Gratis Lading

Startet av Electroelectro, fredag 16. desember 2022, klokken 07:30

« forrige - neste »

tomas04

Hentet bil 13. desember og har ikke hørt noe enda. Satser på at det dukker opp!

HOFFERN342

Sitat fra: tomas04 på fredag 16. desember 2022, klokken 13:19
Hentet bil 13. desember og har ikke hørt noe enda. Satser på at det dukker opp!
Ikke hørt noe her heller - hentet i går. Ser noen skriver at de har fått, og hentet for 2 uker siden.. så det betyr vel at vi også burde motta dette, med mindre de andre i chatten bare skriver tull

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

Jeg tror ingen av vi som har hentet får dette, kun nye utleveringer fra i dag
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

snakkesalig

Sitat fra: Kim- på fredag 16. desember 2022, klokken 14:12
Jeg tror ingen av vi som har hentet får dette, kun nye utleveringer fra i dag
Sjekk svar #9 i denne tråden.

Kim-

Kun en som har rapportert om gratis lading.. Jeg velger fortsatt å tro at dette er i kjent Tesla stil hvor ting gjelder fra den dagen de annonserer ting
2023 Tesla Model Y LR

Handyman

Sitat fra: kodax på fredag 16. desember 2022, klokken 11:16
Da er vel lurest å lage en garasjedør inn i huset og bruke bilen som varmeovn (ja, jeg har tenkt tanken med min som har gratis SuC:)
Bare pass på å ha fronten og VP står på utsiden. Hvis ikke blir det ikke mye overskuddsvarme  ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: kodax på fredag 16. desember 2022, klokken 10:41
Hva er det de egentlig gir bort, dvs. hva er "10000 km" i kWh?
Er det denne tabellen de tar utgangspunkt i? https://www.tesla.com/en_EU/support/european-union-energy-label
I så fall, Model 3 Long Range er oppgitt med 16 kWh/100 km, så man vil vel da få 1600kWh.
Er det 10,-/kWh som er vanlig pris nå? Hvis den prisen fortsetter å gjelde, så får man altså 16000,-.
Tidligere ble det benyttet et fast tall for forbruk pr km. for trekk av "credits" Jeg tror det var WLTP-tallet, eller noe i den druen. Det betyr at på vinteren så får man betydelig færre kjørte kilometer ut av credit`ene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Det er det typiske tallet som bilen bruker (1 km typical) 1 kilometer er 149Wh, det vil si du får 1490 kWh gratis lading. Med pris på 5kr pr kWh blir det 7500kr i verdi.
2023 Tesla Model Y LR

Lucifer-

Sendte SMS til Tesla Sales i Drammen nå, og fikk til svar at det bare gjaldt nye utleveringer. Har påpekt at en som fikk levering for 14 dager siden hevder å ha fått, men det ser altså dårlig ut.

kodax

Sitat fra: Handyman på fredag 16. desember 2022, klokken 15:20
Sitat fra: kodax på fredag 16. desember 2022, klokken 11:16
Da er vel lurest å lage en garasjedør inn i huset og bruke bilen som varmeovn (ja, jeg har tenkt tanken med min som har gratis SuC:)
Bare pass på å ha fronten og VP står på utsiden. Hvis ikke blir det ikke mye overskuddsvarme  ;-)
Ah, nok en fordel med å ha X uten varmepumpe, altså :D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Electroelectro

Sitat fra: Lucifer- på fredag 16. desember 2022, klokken 15:36
Sendte SMS til Tesla Sales i Drammen nå, og fikk til svar at det bare gjaldt nye utleveringer. Har påpekt at en som fikk levering for 14 dager siden hevder å ha fått, men det ser altså dårlig ut.

Rart det er jo en som skriver han hentet for snart 2 uker siden og fikk samme Mail.
Ser de kjører samme løpet i Tyskland også.
Bør jo egentlig gjelde alle i 4 kvartal.

Lucifer-

Ja, enig. Får se om de varer noe mer.

Ikke at jeg gråter så mye av det her, men det hadde vært greit å ladet kostnadsfritt i 2 år fremover for det lille behovet jeg har for superlading. Tror vel jeg ladet 6 eller 7 ganger med LR 21-modell som jeg hadde i nøyaktig 1 år.

Electroelectro

Sitat fra: Lucifer- på fredag 16. desember 2022, klokken 15:46

Ikke at jeg gråter så mye av det her, men det hadde vært greit å ladet kostnadsfritt i 2 år fremover for det lille behovet jeg har for superlading. Tror vel jeg ladet 6 eller 7 ganger med LR 21-modell som jeg hadde i nøyaktig 1 år.

Byttet til Performance?

ModelY2021

Hadde utlevering 15 desember og fikk epost 16 desember om gratis lading.

Lucifer-

Sitat fra: Electroelectro på fredag 16. desember 2022, klokken 15:58
Sitat fra: Lucifer- på fredag 16. desember 2022, klokken 15:46

Byttet til Performance?

Jepp.. Hadde opprinnelig en Grå LR i bestilling, for å få med de nye tinga på 22-modellen. Men når det viste seg at den ikke kom i år, ble det en P istedenfor. Fikk overta en bestilling som var kansellert og hentet 25. november. Litt synd nyttelasten er redusert igjen og at den (foreløpig) kommer uten fungerende USS, men ellers angrer jeg ikke et sekund. Bare det at vi nå fikk Track Mode på P gjør prisdiffen hvert det. I tillegg fikk jeg lov å ta den ut på 19" vinterdekk direkte fra Tesla, og jeg ville mye heller ha det enn 21". Fikk også R5 EV som lager ca 1% av støyen det var fra R3.

Der er jeg nok ganske alene riktignok, men jeg har ikke behov for fete felger på vinteren.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA