DN tester Plaid

Startet av MrBacardi, torsdag 01. desember 2022, klokken 15:35

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: kirky på søndag 18. desember 2022, klokken 17:51
Sorry men du har veldig få med deg med den meningen din - blandt de som eier eller har kjørt spesielt refresh S..
Denne påstanden minner meg om når 11-åringen min sier at "ALLE andre har TikTok"...  :P

Det er ganske åpenbart at det ikke er enighet i tråden her om at Model S er en GT-bil, ikke bare jeg som syns det. Bentley Contintenal GT, BMW 8-serie etc. er GT-biler, luksuriøse/premium coupéer med 2+2. Model S er en familiebil, en praktisk hatchback sedan.

RJK

Sitat fra: geear på tirsdag 20. desember 2022, klokken 13:53
Sorry men du har veldig få med deg med den meningen din - blandt de som eier eller har kjørt spesielt refresh S..
Denne påstanden minner meg om når 11-åringen min sier at "ALLE andre har TikTok"...  :P

Det er ganske åpenbart at det ikke er enighet i tråden her om at Model S er en GT-bil, ikke bare jeg som syns det. Bentley Contintenal GT, BMW 8-serie etc. er GT-biler, luksuriøse/premium coupéer med 2+2. Model S er en familiebil, en praktisk hatchback sedan.
TMS er vel kanskje mer en heftig CC (Comfort Coupé) a lá gamle Passat CC, og tilsvarende modeller fra både MB og Audi, men hvor man definerer skillet mellom disse og GT'er, aner ikke jeg. Synes de glir veldig over i hverandre, utseendemessig.

EDIT: Og denne er både CC og GT i en. Bare for å forvirre mer...;)

https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/cc/65008/volkswagen-cc-gt-20-tdi

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kirky

Sitat fra: geear på tirsdag 20. desember 2022, klokken 13:53

Jeg bryr meg lite om hva du kaller den, men du skrev det ikke var en bra langkjøringsmaskin, det var uenigheten.
Eneste som er i nærheten i Norge nå med tanke på praktikalitet, ytelse, teknologi og ja luksus er vel EQS. EQE har sedanluke. Taycan CT er trang inni og bak.
2023 Model S

JorEl

Det som er den største luksusen med Tesla; er at den flytter på seg så veldig for og elegant, uten en sWATTetåre.
Spartansk og banebrytende avansert + 5,6,7 stjerner i sikkerhetstester.
Ang "2 skritt frem og ett tilbake softwaren" får man følelsen av og skru på en moped, bare at det er andre som gjør det for deg. Spennende på mange måter. ServiceBingoen er også spennende.  :D
Nå i snøen, har det vært herlig med en bil jeg stoler 99,999% på ;) Det å heve seg over problemet(les:luftfjæring), og ferdes trygt, setter jeg stor pris på.  Ville kun hatt min familie i en nyere Tesla.
Bryr meg ikke om hengerfeste eller liter pr frunketrunk. Men deilig likevel, med stor plass i trunken, når man henter noen på flyplassen. Folk setter pris på å sitte i bilen, men det er sikkert pga mine kjøreegenskaper :D
Edit: Beklager at jeg glemte poenget underveis..fart og akserelasjon må jo være vinner-kortet til Plaid. Når konkurrentene sier at 0-100 ikke er viktig, så er de i hvert fall ikke raskest..Dette med kategorier, er litt u-Tesla. Men for meg som ikke er en bilmann, så er det gøy å hørra på dokkår :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 10:48
Sitat fra: offpist på søndag 04. desember 2022, klokken 09:10
Noen av de historiske prisene er hentet litt fra minne, så korrekt meg gjerne om jeg tar feil.
Siden du oppfordret, så faller jeg for fristelsen...

Du har forsøkt deg på fornorsking av det engelske "correct me if i'm wrong", men på "nårsk" heter det "korriger meg...".

Sånn, nå har jeg korrigert deg!

;D 8) :police:
En herlig kommentar, like snerten som en Plaid :+1:
Hjemme så prøver jeg å nå dette nivået, men ungene kaller det for pappavitser.. ???
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

RJK

Sitat fra: JorEl på onsdag 21. desember 2022, klokken 00:42
Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 10:48
Sitat fra: offpist på søndag 04. desember 2022, klokken 09:10
Noen av de historiske prisene er hentet litt fra minne, så korrekt meg gjerne om jeg tar feil.
Siden du oppfordret, så faller jeg for fristelsen...

Du har forsøkt deg på fornorsking av det engelske "correct me if i'm wrong", men på "nårsk" heter det "korriger meg...".

Sånn, nå har jeg korrigert deg!

;D 8) :police:
En herlig kommentar, like snerten som en Plaid :+1:
Hjemme så prøver jeg å nå dette nivået, men ungene kaller det for pappavitser.. ???
Det er en æresbenevnelse jeg setter pris på!

King of DAD-jokes! :D
Ja, datteren min har og stadig disse utbruddene, men da bare flirer jeg høyt. Jeg er stolt, og ikke flau over det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA