Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NY, STEM IGJEN! Avstemning: varmepumpehavari på biler produsert Q3/4 2022

Startet av petersv, tirsdag 03. januar 2023, klokken 08:58

« forrige - neste »

ViktorS

Sitat fra: RuneW på onsdag 04. januar 2023, klokken 09:14
Sitat fra: petersv på tirsdag 03. januar 2023, klokken 08:58
Tenkte det kunne være greit med en avstemning, litt enklere å danne seg et bilde av omfanget ift. "meg også"-poster i den andre tråden.

Til de som leser denne statistikken:

Bare vær oppmerksom på at det er mye mer sannsynlig at de som har opplevd problemer vil lese denne tråden enn de som ikke har hatt problemer.

Veldig godt poeng. hvis man ikke er meget interessert og engasjert, så orker ikke folk å sjekke forum, og i hvertfall ikke tråder som ikke angår en selv hehe :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ToWalkOrDrive

#16
Sitat fra: RuneW på onsdag 04. januar 2023, klokken 09:14
Sitat fra: petersv på tirsdag 03. januar 2023, klokken 08:58
Tenkte det kunne være greit med en avstemning, litt enklere å danne seg et bilde av omfanget ift. "meg også"-poster i den andre tråden.

Til de som leser denne statistikken:

Bare vær oppmerksom på at det er mye mer sannsynlig at de som har opplevd problemer vil lese denne tråden enn de som ikke har hatt problemer.

Ja, samtidig er det ganske mye at 28 personer så langt har sagt de har dette problemet, bare på dette forumet. De fleste er ikke her. Andelen er ganske lik den som Stavanger Aftenblad refererer til fra en Facebook-gruppe som har 1/3-del med problemer, som sikkert og er overrepresentert av problemhavere.

Irriterer at Tesla alltid svarer: "INGEN KOMMMENTAR - FxCK OFF", hver gang media spør om saker.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Ll6Gkx/maatte-kjoere-hjem-i-iskald-tesla-i-15-timer-reagerer-paa-kundebehandlingen
Tesla Model Y                         2021-

petersv

Iom at det er så få tråder og "lite" aktivitet på forumet, tror jeg de fleste som er her leser og stemmer i tråden. Mao. ganske representativt utvalg. Det er nok ikke et overrepresentert antall som kommer hit pga problemer med akkurat dét, selv om de har problemer :)

HOFFERN342

Sitat fra: petersv på onsdag 04. januar 2023, klokken 09:56
Iom at det er så få tråder og "lite" aktivitet på forumet, tror jeg de fleste som er her leser og stemmer i tråden. Mao. ganske representativt utvalg. Det er nok ikke et overrepresentert antall som kommer hit pga problemer med akkurat dét, selv om de har problemer :)
Tja.. du finner forumet når du søker rundt etter emner på Google. Var slik jeg kom inn i tråden for levering blant annet.. så vil tro at de med problemer er de som faktisk søker og registrerer seg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucid

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 03. januar 2023, klokken 12:34
Sitat fra: Lucid på tirsdag 03. januar 2023, klokken 12:16
Havari i går på Dombås i 21 minusgrader. Ingen leiebil tilgjengelig så endte med hotellovernatting. Sitter på toget til Oslo nå.

æsj, det hørtes ut som en lang dag... sender litt sympati sørover

Takker!  :+1:

Vel hjemme i Oslo fikk jeg beskjed om at en loaner venter i Brumunddal, men jeg kan ikke bruke nok en arbeidsdag på å ta tog fra Oslo for å hente den. Tesla i Oslo vil ikke gi meg lånebil siden saken er Brumunddal sin. De jeg snakket med på mandag sa at bilen måtte sendes til nærmeste SC. Noen som har noen tips om hvordan jeg skaffer meg loaner? Dette er jo en garantisak og da har de krav på seg til å stille til rådighet en bil.

Siden bilen blir reparert i Brumunddal, må jeg dit for å hente bilen eller sender de den på bilfrakter til Oslo?
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

ViktorS

I dag ble bilen min fikset av Tesla Tromsø, og den blir sendt med båt fra Tromsø til Hfest på fredag.

Det de har fikset er følgende:
"recovered refrigerant and removed and replaced supermanifold, compressor ac-line supermanifold to compressor, cleaned ac lines from supermanifold to hvac and flushed evaporator and the cabin condensers. Done tests and adaptations on copressor and done air coolant purge"

Usikker på hva alt betyr haha.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Andreas84

Sitat fra: Electroelectro på onsdag 04. januar 2023, klokken 08:24
Snakket med de på Tesla Stavanger før utlevering .
Han sa av 300 biler de hadde utlevert i desember var det 1 som hadde ødelagt varmepumpe.
Håper jeg sliper unna .
Fryktelig irriterende når en først har fått ny bil og så må levere den inn igjen

Det er vel direkte løgn. Da er isåfall jeg den eneste.

Krissulf

Jeg fikk utlevert MY LR fra berlin 15.des, 049*** kjørt 4000 km og har ikke erfart problemer med varmepumpen enda.
Jeg fikk derimot mobil service på noe annet, og spurte i samme slengen om varmpepumpe problemet.
Han påstod at det var snakk om et par tusen teslaer som var ramma grunnet svikt i prosedyre ved monteringen av varmepumpa og rensing.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

geear

Sitat fra: Andreas84 på lørdag 07. januar 2023, klokken 11:56
Sitat fra: Electroelectro på onsdag 04. januar 2023, klokken 08:24
Snakket med de på Tesla Stavanger før utlevering .
Han sa av 300 biler de hadde utlevert i desember var det 1 som hadde ødelagt varmepumpe.
Håper jeg sliper unna .
Fryktelig irriterende når en først har fått ny bil og så må levere den inn igjen

Det er vel direkte løgn. Da er isåfall jeg den eneste.
Dette gjelder nok ikke oss i Stavanger-regionen:

SitatTesla er tause om problemene – men på verkstedet fylles avfalls­kurvene opp av nesten nye varmepumper
Produksjonsfeil på Berlin-fabrikken gir løse metallpartikler som ødelegger kompressoren, forteller Tesla Owners Club Norway.

Bildene er tatt ved et av Teslas servicesentre i romjula: De viser store avfallstrau som fylles opp av nesten helt nye klimaanlegg – med både kompressor, kabler og væskebeholdere.

Fra https://www.tu.no/artikler/tesla-er-tause-om-problemene-men-pa-verkstedet-fylles-avfalls-kurvene-opp-av-nesten-nye-varmepumper/524713/ (dessverre betalingsartikkel)

:P :laugh:

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Slarre40

Er det mulig å endre svar?
Forrige uke sa jeg at det ikke var problemer. I går ble det kaldt i bilen, og det er bestilt service på varmepumpa :-D
Var kjølig å kjøre til jobb i dag :-D

Performance, hentet i Drammen 21 desember. XP7-554**
Trondheim

petersv

Dessverre ikke mulig som jeg klarer å se, da må vi lage en ny avstemning.

Lucifer-

Har min på service i dag grunnet perioder med kald luft. Ikke fått noen feilmeldinger enda, men de bytter nå uansett AC/Klima-deler pga "Contamination". Har dog hatt en del av disse AC-feilmeldingene servicemenyen.

HOFFERN342

Ikke opplevd kulde her enda.. men den durer nå noe inni helsike, så det rister i bilen, noen ganger når det er under 0.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Krissulf

ikke hatt problemer med varmepumpen enda. Men tidvis kjenner jeg også kaldere luft i et lite minutt, før det går tilbake. Jeg har ikke gitt beskjed eller bedt om service på saken, men likevel ser jeg nå at de velger bytte ut varmepumpe i forbindelse med hengerfeste montering/service idag..

LR Berlin vin 49***. Hentet des 22. Kjørt 7200km
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA