Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innbytte eller selge privat

Startet av RubberDucky, mandag 09. januar 2023, klokken 16:40

« forrige - neste »

Thalgar

Fleire som har fått innbytte frå forhandlarar og Tesla i det siste? Kva vart det i så fall tilbydd? Er det full panikkstemning der ute?
Model Y LR Quicksilver, 2023

ModelSmannen

Sitat fra: Thalgar på torsdag 26. januar 2023, klokken 14:21
Fleire som har fått innbytte frå forhandlarar og Tesla i det siste? Kva vart det i så fall tilbydd? Er det full panikkstemning der ute?

Jeg har fått innbyttetilbud fra Tesla og flere forhandlere på min Tesla Model S sein 2014 med AP og en del utstyr. Straks gått 157k km.
Fra Tesla er ikke verdt å nevne en gang, mens forhandlere har tilbudt mellom 150 000kr og 210 000 kr.
Mulig jeg går for det nest høyeste tilbudet ut fra innbyttebil og avstand. Ikke superfornøyd, men det er vel ingen som skal selge vil for tiden  :D

Koskesk

Fikk innbytte tilbud i kveld på min 2016 TMX med gratis superlading og 83.000km på klokka.....170 000kr under laveste! annonsen på finn.no akkurat nå🙄 Så blir vel finn.no her og tenker jeg..

Klykken

Tesla fjerner gratis superlading og gratis premium connectivity. Disse blir ikke engang vurdert som en positiv greie fra Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Koskesk

Det vet jeg :+1:
men teknikkeren som var innom nå nettop å fikset litt på vinduet mitt sa at de betalte gjerne litt mere for akkurat dem for å få dem av markedet....så levde litt i håpet, men med den pris så forsvant det fort   :laugh:

Electric cars in Norway

#20
Hører flere sier at Tesla selger TM3 på auksjonen.no.... Noen som vet noe mer? Skulle da tro de bare solgte de ut selv uten å bruke auksjon... kansje det er feil det jeg har hørt?

En ting er om Tesla selger på næringsauksjoner, det skjer nok... men på privat auksjon som auksjonen.no, det finner jeg i såfall merkelig...

Motorwatt

#21
Denne bilen er noe løen ref NAF-test. Kanskje noe Tesla ikke vil selge selv fordi de primært ønsker bedre vedlikeholdte biler?

https://autoreport.nafsenter.naf.no/report/18e07a4d-d3dd-4d3a-9931-8bc7ca54eb64/summary
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Electric cars in Norway

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. februar 2023, klokken 21:16
Denne bilen er noe løen ref NAF-test. Kanskje noe Tesla ikke vil selge selv fordi de primært ønsker bedre vedlikeholdte biler?

https://autoreport.nafsenter.naf.no/report/18e07a4d-d3dd-4d3a-9931-8bc7ca54eb64/summary

Aj aj, ja den var det mye på:

Kopi:

95. Lakk / karosseri utvendig
Lakkriper: Venstre fordør,
Lakkriper: Støtfanger bak,
Steinsprut: Støtfanger foran,Panser,
Steinsprut/lakksår Venste sidekanal,Høyre sidekanal,Venstre bakdør,Høyre bakdør,
Diverse småbulker/lakkriper

.... men at Tesla velger å bruke en åpen løsning som Auksjonen er.... det fatter jeg ikke. Det er jo mange lukkede bedrifts auksjoner de kan bruke.

Vaduz

De fleste biler har vel litt lakkriper og steinsprut etter noen år? Eller er dette riper gjennom klarlakk som menes?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hELgenen

Sitat fra: Vaduz på onsdag 08. februar 2023, klokken 17:27
De fleste biler har vel litt lakkriper og steinsprut etter noen år? Eller er dette riper gjennom klarlakk som menes?

Aldri opplevd dette fra hjulbue og bakover på noen bil jeg har hatt. Har alltid skvettlapper og foliering på antatt utsatte steder. Ellers noe jeg har et bevisst forhold til og alltid tenker på ved bilvalg og gjør egne grep når bil ikke anses som godt nok beskyttet. Opplever at de fleste produsenter har tenkt på dette og leverer løsninger som  er ok

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på onsdag 08. februar 2023, klokken 18:15
Sitat fra: Vaduz på onsdag 08. februar 2023, klokken 17:27
De fleste biler har vel litt lakkriper og steinsprut etter noen år? Eller er dette riper gjennom klarlakk som menes?

Aldri opplevd dette fra hjulbue og bakover på noen bil jeg har hatt. Har alltid skvettlapper og foliering på antatt utsatte steder. Ellers noe jeg har et bevisst forhold til og alltid tenker på ved bilvalg og gjør egne grep når bil ikke anses som godt nok beskyttet. Opplever at de fleste produsenter har tenkt på dette og leverer løsninger som  er ok

Ja helt enig  :+1:

Gjennomsiktig plastikk foliering langs nedre kant samt det å montere på de gratis tilsendte skvettlappene Tesla sendte ut (eller kjøpe noen billige på EBay) er vel de beste tipsene for å ikke få disse problemene...

Electric cars in Norway

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 07. februar 2023, klokken 21:09Hører flere sier at Tesla selger TM3 på auksjonen.no.... Noen som vet noe mer? Skulle da tro de bare solgte de ut selv uten å bruke auksjon... kansje det er feil det jeg har hørt?

En ting er om Tesla selger på næringsauksjoner, det skjer nok... men på privat auksjon som auksjonen.no, det finner jeg i såfall merkelig...
Ha ha nå ser jeg igjen at Tesla selger de dårlige på auksjonen. Denne er t.o.m. krasjet😂

Logget inn på vegvesen og ser at Tesla eier denne som ble overført til auksjonen nylig.


OlaM

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 18. april 2023, klokken 20:23
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 07. februar 2023, klokken 21:09Hører flere sier at Tesla selger TM3 på auksjonen.no.... Noen som vet noe mer? Skulle da tro de bare solgte de ut selv uten å bruke auksjon... kansje det er feil det jeg har hørt?

En ting er om Tesla selger på næringsauksjoner, det skjer nok... men på privat auksjon som auksjonen.no, det finner jeg i såfall merkelig...
Ha ha nå ser jeg igjen at Tesla selger de dårlige på auksjonen. Denne er t.o.m. krasjet😂

Logget inn på vegvesen og ser at Tesla eier denne som ble overført til auksjonen nylig.



Tror det er klokt. Nordmenn mister veldig lett hodet på auksjon. De SKAL vinne! Og da overbetaler de gladelig for noe som ikke er så bra.
'21 3LR

daktari

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. februar 2023, klokken 21:16Denne bilen er noe løen ref NAF-test. Kanskje noe Tesla ikke vil selge selv fordi de primært ønsker bedre vedlikeholdte biler?


Tesla selger ikke disse selv. Bilene går til et auksjonsfirma. Var slik i fjor tror jeg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA