Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nå kan man velge ratt!

Startet av Motorwatt, fredag 06. januar 2023, klokken 07:20

« forrige - neste »

kirky

Tenker å gi det til våren og sneen forsvinner, sånn at man får kjørt litt. Samt se litt anmeldelser av de som får ratt på youtube. Ser at det kommer i mars i appen.

Får man beholde yoken tro? om man selger en gang kan er det en verdi at kjøper kan velge, evt man vil bytte tilbake etc.. :-)

2019 Long Range S, HW3, CCS.

Meka

Kan egentlig ikke tenke meg man får Yoken tilbake, men vet jo aldri

Mobileum

Nå er det standard med rundt ratt. Iallfall i USA. Yoke kan leveres som gratis opsjon.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

cstromme

De skiftet tilbake igjen i dag. Nå er det standard med Yoke, mens ratt er et gratis alternativ.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Diravi

Har ikke hatt anledning til å prøvekjøre selv enda. Ut fra det jeg leser her i tråden og hos blant annet Motor og Elbilforeningen var jeg meget skeptisk til Yoke-rattet, men sjekk ca 29 minutter ut i denne videoen fra Autogefühl. Jeg synes han gjennom videoen demonstrerer hvordan rattet fungerer meget godt på motorvei og han ser ikke ut til å ha noen problemer med det i by heller.


Eller Matt Watson i Carwow sin test for et år siden; sjekk kjøringen på svingete vei:


Begge er for øvrig meget grundige testere og de har en tendens til å fange opp alt av niggles og dårlige løsninger i testene sine.

Ser ellers i kommentarfeltene på begge at knappene på rattet har en del mer funksjonalitet enn det som er blitt nevnt. Du trenger ikke treffe hornknappen ordentlig så lenge du dunker på den delen av rattflaten, for eksempel. Påstås det.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Mobileum

#95
Nå har Tesla skjønt det!

As for Tesla's used of the technology, I am sure they are thinking of some advantages with self-driving, but it can also be useful for human driving, especially when it comes to tuning the steering for its yoke steering wheel.

https://electrek.co/2023/06/16/tesla-patents-new-steer-by-wire-system/
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA