Ruter som sprekker.

Startet av Model3B, søndag 15. januar 2023, klokken 11:25

« forrige - neste »

Model3B

Nå har både bakruta og frontruta sprekt med kort mellomrom. Noe andre har opplevd? Bare lurer, fordi det for meg er unormalt i forhold til andre biler jeg har kjørt.

Lapskaus

Helt klart ikke sånn det skal bære. Men heller ikke helt ukjent tesla fenomen. Bakruta mi sprakk, ikke noe problem å fikse på garanti.

DeepFu

Frontruta på vår 2019-mod sprakk for et par uker siden. Ser ut som det har startet nede i høyre hjørne, og jobber seg nå innover mot midten. Finner ingen tegn til at det er steinsprang. Har ikke fått somlet oss til å gjøre noe med det enda.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

DeepFu

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 23. januar 2023, klokken 10:39
Brukt "tin bil" med snø på ruta?
Godt mulig, mest fruen som kjører i hverdagen. Og med gateparkering og nordnorsk vinter(konstant vekslende mellom mildvær og kulde), kan tin bil noen ganger være eneste mulighet for å komme seg inn i den.. Etter 4 år med TM3 har jeg lært meg å mislike dørene og dørhåndtakene intenst.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: DeepFu på torsdag 26. januar 2023, klokken 11:17
Godt mulig, mest fruen som kjører i hverdagen. Og med gateparkering og nordnorsk vinter(konstant vekslende mellom mildvær og kulde), kan tin bil noen ganger være eneste mulighet for å komme seg inn i den.. Etter 4 år med TM3 har jeg lært meg å mislike dørene og dørhåndtakene intenst.

Har du prøvd silikonspray?
Tesla Model Y                         2021-

DeepFu

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 27. januar 2023, klokken 14:03
Sitat fra: DeepFu på torsdag 26. januar 2023, klokken 11:17

Har du prøvd silikonspray?
Ja, mye og ofte. Men det skulle egentlig vært unødvendig å kline bilen inn i silikon for å få kommet seg inn i den. Det er kort og godt valgt idiot-løsninger, som ikke tilfører bilen noe som helst av verdi.

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA