Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 GTX 2023 Priser

Startet av EmondaGTX, mandag 02. januar 2023, klokken 18:55

« forrige - neste »

Øyvind.h

#60
I dag varslet Nissan at de dekker mva og vektavgift for tidligere bestillinger. VW kunne gjort det samme og på den måten kompensert ulempe for tidlige bestillinger og samtidig gi rabatt til de som har bestilt i 2023 tilsvarende mva og vekt. Eksempelvis ved å si at de dekker det ut året.

Spørs om de gjør det med så lange ventelister, men på sikt må de nok gjøre noe. Slik det er nå er det mye lurere å kjøpe en tilnærmet ny på Finn fremfor ny fra butikk. Da får en mer i retning av gammel pris.

Tesla har vel flagget fremtidig prisøkning, men jeg avbestilte min Y nå som jeg har ventet på i 4 år, på tross av fortsatt grei rabatt. Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at jeg ikke orket ulempene, så da ble det mest ryddig å avbestille fremfor å hente ut og kanskje tjene 20-30k.
Plutselig senker Tesla prisen videre og jeg står med tap på en bil jeg vet jeg ikke vil beholde over tid uansett.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dieselgubben

Godt valg!

Blir nesten galt uansett hva vw gjør. Gi mva og vekt i rabatt blir ikke populært for de mange som omsider fikk bil i januar. Tror de reverserer siste prisøkning og lar de som har bestilt etter også få reduksjon. Ellers blir det mye bråk.

Electric cars in Norway

#62
SitatTror de reverserer siste prisøkning og lar de som har bestilt etter også få reduksjon. Ellers blir det mye bråk.

Ja det er det eneste riktige de kan gjøre. Det er ikke pengene det står på... feks Møller konsernet i Norge leverte vanvittig høyt overskudd i 2021.

https://moller.no/no/om-oss/arsrapporter/2021


vinterdekk

#63
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 03. februar 2023, klokken 22:06
Tror de reverserer siste prisøkning og lar de som har bestilt etter også få reduksjon. Ellers blir det mye bråk.

Selgeren min sa i alle fall at prisen min følger etter dersom prisen settes ned. Men jeg bestilte i desember så da må det antagelig ytterligere nedjustering til enn 5,5% før det har noe å si for meg (?)..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Dieselgubben

Sitat fra: vinterdekk på fredag 03. februar 2023, klokken 23:08
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 03. februar 2023, klokken 22:06
Tror de reverserer siste prisøkning og lar de som har bestilt etter også få reduksjon. Ellers blir det mye bråk.

Selgeren min sa i alle fall at prisen min følger etter dersom prisen settes ned. Men jeg bestilte i desember så da må det antagelig ytterligere nedjustering til enn 5,5% før det har noe å si for meg (?)..

Tipper det ja...Hvis de ikke er "snille" og gir prisjustering i rabatt til alle. Men har vel liten tro på det.

daktari

VW uttalte sentralt fra at de ville ha forutsigbarhet i bruktprisene også, og derfor ikke vil senke prisene.
Men nå har jo Tesla krasjet bruktmarkedet uansett, så det argumentet holder hvertfall ikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

MinID

Ford satte ned sine priser på fredag. Øker trykket på vw og andre nå.

Men noen forventer at tesla skal øke sine priser igjen. I Usa har de siste ukene økt litt igjen.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

Jeg synes det virker som vw også har kuttet litt i prisene sånn i det stille. Jeg mener at prisene på alle valg i konfigurator hoppet opp mye når det kom på mva over 500', men prisen på de ulike plusspakkene er vel justert litt nedover slik at de er på omtrent samme nivå inkl. mva som de før var uten mva.
ID.4 GTX

EmondaGTX

Tempsjekk inn her igjen!!!
Noen med en bestilling plassert i 2021 og første seks måneder 2022 som fortsatt ikke fått bilen? 
(Jeg har desember 2021  bestilling  og fortsatt ingen lyd fra vw/forhandler)


Sent from my iPhone using Tapatalk

daktari

Sitat fra: EmondaGTX på tirsdag 21. februar 2023, klokken 22:49
Tempsjekk inn her igjen!!!
Noen med en bestilling plassert i 2021 og første seks måneder 2022 som fortsatt ikke fått bilen? 
(Jeg har desember 2021  bestilling  og fortsatt ingen lyd fra vw/forhandler)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hepp. Venter spent. Snart så man kan håpe på en 2024-modell!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Håkonlj

Min (bestilt 7/4-22) er nært forestående nå, men fremdeles ikke på plass. Men!... ferdig bygd og står klar på havna i Bremerhaven, kon dit forrige uke, og går forhåpentligvis med båten imorra.

nahoj

Sitat fra: EmondaGTX på tirsdag 21. februar 2023, klokken 22:49
Tempsjekk inn her igjen!!!
Noen med en bestilling plassert i 2021 og første seks måneder 2022 som fortsatt ikke fått bilen? 
(Jeg har desember 2021  bestilling  og fortsatt ingen lyd fra vw/forhandler)


Bestilt GTX med el. seter i oktober 2021, fortsatt ikke levert (ei heller startet produksjon ref mittbilhold).

vinterdekk

Sitat fra: nahoj på torsdag 23. februar 2023, klokken 10:20
Sitat fra: EmondaGTX på tirsdag 21. februar 2023, klokken 22:49
Tempsjekk inn her igjen!!!
Noen med en bestilling plassert i 2021 og første seks måneder 2022 som fortsatt ikke fått bilen? 
(Jeg har desember 2021  bestilling  og fortsatt ingen lyd fra vw/forhandler)


Bestilt GTX med el. seter i oktober 2021, fortsatt ikke levert (ei heller startet produksjon ref mittbilhold).

Vil det komme ny informasjon i bilhold appen? Jeg venter på en limited utgave som burde få endret status de nærmeste ukene ut fra tidligere anslag fra selger.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

aspera

Bestilte gtx med top sport og det meste annet januar 2022.  Bilen ble ferdig produsert for par uker siden. mitt bilhold appen har ikke blitt oppdatert med noe info i det hele tatt. Fått info da jeg har kontaktet forhandler.
Positivt at jeg fikk stonewash blue fargen som jeg hadde bestilt. Jeg mener å huske forhandler sa at de skulle produsere biler med den fargen frem til uke 8.

daktari

Sitat fra: aspera på torsdag 23. februar 2023, klokken 13:03
Bestilte gtx med top sport og det meste annet januar 2022.  Bilen ble ferdig produsert for par uker siden. mitt bilhold appen har ikke blitt oppdatert med noe info i det hele tatt. Fått info da jeg har kontaktet forhandler.
Positivt at jeg fikk stonewash blue fargen som jeg hadde bestilt. Jeg mener å huske forhandler sa at de skulle produsere biler med den fargen frem til uke 8.
Interessant.  Jeg måtte kutte ut den fargen i høst.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA