Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skvettlapper bak, tips?

Startet av peterka, søndag 08. januar 2023, klokken 23:10

« forrige - neste »

peterka

Vurderer å kjøpe skvettlapper bak på min model y P. Er det nokon som har og kor får eg best kvalitet?
Blir kamera bak mindre dritten av å montere skvettlapper bak?

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

HOFFERN342

Sitat fra: peterka på søndag 08. januar 2023, klokken 23:10
Vurderer å kjøpe skvettlapper bak på min model y P. Er det nokon som har og kor får eg best kvalitet?
Følger denne! Ingen tips selv.. men er nysgjerrig på om det kan ha effekt på mengden dritt på kamera bak. Uten sensorer, og uten kamera, er det meget dårlig sikt ut bakruta på bilen til å bedømme avstand... så må ofte ut for å sprute litt spylervæske på sprayflaske på det.

Sent from my iPad using Tapatalk

erikaak

Sitat fra: peterka på søndag 08. januar 2023, klokken 23:10

Tror ikke det har noe effekt for å holde kameraet rent, men jeg har montert likevel. Kjøpte fra aliexpress. Passformen var fin og de sitter som bare det. Godt fornøyd til en billig penge.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

lars667

Jeg kjøpte noe fra aliexpress. Har nok ikke noen effekt på kamera, men jeg tror de medvirker til at det pakker seg mer snø rundt bakhjulene. Disse billige plast-lappene er ofte hule slik at det er hulrom hvor snøen lettere fester seg mot hjulet. Ser at på originale skvettlapper til ymse merker, så er det slette overflater. Oppbygging av snø og is rundt hjulene er jeg redd kan forårsake skader når bilen dunker nedi.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Panda4u

Kjøp deg rally skvettlapper 👍 finnes et amerikansk merke, men husker ikke navnet. Koster selvfølgelig...

Radial

Sitat fra: Panda4u på torsdag 12. januar 2023, klokken 14:59
Kjøp deg rally skvettlapper 👍 finnes et amerikansk merke, men husker ikke navnet. Koster selvfølgelig...

Rallyarmour du tenker på.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Panda4u

Sitat fra: Radial på torsdag 12. januar 2023, klokken 17:12
Sitat fra: Panda4u på torsdag 12. januar 2023, klokken 14:59

Rallyarmour du tenker på.
Det var det ja.

Foremost

Har Rally Armor foran og bak på min TMY. Kjempe fornøyd!

TJGun

Vurderer RallyArmour selv, kjøpte du direkte fra de og har du noen bilder å dele?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA