Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk avdugging

Startet av Tai, søndag 08. januar 2023, klokken 17:34

« forrige - neste »

Lucaria

Jeg føler den aldrig bruker AC når den er i Auto. Det blir nok mer av det i sommer men jeg trodde den måtte benytte AC for å dra ut fukt men kanske ikke?

Ska se mer nøye over temp-ikonet men mener den ikke kjører dette på min. Det burde den gjort idag så fuktig som det var. Stillte den selv i AC etter en stund.

Kim-

Det er vel ikke separat AC, men sammen med varmepumpen, og kan du vel ikke kjøre varme og AC samtidig?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på søndag 15. januar 2023, klokken 10:05
Det er vel ikke separat AC, men sammen med varmepumpen, og kan du vel ikke kjøre varme og AC samtidig?

Jo, man kan kjøre varme og AC samtidig. Jeg ser at den kjører AC av og til i auto, sikkert for å tørke lufta ved behov. Det vil si at AC ikonet blir blått av og til i auto, så jeg går iallefall ut ifra at den kjører AC for å tørke ut kupeen.

Klykken

SitatJeg ser at den kjører AC av og til i auto
Ofte sammen med resirkulering av lufta, om jeg ikke har sett feil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Sitat fra: Lucaria på lørdag 14. januar 2023, klokken 22:10
Jeg føler den aldrig bruker AC når den er i Auto.
Om du har klimasetting åpen, kan du lett se om AC er aktiv eller ikke. Man kan ikke se det på annen måte.
AC er stadig aktiv ved temperaturer rett over null, eller når det er fuktig inni kupeen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Torchestra

Opplever det samme. Bilen har konstant automatisk avdugging uansett vær ute. Har hatt det i litt over en uke. Har bestilt service og håper det løser problemet

førategangtesla

Kan dette muligens ha noe med skitt på frontruten å gjøre? Jeg er ganske fornøyd med viskerene på min MYP, men akkurat i toppen hvor kameraene er så synes jeg det legger seg en tynn saltfilm etter en tids kjøring som ikke forsvinner selv ved å spyle med masse spylervæske.

Tai

Tesla skal ta bilen min inn til kontroll av dette og annet i begynnelsen av februar, håper det blir utbedret. Dette blir tredje gang bilen er på verksted siden utlevering 30 november.

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

førategangtesla

Sitat fra: Tai på søndag 22. januar 2023, klokken 14:46
Tesla skal ta bilen min inn til kontroll av dette og annet i begynnelsen av februar, håper det blir utbedret. Dette blir tredje gang bilen er på verksted siden utlevering 30 november.

Skal den inn pga overdreven bruk av automatisk avdugging? Hva har eventuelt tesla sagt om dette? Synes for min del at det har blitt bedre igjen, det var en periode hvor det var litt vel overdreven bruk synes jeg og den holdt på litt lenge. Så gi gjerne en oppdatering på hva de finner ut av. Jeg er ikke så sikker på at det nødvendigvis er noe galt. Når går den på ved fortsatt jevne mellomrom, men ikke lenger en kanskje 3-5 minutter hver gang.


Tai

Sitat fra: førategangtesla på søndag 22. januar 2023, klokken 15:24
Skal den inn pga overdreven bruk av automatisk avdugging? Hva har eventuelt tesla sagt om dette? Synes for min del at det har blitt bedre igjen, det var en periode hvor det var litt vel overdreven bruk synes jeg og den holdt på litt lenge. Så gi gjerne en oppdatering på hva de finner ut av. Jeg er ikke så sikker på at det nødvendigvis er noe galt. Når går den på ved fortsatt jevne mellomrom, men ikke lenger en kanskje 3-5 minutter hver gang.

Jeg har meldt inn flere feil. Automatisk avdugging, regnsensor, traction control og knekkelyd fra hjuloppheng.

Har ikke sett at bilen min går ut av automatisk avdugging etter mindre enn 30 minutter, tror det kun har skjedd en gang.
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

førategangtesla

Sitat fra: Tai på søndag 22. januar 2023, klokken 17:44
Sitat fra: førategangtesla på søndag 22. januar 2023, klokken 15:24
Skal den inn pga overdreven bruk av automatisk avdugging? Hva har eventuelt tesla sagt om dette? Synes for min del at det har blitt bedre igjen, det var en periode hvor det var litt vel overdreven bruk synes jeg og den holdt på litt lenge. Så gi gjerne en oppdatering på hva de finner ut av. Jeg er ikke så sikker på at det nødvendigvis er noe galt. Når går den på ved fortsatt jevne mellomrom, men ikke lenger en kanskje 3-5 minutter hver gang.

Jeg har meldt inn flere feil. Automatisk avdugging, regnsensor, traction control og knekkelyd fra hjuloppheng.

Har ikke sett at bilen min går ut av automatisk avdugging etter mindre enn 30 minutter, tror det kun har skjedd en gang.

30 minutter ja, det hørtes plagsomt ut. Jeg har opplevd ca 30 minutter en gang og da kokte jeg til slutt så det ble manuell siste del av turen. Ellers så har den heldigvis kjørt automatisk avdugging i kortere perioder, enda litt plagsomt men levelig. Kunne gjerne ønske meg valgmuligheter her og heller mer bruk av AC.

Kim-

Fikk automatisk avdugging som varte i rundt 15 min. Etter 10 min kom det så varmt luft ut at jeg fikk vondt i hode. Hev temperaturen ned en grad, og den roet seg, før den gikk ut av avdugging litt senere. Første gang jeg har opplevd at det var sånn. Ingen synlig dugg, og vi hadde kjørt i rundt 2 timer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Tai

#27
Hadde bilen inne mandag hvor de skulle sjekke avdugging, Viskerautomatikk, traction/antispinn og ulyd fra hjuloppheng fremme.
Selvsagt fikk jeg beskjed om at bilen fungerer som den skal, og at jeg måtte registrere når bilen gikk i avdugging.

I dag kjørte jeg ut kl 2000 og bilen gikk selvfølgelig i avdugging. 2030 var jeg hjemme og tok bildene under, 2045 stoppet bilen avdugging. Målingene ble gjort mellom 2030 og 2045.  Bilde 1 er fra frontruten hvor luften blåser inn, bilde to er ved skjermen og 3 er midtkonsollen. 33 grader på frontruten, 18 grader under skjermen og nesten 24 midt i bilen. Luftfuktigheten er 40% på det meste, noe som er tørt!

Må vi leve med dette? Bilen bruker jo mer strøm når den pøser på med varme, noe som igjen forringer rekkevidde.
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA