Forskjell i takhøyde med og uten soltak?

Startet av Bjoris, torsdag 05. januar 2023, klokken 07:34

« forrige - neste »

Bjoris

Er det noen som vet den faktiske forskjellen, evt har sett noe sted der dette er omtalt?

Jeg har aldri fått prøvd en EV6 med soltak. Jeg håpet at jeg skulle få tilbud om en SE3, men sånn ble det ikke så nå venter jeg på "ekte GT Line". Jeg kjører Ioniq5 nå, men det er EV6 vi vil ha, men jeg er redd at med lang rygg som jeg har så blir det knapp takhøyde. Var innom forhandler for noen måneder siden og jeg sitter ok i versjonen uten soltak, da er det litt klaring også så om det er snakk om 1-2 cm så går nok dette helt fint, men mer enn det så tror jeg det blir litt krevende å finne seg helt til rette...

Suverin

Vet ikke eksakt forskjellen, men jeg har prøvd EV6 med og uten soltak.

Jeg satt fint i den uten, men subbet oppi taket i den med (sete i bakerste og laveste posisjon og seterygg vinklet slik jeg vil ha den). Er 194cm.

Konklusjonen min var at jeg måtte ha en uten soltak om det skulle bli EV6. Bør altså prøvesittes om du er i tvil.

Bjoris

Sitat fra: suverenseverin på torsdag 05. januar 2023, klokken 08:46

Jeg satt fint i den uten, men subbet oppi taket i den med (sete i bakerste og laveste posisjon og seterygg vinklet slik jeg vil ha den). Er 194cm.

Konklusjonen min var at jeg måtte ha en uten soltak om det skulle bli EV6. Bør altså prøvesittes om du er i tvil.

Ikke lett å få prøvd en EV6 med soltak. Min lokale forhandler hadde aldri levert en ekte GT-Line, sist jeg snakket med dem...

RJK

Sitat fra: Bjoris på torsdag 05. januar 2023, klokken 09:21

Ikke lett å få prøvd en EV6 med soltak. Min lokale forhandler hadde aldri levert en ekte GT-Line, sist jeg snakket med dem...
Mulig jeg er sær, men det "cringer" når jeg ser det skrives "ekte GT-Line". GT-Line er sånn jeg ser det, bare en "pyntet" standard-versjon, eller høyere trimversjon

Når man snakker GT, altså ikke GT-Line men GT, så får man den råe motoriserte utgaven, "værstingbilen" som fighter med ekte sportbiler på høyeste klasse.. Altså ekte GT, som i full pakke...

Kun den "fortjener" betegnelsen "ekte". ;)

IMHO
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bjoris

Sitat fra: RJK på torsdag 05. januar 2023, klokken 14:31
Sitat fra: Bjoris på torsdag 05. januar 2023, klokken 09:21

Mulig jeg er sær, men det "cringer" når jeg ser det skrives "ekte GT-Line". GT-Line er sånn jeg ser det, bare en "pyntet" standard-versjon, eller høyere trimversjon

Når man snakker GT, altså ikke GT-Line men GT, så får man den råe motoriserte utgaven, "værstingbilen" som fighter med ekte sportbiler på høyeste klasse.. Altså ekte GT, som i full pakke...

Kun den "fortjener" betegnelsen "ekte". ;)

IMHO

Hehe, «ekte GT Line» er for å skille mellom denne og de 3 forskjellige SE versjonene av GT Line. Det er kun «ekte GT Line» av disse som har soltak!

Bjoris

Da har jeg svinget innom en bruktbilselger som hadde en med soltak.

Kom egentlig i tvil, subber i kanten ut mot døren, men med litt justering så har jeg klaring, men det krever litt mer vinklet i ryggen en jeg liker.

Det jeg la merke til samtidig er at setene var ganske korte i sitteputen, mye lengre i Ioniq 5en jeg kjører nå.

Jeg har vært fast bestemt på at Ioniqen bare var en ventepølse, men jeg ble som sagt litt i tvil. Vi trenger ikke så mye den ekstra plassen i Ioniq 5 og keg liker ikke designet på den, syns EV6 er helt smaching, men det å subbe i taket og egentlig gå fra bedre seter var litt nedtur.

Er det kortere seteputer i EV med alcantara seter? Kan ikke huske at jeg merket noe til det når vi hadde en Exclusiv hjemme på prøve

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA