Automatisk avdugging

Startet av Tai, søndag 08. januar 2023, klokken 17:34

« forrige - neste »

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

knegg

Merker selv også at den automatiske avduggingen er håpløs.det meste av mine turer nå setter jeg over til manuell
2020 Model 3

tgmachine

Merker også dette selv. Automatisk avdugging er på tilhever tid når jeg kjører nå. Hvertfall 95% av tiden. Jeg ser også inne på klimakontrollene at luften står alltid til kun rutene. Står på medium styrke.

Har vært sånn i noen software-oppdateringer nå. Håper dem fikser det snart.

-tgmachine

Handyman

Sitat fra: tgmachine på mandag 13. februar 2023, klokken 13:36
Merker også dette selv. Automatisk avdugging er på tilhever tid når jeg kjører nå. Hvertfall 95% av tiden. Jeg ser også inne på klimakontrollene at luften står alltid til kun rutene. Står på medium styrke.

Har vært sånn i noen software-oppdateringer nå. Håper dem fikser det snart.
I vår bil er det kun aktivt i starten av noen turer. Jeg vil si et fåtall av turer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Kjører som regel manuelt på klimaen vinterstid, dvs luft til ruter+beina og vifta på 3-4. Det fungerer helt fint på daglig kjøring. Når vi er på langtur, brukes stortsett auto.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

janvei

Jeg har ikke hatt noen problemer med automatisk avdugging. Sett den har dukket opp av og til, men er sjelden på i mer enn 5 min. Mer tilfeldig at jeg har sett den er på, og har tenkt at det er en smart løsning.

Skjønner at det er kjipt om den blir stående på hele tiden, men virker til å være et større problem for andre enn meg.

Thalgar

Ok, hadde dette i dag. Problemet var dogg inne i kamerahuset som bilen ikkje klarte å bli kvitt, trass over ein time med automatisk avdogging.
Model Y LR Quicksilver, 2023

førategangtesla

Jeg har ikke store problemer med automatisk avdugging, men det er litt plagsomt til tider.

Utover automatisk avdugging, er det noen som har merket at den kun vil kjøre varme på frontruten og beina i auto? Da tenker jeg på normal auto hvor den ikke kjører avdugging. Jeg liker jo helst å ha litt varme på overkroppen også når det er 2 grader ute  :D min oppfører seg slik iblant, som i dag morges når jeg skulle til jobb, da var jeg varm på føttene og hodet, men den ville ikke kjøre varmluft rett ut i kupeen.

Kim-

Varmluft stiger så sikkert derfor de sender mest varme ut nede
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på tirsdag 14. februar 2023, klokken 21:47
Varmluft stiger så sikkert derfor de sender mest varme ut nede

Joda, til en viss grad gjør det jo det. Men den lille fisen jeg får på beina når jeg kjører på LO er ikke nok til å varme opp overkroppen til en plugg på 90kg+, den er nok til å holde beina varme.

Mulig at det ordner seg i en oppdatering senere en gang.

Mendel

Hei, fikk min bil i desember og har fra første stund opplevd at bilen blir ekstremt varmt, målt 25 grader når jeg har stilt inn anlegget til 21 grader.

Har lagt merke til at Automatisk avdugging står på alt for lenge og det er da luften blir så varm, hvis jeg setter klimanlegget til manuelt har jeg ikke samme problem.

Må ofte slå av og på klimaanlegget (hvis på auto) for å stoppe Automatisk avdugging.

Har hatt bilen på service og fikk bare beskjed om at det ikke var funnet noe feil på sensorer og tekniker som prøvekjørte bilen sa at klimanlegget fungerer som normalt, helt likt som i hans bil. Det var ganske mildt den dagen så mistenker at Automatisk avdugging aldri slo inn når han kjørte.

Er det flere som opplever dette? Føler det rett og slett er ulevelig i bilen til tider.
LR svart/svart 20", bestilt 16.06.22

Kim-

Det er en del poster om det problemet her, jeg har aldri hatt noe problem med det. Kjører forøvrig klima på 19, ellers blir det altfor varmt i bilen. Hadde automatisk avdugging på en langtur som varte en stund, men da satt jeg bare ned temperaturen med noen grader så ga det seg.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mendel

Takk Kim-, kan prøve å gjøre det.
LR svart/svart 20", bestilt 16.06.22

Klykken

Er rett som det er at "automatisk avdugging" skaper sauna i bilen her også (2021 Y LR), og setter da klima manuelt hvis det går for lenge. Kan være greit å kjøre AC litt en gang i blant og, for å senke fuktigheten i bilen. Bedre enn det var i 2021 uansett, da klimaanlegget valgte å kjøre kaldluft inn i tide og utide.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Tai

Jeg tok med bildene og snakket med Tesla her i Bergen for to dager siden. De skulle se på saken, venter spent på hva de har å si. Har i mellomtiden tatt nye bilder med temperatur som viser automatisk avdugging i en knusk tørr bil.

Er på min tredje Tesla og har hatt plenty med de å gjøre, må innrømme at jeg ikke har mye troen på en fiks...
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA