Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsel: koble til strøm, «høyspenningsbatteri»

Startet av Bilblondie, søndag 25. desember 2022, klokken 11:39

« forrige - neste »

Bilblondie

Hei, dere

Bilen min har stått ute i 10-15 minusgrader i to netter (står vanligvis i garasje), og nå plugget jeg den nettopp til lader. Da jeg skrudde av bilen, rett før jeg koblet til laderen, fikk jeg varsel om «koble til strøm (e.l.), høyspenningsbatteri». Noen som vet hva det betyr?? Holder det å bare lade den fullt sånn som vanlig?
Eller betyr dette at det er det lille ekstrabatteriet som holder på å bli tomt? Hjelp!!
Tusen takk 🙏

Orbit

Det er et standardvarsel som kommer når bilen stoppes når hovedbatteriet er lite oppladet. Dette for å unngå at bilen blir stående lenge med utladet batteri (ikke gunstig på lang sikt). Når bilen nå lader er alt ok. Sett gjerne avreisetidspunkt med oppvarming, så starter du med «varmt» batteri på neste tur.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bilblondie

Åå, du er snill! Nå fikk jeg lavere puls. Takk! Bilen er oppladet nå, og alt ser fint ut. Men den liker ikke å stå ute lenge i mange minusgrader!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA