 på onsdag 01. februar 2023, klokken 14:21
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 01. februar 2023, klokken 06:46
Sitat fra: Mags89 på tirsdag 31. januar 2023, klokken 19:35
Har fått leveringsdato i februar men det er bare 2 å velge mellom, og de kolliderer med utenlandstur. Får bare beskjed fra Tesla at man maks kan utsette 7 dager men ikke fått opp flere valg enn de 2 datoene. Noen som har vært i samme situasjon? Ventet på bilen siden august også måtte den komme akkurat på verste tidspunkt.

Har du prøvd å snakke med dem, og forklart det konkrete problemet? I då fall ekstremt lite fleksibelt.

Problemet er å få tak i de. Nå fikk jeg bare en dato med beskjed om at den maks kunne flyttes 3 dager. Går ikke å ringe de. Veldig lite fleksibelt. Skjønner at man vil ha rask utlevering og hadde jeg vært hjemme hadde jeg kommet på dagen.

Svar på SMSen du fikk ang utlevering så svarer de (relativt) kjapt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA