Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål vedrørende avbestilling av Ariya

Startet av El-inor, tirsdag 17. januar 2023, klokken 18:07

« forrige - neste »

El-inor

Jeg signerte kontrakt på Ariya 4x4 Evolve i desember 2021. Leveringstiden ble da (muntlig) oppgitt til september måned 2022. Men selgeren var "lur". Han unnlot å skrive noe om leveringsterminen i kontrakten.

Jeg har fortsatt ikke mottatt noen leveringstermin og kan nå tenke meg å avbestille bilen. Spørsmålet blir da - var det lurt av selgeren å ikke skrive noe om leveringen, eller vil det juridisk bli sett på som lureri, og gi meg full adgang til å avbestille uten kostnader?

Mottar gjerne kvalifiserte juridiske råd om dette caset.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Dieselgubben


Svk


El-inor

Sitat fra: Svk på torsdag 19. januar 2023, klokken 09:35
hvorfor ikke bare spørre selger først?

Så du synes at jeg skal spørre den "lure" selgeren om råd, Svk?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Svk

Om han har solgt noe som aldri kommer,så bør han jo bare annullere bestillingen uten spørsmål.gikk veldig fint å annullere leafen

Dieselgubben

Sitat fra: Svk på torsdag 19. januar 2023, klokken 18:03
Om han har solgt noe som aldri kommer,så bør han jo bare annullere bestillingen uten spørsmål.gikk veldig fint å annullere leafen

Bra forslag. Det enkle er ofte det beste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA