Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Farge på ny Tesla model Y

Startet av gjobjo, fredag 13. januar 2023, klokken 22:11

« forrige - neste »

gjobjo

Hei, tenkte å slenge inn en bestilling på en ny Tesla model Y Long range, men lurer på om det blir noe problemer hvis jeg velger blå farge, hadde lest at blå model Y tar lengre tid, annen fabrikk enn Europa? svart og hvit blir laget i Tyskland? og andre farger i Kina? er det noe hold i dette? eller er det bare å bestille det en liker? :-) God helg også
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Haggish

Sitat fra: gjobjo på fredag 13. januar 2023, klokken 22:11
Hei, tenkte å slenge inn en bestilling på en ny Tesla model Y Long range, men lurer på om det blir noe problemer hvis jeg velger blå farge, hadde lest at blå model Y tar lengre tid, annen fabrikk enn Europa? svart og hvit blir laget i Tyskland? og andre farger i Kina? er det noe hold i dette? eller er det bare å bestille det en liker? :-) God helg også

Silver lages vel også i Tyskland, og rød er vel også på vei.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

HOFFERN342

Blå er foreløpig kun Kina såvidt jeg vet. Går rykter om ny blåfarge fra Berlin om en liten stund.

Svart og hvit LR kan komme fra både Kina og Berlin fabrikken.

De to nye fargene QuickSilver og Midnight Cherry Red kommer fra Berlin. Kan virkelig anbefale deg å ta en tur til Tesla for å se på QuickSilver som de har utstilt.. vet de har en Performance variant med QuickSilver i Drammen ihvertfall. Meget fine farger!

Performance kommer kun fra Berlin, men blå Perfoemance har ingen sett noe til her enda tror jeg..

Sent from my iPhone using Tapatalk

gjobjo

Likte den svarte også, var innom Tesla Åsane i dag og prøvesatt en ny Y, satt godt i det setet ja, men liker blå, har hatt 2 Ioniq som er blå og liker fargen
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

snakkesalig

Bestill den du liker best. Ville ikke stolt på estimert leveringstid eller hva som kommer fra hvor, dette kan plutselig endre seg. Levering av Tesla er helt bingo uansett.

gjobjo

Men kan en ikke kjøre foliering til det en vil også? fantasien setter grensene
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

HOFFERN342

Sitat fra: gjobjo på fredag 13. januar 2023, klokken 22:26
Likte den svarte også, var innom Tesla Åsane i dag og prøvesatt en ny Y, satt godt i det setet ja, men liker blå, har hatt 2 Ioniq som er blå og liker fargen
Ser den sjansen er stor for at om du bestiller blå, så kommer den da fra Kina. Kommer gode biler derifra også - så tror ikke du skal ha noe frykt for det.

Tror derimot mange er spent på hva slags blåfarge bilene fra Berlin kommer til å få når de shipper derifra.. men ingen vet helt hvordan blåfargen blir, eller hva den skal hete. Noen har forsøkt å lage noen renders av hva de tror da.. som bildet jeg har lagt ved. Ingen vet derimot sikkert utenom Tesla selv..

HOFFERN342

Sitat fra: gjobjo på fredag 13. januar 2023, klokken 22:30
Men kan en ikke kjøre foliering til det en vil også? fantasien setter grensene
Helt riktig! Isåfall ville jeg bare valgt standard hvit bil, så kan du bruke pengene du sparte på en kul folie.

Haggish

Hadde blå på min tm3 21 mod. og syntes den var meget fin, men den var så tynn i lakken at jeg ikke tok sjansen igjen. Det ble hvit tmy denne gangen 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Lucaria

Jeg har 0 erfaring med foliering, men hvis man har vit bil og velger blå folie, vil man da se denne kontrasten i alle dører, bakluke, frunk osv eller er det vanlig å også foliere disse stedene?

k1

Sitat fra: Lucaria på lørdag 14. januar 2023, klokken 13:43
Jeg har 0 erfaring med foliering, men hvis man har vit bil og velger blå folie, vil man da se denne kontrasten i alle dører, bakluke, frunk osv eller er det vanlig å også foliere disse stedene?
Det normale er at ja da ser du fremdeles hvit her.

boppus

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

HOFFERN342

Sitat fra: boppus på lørdag 14. januar 2023, klokken 13:58
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 13. januar 2023, klokken 22:22
Går rykter om ny blåfarge fra Berlin om en liten stund.

Link?
https://driveteslacanada.ca/model-y/giga-berlin-paint-colours-imagined-in-stunning-new-renders/

Foreløpig har de kun sluppet ny rød og sølv.. men da Berlin fortsatt ikke lager blå biler, ryktes det at det er fordi de ikke er klare til å presentere den enda. Usikkert når den kommer.. men burde jo være i 2023, om de skal levere noe Performance i blå noen gang.

Sent from my iPad using Tapatalk

k1

Usikker på hvilken blå versjon det blir fra Berlin. De slapp som nevnt over quicksilver og cherry red, og da var forventningen at også ny «lysere» blå skulle bli sluppet. Det skjedde ikke, og «gammel blå» er fremdeles gjeldende i konfigurator.
Jeg tror også blå blir neste farge ut fra Berlin basert på estimert leveringsdato i konfig (april-juni) vs cherry red som er (juni-august).
Har selv en blå YP i bestilling siden 2021 og håper på at den mørke forblir da jeg synes den er penest av de ulike som så langt har blitt vist/antydet.

Håkonpåkan

Noen som har erfaring med lakkforsegling med disse "nye" fargene? Eller skal man heller spare pengene?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA