Hvor langt har Leafen din gått ?

Startet av daggad, fredag 19. oktober 2012, klokken 11:08

« forrige - neste »

Ronny

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 04. desember 2013, klokken 22:41
Sitat fra: pottle på tirsdag 03. desember 2013, klokken 21:25

Eneste savn er et større batteri, men en tager det en haver... Ser heller ikke ut som at de andre fabrikkene satser på batterier på større enn 24 kW. Jeg lurer på hvorfor batteriene holder seg på 20-25 kW. Er det fordi dagens teknologi og kost/nytte-beregningen som begrenser det?

En plausibel forklaring kan være at de ikke ønsker kannibalisering av eget marked. Tesla kjører på med både 60 og 85kWh batterier, men de har heller intet marked å kannibalisere.


Hadde feks Nissan hatt et 50 kWh batteri, hadde de nok nesten ikke solgt andre biler og verkstedene deres ville fått store problemer, derfor faser de inn elbilene sakte men sikkert.
De har helt sikkert større batterier klare, men kommer nok ikke til å begynne å selge de før de må.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Rubberduck85

Da var 10 000 km på 6 mnd tilbakelagt.

Har spart 14300 kr i bompenger! ca6000kr i parkingsavgifter i oslo sentrum spart. (5290kr hvis vi trekker fra en parkeringsbot) :o 80% av lading er gjort på jobb, så har spart litt der også.

snittet på kjøringen gikk fra 1,3 til 1,9 ved bytte til vinterdekk:/

og gått på en rekkeviddesmell ved ekstremt regnvær:) turtlemode 10 meter fra hurtigladestasjonen på berger :-X

eneste jeg angrer er at jeg valgte sort leaf med standardlakk:/ blir overflateriper bare jeg ser styge på den. polering hjalp meget mye, så blir mulig en permashine til våren.
TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010

emil

Da var mine første 10.000km gjennomført på 139 dager, bilen er på 23.300km.

Ble en rolig avsluttning på året med ikke like mye kjøring som aug-okt. Er også nede i 50km/dag i jobbkjøring mot 140km/dag før.

Forbruk til jobb idag var 1.8KWh/mil på piggfrie vinterdekk i ~80km/t, regn, temperatur på 4 grader, varmeapparat og ingen forsøk på økonomisk kjøring.

daggad

Bikka 62000km siden november 2011 nå. Ingen manglende streker og rekkevidden virker å være uforandret.  :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Elisabeth

Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

Gliderman

2500 km siden 22. januar. Ble primær bil etter 3 minutter.
Ikke noe plunder så langt og veldig fornøyd med rekkevidde.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Powerflux

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

lifern

2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

olaover1

Kjørt 9100 km siden ca 20 nov 2013. Superfornøyd:)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Radiobil1

Har vi noen som nærmer seg 100 000 km ennå?

I varme strøk i USA er det nå flere som har mistet 4 barer, men gj snitt temp her opp gjør vel at vi ikke har de samme problemene.
http://www.electricvehiclewiki.com/Real_World_Battery_Capacity_Loss#four_bars

Men er det noen som har mitet 1 bar ennå?

Powerflux

Ser veldig mange referer til GID(fra LeafSpy) nummeret i forhold til kapasitettap!
Hvor mange GIDs bør man kunne oppnå med en frisk batteripakke ladet til 100%?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

BE

Sitat fra: Powerflux på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:55
Ser veldig mange referer til GID(fra LeafSpy) nummeret i forhold til kapasitettap!
Hvor mange GIDs bør man kunne oppnå med en frisk batteripakke ladet til 100%?
281
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA