Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NY, STEM IGJEN! Avstemning: varmepumpehavari på biler produsert Q3/4 2022

Startet av petersv, tirsdag 03. januar 2023, klokken 08:58

« forrige - neste »

jokke

Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 10. januar 2023, klokken 15:08
Har min på service i dag grunnet perioder med kald luft. Ikke fått noen feilmeldinger enda, men de bytter nå uansett AC/Klima-deler pga "Contamination". Har dog hatt en del av disse AC-feilmeldingene servicemenyen.
Fikk byttet pumpe, masse feilmld i servicemeny fortsatt

storole

En kjenning har fått beskjed om at alle varmepumper innenfor en gitt VIN-serie skal byttes. Så da er det bare å vente på havari eller oppringt service. Opplevde en morgen med kald bil. Ellers har den vært god og varm, men VP støyer voldsomt.
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

Lucifer-

Jeg har bedt de bytte på min asap, da temperaturen er ustabil når det bikker -5. Jeg sliter dog med å få lånebil for avtalen. Siden det er rein lotto når de begynner, og verkstedet i Drammen er åpent på kveldstid også, er det jo ren bingo når den er ferdig. Til og med spurt om jeg kan få betale for en bil :P

petersv

Siden mange har opplevd havari siden de stemte, har jeg resatt, så stem igjen folkens!

My2cents

Sitat fra: Lucifer- på fredag 27. januar 2023, klokken 07:47
Jeg har bedt de bytte på min asap, da temperaturen er ustabil når det bikker -5. Jeg sliter dog med å få lånebil for avtalen. Siden det er rein lotto når de begynner, og verkstedet i Drammen er åpent på kveldstid også, er det jo ren bingo når den er ferdig. Til og med spurt om jeg kan få betale for en bil :P

Sikker på du vil ha lånebil? Husk at de bare har ansvarsforsikring!

Autowinder

Er du helt sikker på det med kun ansvarsforsikring? Jeg tror ikke den som låner får tegnet en korttidskasko. Er det slik du sier må utlåner uttrykkelig varsle og få signatur på det. Tidligere utlånsbiler fra Tesla jeg har hatt har vært fra Hertz eller Avis med alt på stell, men de kan ha høy egenandel. Da er det enkelte forsikringsselskaper (din egen bilforsikring) som dekker inn differansen fra din egen bil. Har jobba 10 år i forsikring for lenge siden og jeg har aldri hatt mindre enn minste egenandel, bonustapet i % er det samme når det først smeller og rabatten ved høy bonus er marginal.
Leiebilselskaper er ofte notoriske på å ha f.eks. 20000,- i egenandel for kunden mens de selv har laveste ea selv. Da ber jeg om laveste egenandel og betaler jeg glatt 140kr dagen for å få minste ea.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

storole

Husk også at mange reise og fritidsforsikringer dekker egenandel ved leiebil. Men om det også gjelder lånebil fra Tesla, det må man sikkert sjekke først.

Kjenner noen som vraket en lånebil fra Tesla (Tesla service sin bil ikke leiebil) på ferietur i Sverige og måtte ut med 20000 i egenandel. De fikk aldri noe valg om å betale for lavere egenandel. Hvis du har alternativ bil, så er lånebil muligens ikke noe å trakte etter.
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

SveinG78

Hei.

Hentet ut min YP den 22 november. Og den 27 januar røyk varmepumpen. Spurte om de problemene var utbedret og dem sa ja.
Nærmeste verksted er 11 mil en vei, det blir ikke trivelig når ac kun blåser kald luft.

Regen

Er det noen som har erfaring med å kjøre med defekt ac i -5 C? Skjønner at det blir jesklig kaldt, men er det fare for at man mister sikten midt på E6? Virker som det er ganske lang ventetid på utbedring (på Østlandet)
TM3 2021 LR hvit

Kim-

Personlig hadde jeg ikke kjørt rundt med bilen. Hvis det plutselig oppstått dugg eller andre situasjoner er det ikke optimalt. Hadde krevd lånebil.

Egenandel på å skade Tesla bil er 20k. Det står i papirene når du skriver under. Har vært det i flere år.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Haggish

Sitat fra: SveinG78 på lørdag 28. januar 2023, klokken 13:40
Hei.

Hentet ut min YP den 22 november. Og den 27 januar røyk varmepumpen. Spurte om de problemene var utbedret og dem sa ja.
Nærmeste verksted er 11 mil en vei, det blir ikke trivelig når ac kun blåser kald luft.

Hmm, Hentet ut MYP i Drammen 23. nov. Har spurt de to ganger om min er påvirket av dette. Og fått svar begge ganger at min er ikke det! Da blir mitt spørsmål, hvert de hva de snakker om eller bare svarer de noe?
Nå skal det sies at jeg ikke har hatt noen problemer enda, hverken rare lyder eller annet. Samtidig vil jeg ikke havne i trøbbel nå jeg f.eks. er på en langtur i kulda.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Lucaria

Min er P fra September og har ikke hatt feilmeldinger eller problem men har ikke kjørt så langt heller. Igår når jeg parkerte hørte jeg noe som låt som en gammel trøtt proppeller som gikk saktare og saktere til den slo seg av. Er dette starten på problemer? Har ikke hørt slike lyder før.  :(

Lucifer-

Mener at det stod i kontrakten sist jeg hadde lånebil at egenandelen er inntil 2500 EUR. Så helt uten noe annet enn ansvarsforsikring er vi ikke. Men gunstig kan man vel ikke kalle det..

[Sarkasme]
Dessuten er jeg en perfekt sjåfør, så ansvarsforsikring er mer enn nok. En eventuell kollisjon/ulykke vil aldri være min feil :) :)
[/Sarkasme]

førategangtesla

Sitat fra: Lucaria på lørdag 28. januar 2023, klokken 16:22
Min er P fra September og har ikke hatt feilmeldinger eller problem men har ikke kjørt så langt heller. Igår når jeg parkerte hørte jeg noe som låt som en gammel trøtt proppeller som gikk saktare og saktere til den slo seg av. Er dette starten på problemer? Har ikke hørt slike lyder før.  :(

Har hatt dette selv noen ganger. Jeg tror at det er is i/ved/rundt viften på radiator fremme. Det forsvinner ved parkering i varm garasje. Det er kun når viften slår seg av og er lavt på turtall, hører at den kakker saktere og saktere frem til den stopper.

Lucaria

Sitat fra: førategangtesla på søndag 29. januar 2023, klokken 19:10
Sitat fra: Lucaria på lørdag 28. januar 2023, klokken 16:22
Min er P fra September og har ikke hatt feilmeldinger eller problem men har ikke kjørt så langt heller. Igår når jeg parkerte hørte jeg noe som låt som en gammel trøtt proppeller som gikk saktare og saktere til den slo seg av. Er dette starten på problemer? Har ikke hørt slike lyder før.  :(

Har hatt dette selv noen ganger. Jeg tror at det er is i/ved/rundt viften på radiator fremme. Det forsvinner ved parkering i varm garasje. Det er kun når viften slår seg av og er lavt på turtall, hører at den kakker saktere og saktere frem til den stopper.

Aha ja kanske det. Har ikke hørt det siden sist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA