Tesla appen henger

Startet av Ollietarkaka, torsdag 08. desember 2022, klokken 08:55

« forrige - neste »

Ollietarkaka

Hei siden i går har jeg ikke fått kontakt med bilen vi appen. Det lade symbolet oppe i venstre hjørne (som selv til vanlig er i overkant tregt) står nå bare og henger med tekst "sist sett en dag siden". Mobilen fungerer som nøkkel så noe kontakt er det men ingen kontroller fungerer altså i appen. Jeg har oppdatert app og restartet mobil - noen andre som opplever det samme?

Motorwatt

Kanskje prøve å slette appen, restarte telefonen, og installere på nytt?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: Ollietarkaka på torsdag 08. desember 2022, klokken 08:55
Hei siden i går har jeg ikke fått kontakt med bilen vi appen. Det lade symbolet oppe i venstre hjørne (som selv til vanlig er i overkant tregt) står nå bare og henger med tekst "sist sett en dag siden". Mobilen fungerer som nøkkel så noe kontakt er det men ingen kontroller fungerer altså i appen. Jeg har oppdatert app og restartet mobil - noen andre som opplever det samme?
Alle kontrollene går vel via nett, mens nøkkelfunksjonaliteten går via bluetooth (BLE). Er bilen din online?

piter12

Samme for meg, ingen kontakt på 3 dager (bil på parkeringsplassen) Jeg kontaktet Tesla og de ser bilen min :(

Motorwatt

Men de bruker LTE. Prøv å slå av WiFi på telefonen din, og prøv igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

piter12

Det hjelper ikke, hvis jeg logger ut av applikasjonen og logger på igjen, vil jeg miste innstillingene mine?

Motorwatt

Nei. Men du må ha passordet ditt klart 😀
Tesla S75D - 09/2018

piter12

Ok,det hjalp ikke å logge ut og inn igjen, den kobles ikke til bilen 😬 Jeg er tilbake om to dager, jeg skal se hva som er galt

Motorwatt

Har du en annen telefon, så prøv den.
Tesla S75D - 09/2018

frabakk

Samme her, jeg tenkte det var kulda.

Ollietarkaka

Bilen var offline ja, konas Tesla app oppførte seg på samme måte. Jeg prøvde alt uten effekt men så etter en kjøretur løsnet det bare å den klarte å koble seg opp igjen og har fungert fint siden da. Men er ikke veldig imponert over at slike feil kan skje - den ville jo ikke ta imot lading heller så kan jo skape noen kjipe situasjoner. Håper det var engangstilfelle :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA