Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kontaktadresse VW

Startet av Asfalt, tirsdag 10. januar 2023, klokken 14:31

« forrige - neste »

Asfalt

Er det noen som har erfaring med en mailadresse hvor man kan kontakte VW og få god respons og vettuge svar? Jeg tenker da på spørsmål på hvordan ting virker, innspill til forbedringer, oppdateringer, etc. Jeg har noen spørsmål vedrørende infotainment, varmestyring kupe, etc.
Møller kan erfaringsvis ikke svare på så mye utover det elementære.

Kjell Salvigsen

#1
Sitat fra: Asfalt på tirsdag 10. januar 2023, klokken 14:31
Er det noen som har erfaring med en mailadresse hvor man kan kontakte VW og få god respons og vettuge svar? Jeg tenker da på spørsmål på hvordan ting virker, innspill til forbedringer, oppdateringer, etc. Jeg har noen spørsmål vedrørende infotainment, varmestyring kupe, etc.
Møller kan erfaringsvis ikke svare på så mye utover det elementære.

jeg pleier å bruke: weconnect-support@volkswagen.de .  Det varierer dessverre mye hvor vettuge og gode svar man får, jeg opplever kvalitet på svar som svært varierende. Men de svarer stort sett ganske raskt og man får noen ganger gode svar. Jeg bruker å spørre flere ganger om det samme dersom jeg ikke første gang får godt svar :-) En del ganger får man lite konstruktive svar, bare standard som sier lite. De gir ikke mye av seg selv, om man kan kalle det for det. Veldig formelt og lite nytt/lite om kommende oppdateringer. Her har det klart forbedringspotensiale mener jeg ! 
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Krokstein

Det kunne vært nyttig å få noe insights på hva de har i pipeline, men de holder vel kortene nokså tett til brystet av konkurransehensyn er jeg redd.

Jeg antok ellers at facebook gruppa Volkswagen ID. Drivers Club var ment til å kunne komme med innspill, men hvordan ting plukkes opp der eventuelt er vel ikke helt krystallklart ;)

Om det er ting som ikke er forklart i brukermanualen er det vel alltids en mulighet å spørre forhandler og hvis du har en forhandler som sitter litt frempå stolen kan du jo kanskje få svar også
ID.4 GTX

Kjell Salvigsen

#3
Sitat fra: Krokstein på tirsdag 10. januar 2023, klokken 17:08
Det kunne vært nyttig å få noe insights på hva de har i pipeline, men de holder vel kortene nokså tett til brystet av konkurransehensyn er jeg redd.

Jeg antok ellers at facebook gruppa Volkswagen ID. Drivers Club var ment til å kunne komme med innspill, men hvordan ting plukkes opp der eventuelt er vel ikke helt krystallklart ;)



Jo, du har et poeng, de vil vel ikke røpe for mye. Men synes generelt de kunne gitt oss litt mer smakebiter på kommende oppdateringer - vi har vel stort sett vært tålmodige og ventet lenge på en del nytt, så litt gulerøtter synes jeg vi fortjener mens vi venter.

I Facebook gruppa til VW synes jeg stort sett at VW er fraværende, ikke mye de svarer der nå lenger synes jeg. Der synes jeg VW burde vært mer aktive!
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Krokstein

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 10. januar 2023, klokken 20:58
Sitat fra: Krokstein på tirsdag 10. januar 2023, klokken 17:08
Det kunne vært nyttig å få noe insights på hva de har i pipeline, men de holder vel kortene nokså tett til brystet av konkurransehensyn er jeg redd.

Jeg antok ellers at facebook gruppa Volkswagen ID. Drivers Club var ment til å kunne komme med innspill, men hvordan ting plukkes opp der eventuelt er vel ikke helt krystallklart ;)



Jo, du har et poeng, de vil vel ikke røpe for mye. Men synes generelt de kunne gitt oss litt mer smakebiter på kommende oppdateringer - vi har vel stort sett vært tålmodige og ventet lenge på en del nytt, så litt gulerøtter synes jeg vi fortjener mens vi venter.

I Facebook gruppa til VW synes jeg stort sett at VW er fraværende, ikke mye de svarer der nå lenger synes jeg. Der synes jeg VW burde vært mer aktive!

Blir garantert mer fornøyde kunder med bedre kommunikasjon, og det er lettere å akseptere mangler dersom man ser at det blir adressert.

Når jeg bestilte bilen sommeren 2021 mener jeg at det ble sagt at det skulle komme sw oppdateringer hver 12. uke. Dette har gått helt i ball for dem så langt og når de klarer å få strømlinjeformet prosessen med oppgradering så blir det nok også orden på kommunikasjon knyttet til dette.
Men når det eventuelt skjer....ja gudene vet.
ID.4 GTX

igniztion

Herbert Diess pushet veldig dette med oppdatering hver 12. uke - men han er jo ikke lenger leder i konsernet :) Vi får håpe det er noe de fortsatt jobber mot. Oppdateringsprosessen har vært ganske frustrerende så langt - gjort mye værre av at forhandler sitt standardsvar når man har et problem og de ikke vet svaret er at det blir fikset i en fremtidig oppdatering.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Det kommer nok til slutt. Denne siden her gir fin oversikt over alt som fikses. Og ikke minst lista nederst over alle enheter som får ny firmware. Det er ikke småtteri.
https://www.meinid.com/wiki/entry/9-id-software-3-0/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Asfalt

Takk for innspill. Jeg har 3.0 og har noen spørsmål/innspill til hvordan klimaanlegget virker. Men jeg ble litt usikker på om det er noe vits i å gjøre en henvendelse, eller om det er bare å vente og se etter hvert som oppdateringene ramler inn  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA