Ser at passasjerdøra er litt lengre ute enn bakdøra

Startet av peterka, fredag 23. desember 2022, klokken 16:03

« forrige - neste »

peterka

Ser på min nye Tesla Y P så er framdøra på passasjersiden litt lengre ute på øvste delen i forhold til bakdøra. Samme dør oppe går litt inn i forhold til framskjerm. Er dette ein enkel sak å fikse for ein verkstad. Er det fleire som har noko liknande?

HOFFERN342

Sitat fra: peterka på fredag 23. desember 2022, klokken 16:03
Ser på min nye Tesla Y P så er framdøra på passasjersiden litt lengre ute på øvste delen i forhold til bakdøra. Samme dør oppe går litt inn i forhold til framskjerm. Er dette ein enkel sak å fikse for ein verkstad. Er det fleire som har noko liknande?
De kan justere dørene - så det fikser de nok enkelt på verkstedet om det er utenfor spesifikasjon (som er X antall mm).


Sent from my iPhone using Tapatalk

peterka

Så det er ein norm som er innanfor eller utenfor. Kva gjør dei på verkstaden som kan få døra i vater?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

peterka

Så det kan justerast uten noko fysisk inngrep som kan øydelegge meir enn dei ordner. Blir som å justere eit kjøkkenskap altså?

Handyman

Sitat fra: peterka på fredag 23. desember 2022, klokken 16:40
Så det kan justerast uten noko fysisk inngrep som kan øydelegge meir enn dei ordner. Blir som å justere eit kjøkkenskap altså?
Veldig vanlig å bøye, bende, dra og hamre. Det er en rimelig vanlig manuell jobb på de fleste fabrikkene etter at dørene er montert. Det ser brutalt ut for den ulærde ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgrdAw
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HOFFERN342

Sitat fra: Handyman på fredag 23. desember 2022, klokken 17:33
Sitat fra: peterka på fredag 23. desember 2022, klokken 16:40
Så det kan justerast uten noko fysisk inngrep som kan øydelegge meir enn dei ordner. Blir som å justere eit kjøkkenskap altså?
Veldig vanlig å bøye, bende, dra og hamre. Det er en rimelig vanlig manuell jobb på de fleste fabrikkene etter at dørene er montert. Det ser brutalt ut for den ulærde ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgrdAw
Ser helt sykt ut


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 23. desember 2022, klokken 17:48
Sitat fra: Handyman på fredag 23. desember 2022, klokken 17:33
Sitat fra: peterka på fredag 23. desember 2022, klokken 16:40
Så det kan justerast uten noko fysisk inngrep som kan øydelegge meir enn dei ordner. Blir som å justere eit kjøkkenskap altså?
Veldig vanlig å bøye, bende, dra og hamre. Det er en rimelig vanlig manuell jobb på de fleste fabrikkene etter at dørene er montert. Det ser brutalt ut for den ulærde ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=6hEx-wgrdAw
Ser helt sykt ut
Ganske normalt... og "det man ikke vet, har man ikke vondt av".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

peterka

Og korleis går det med lakken på diverse punkter som dei slår og hamrer

HOFFERN342

Sitat fra: peterka på fredag 23. desember 2022, klokken 18:41
Og korleis går det med lakken på diverse punkter som dei slår og hamrer
Null problem. Den er litt fleksibel. Skulle det skje noe med den så dekker de lakkering også - men aldri hørt om noen med behov for det.. med mindre de har stilt feil og den slår inn i lakken, da har flere fått det på garanti.

Edit: Til info. Hadde en BMW før hvor de måtte justere panseret på den måten, og relakkere fanger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: peterka på fredag 23. desember 2022, klokken 18:41
Og korleis går det med lakken på diverse punkter som dei slår og hamrer
På fabrikken er lakken fersk og myk og tåler bøying og bending svært godt. De slår svært sjelden på lakken. Det er hengsler, fester låsebøyler som slås på. Klubbene er ofte gummierte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

peterka

Tesla skrev i appen at den måtte inn og at mobil service kunne ikkje fikse dette. Spurte om det hastet og eg kunne ta det når eg hadde tid. Bør eg ta det når det passer eller ta det med ein gong?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA