Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Must have utstyr og tilbehør - 2023

Startet av A.Mario, torsdag 24. november 2022, klokken 21:02

« forrige - neste »

A.Mario

Vet det er flere emner allerede der ute ang dette teamet men tenkte det er på sin plass med et nytt emne mtp nye 2023 modellen med nye tilpasninger.

Hvilke tilbehør anbefaler dere til en ny Tesla Model Y eier?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

bjheggset

Must have er deksel til luftkanaler under forsetet, at man må kjøpe kina-plastikk for å hindre stein, lekebil fra kidsa o.l fra å havne under der er ganske lol. Fikk en stein inni der, holdt på å klikke litt da vi hørte den ganske godt under pådrag og slikt. Ble deksel så fort jeg fikk den ut. Sjekk de fra BeGood, hold deg unna de som limes på. Men de fra BeGood bare klipses på, enkelt. Finnes sikkert på AliExpress også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RuneW

Sitat fra: bjheggset på torsdag 24. november 2022, klokken 22:44
Must have er deksel til luftkanaler under forsetet, at man må kjøpe kina-plastikk for å hindre stein, lekebil fra kidsa o.l fra å havne under der er ganske lol. Fikk en stein inni der, holdt på å klikke litt da vi hørte den ganske godt under pådrag og slikt. Ble deksel så fort jeg fikk den ut. Sjekk de fra BeGood, hold deg unna de som limes på. Men de fra BeGood bare klipses på, enkelt. Finnes sikkert på AliExpress også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)


bjheggset

Sitat fra: RuneW på fredag 25. november 2022, klokken 09:31
Sitat fra: bjheggset på torsdag 24. november 2022, klokken 22:44
Must have er deksel til luftkanaler under forsetet, at man må kjøpe kina-plastikk for å hindre stein, lekebil fra kidsa o.l fra å havne under der er ganske lol. Fikk en stein inni der, holdt på å klikke litt da vi hørte den ganske godt under pådrag og slikt. Ble deksel så fort jeg fikk den ut. Sjekk de fra BeGood, hold deg unna de som limes på. Men de fra BeGood bare klipses på, enkelt. Finnes sikkert på AliExpress også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link?

De som ble linka over her ja :)

A.Mario

Sitat fra: bjheggset på torsdag 24. november 2022, klokken 22:44
Must have er deksel til luftkanaler under forsetet, at man må kjøpe kina-plastikk for å hindre stein, lekebil fra kidsa o.l fra å havne under der er ganske lol. Fikk en stein inni der, holdt på å klikke litt da vi hørte den ganske godt under pådrag og slikt. Ble deksel så fort jeg fikk den ut. Sjekk de fra BeGood, hold deg unna de som limes på. Men de fra BeGood bare klipses på, enkelt. Finnes sikkert på AliExpress også.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Da er det bestilt
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Lucaria

Jeg har ikke 2023 men har kjøpt:

* Dekslene linka her over
* Nett til insug luft (under panel festet med klips under frunk)
* "Galler" så ikke løv osv kan renne ned i "mottorrum", litt uheldig at man må av med klipset deksel for å rengjøre så er litt usikker om disse er bra. Erfarenhet av å så ofta klipse av/på er jo att det tillslutt går i stykker.
* Skvettlapper bak
* Custom mappe å ha vognkort osv i.
* Allværs-tepper
* "Klemme" til vann/brus i koppholder

Så kjøpte jeg noen ting fra Tesla
* Keyfob - jeg mener den er gull å bare kunne trykke på, å slippe opp med mobil osv. men aksepterer at noen syns det er helt unødvendig.
* Ekstra blå ladekabel
* Reparasjonsett dekk
* Dekkposer
* Teppe til frunk
* Teppe nde i bagagerom bak
* Teppe over hele bagage
* Oppdeling av oppbevaringsrom fram (sett med 2)
* Model X lastenett. Den sitter litt vel spent med det virker såvidt med en handlepose under, eller til ladekabeln hvis man har litt dårlig tid og bare vill kaste den in, eller den f.eks er våt og ikke vill pakke ned i lomme på siden

Klykken

Hull under forsetene for ventilasjon er det i alle biler. Tror ikke jeg har sett en eneste en med gitter foran disse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jokke

Sitat fra: Lucaria på fredag 25. november 2022, klokken 12:40
Jeg har ikke 2023 men har kjøpt:

* Dekslene linka her over
* Nett til insug luft (under panel festet med klips under frunk)
* "Galler" så ikke løv osv kan renne ned i "mottorrum", litt uheldig at man må av med klipset deksel for å rengjøre så er litt usikker om disse er bra. Erfarenhet av å så ofta klipse av/på er jo att det tillslutt går i stykker.
* Skvettlapper bak
* Custom mappe å ha vognkort osv i.
* Allværs-tepper
* "Klemme" til vann/brus i koppholder

Så kjøpte jeg noen ting fra Tesla
* Keyfob - jeg mener den er gull å bare kunne trykke på, å slippe opp med mobil osv. men aksepterer at noen syns det er helt unødvendig.
* Ekstra blå ladekabel
* Reparasjonsett dekk
* Dekkposer
* Teppe til frunk
* Teppe nde i bagagerom bak
* Teppe over hele bagage
* Oppdeling av oppbevaringsrom fram (sett med 2)
* Model X lastenett. Den sitter litt vel spent med det virker såvidt med en handlepose under, eller til ladekabeln hvis man har litt dårlig tid og bare vill kaste den in, eller den f.eks er våt og ikke vill pakke ned i lomme på siden
Opp med mobil? Bare å ha den i lomma, trenger ikke å ta den opp

Klykken

Sitat fra: jokke på fredag 25. november 2022, klokken 13:42
Opp med mobil? Bare å ha den i lomma, trenger ikke å ta den opp
Er ofte appen eller mobilen nekter å koble seg til bilen (Google Pixel 7 Pro) her. Helst når jeg har kidden på armen eller handleposer. :P Men ikke stort nok irritasjonsmoment til at jeg må skaffe FOB.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

snakkesalig

Sitat fra: Klykken på fredag 25. november 2022, klokken 13:50
Sitat fra: jokke på fredag 25. november 2022, klokken 13:42
Opp med mobil? Bare å ha den i lomma, trenger ikke å ta den opp
Er ofte appen eller mobilen nekter å koble seg til bilen (Google Pixel 7 Pro) her. Helst når jeg har kidden på armen eller handleposer. :P Men ikke stort nok irritasjonsmoment til at jeg må skaffe FOB.

Settings -> Apps -> See all apps -> Tesla -> Battery -> Unrestricted.

Handyman

Sitat fra: Klykken på fredag 25. november 2022, klokken 12:41
Hull under forsetene for ventilasjon er det i alle biler. Tror ikke jeg har sett en eneste en med gitter foran disse.
Stemmer kanskje det, men i Y er det svært lett at noe ruller inn gjennom disse åpningene. Det er det ikke alle andre biler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lucaria

Sitat fra: jokke på fredag 25. november 2022, klokken 13:42
Sitat fra: Lucaria på fredag 25. november 2022, klokken 12:40
Jeg har ikke 2023 men har kjøpt:

* Dekslene linka her over
* Nett til insug luft (under panel festet med klips under frunk)
* "Galler" så ikke løv osv kan renne ned i "mottorrum", litt uheldig at man må av med klipset deksel for å rengjøre så er litt usikker om disse er bra. Erfarenhet av å så ofta klipse av/på er jo att det tillslutt går i stykker.
* Skvettlapper bak
* Custom mappe å ha vognkort osv i.
* Allværs-tepper
* "Klemme" til vann/brus i koppholder

Så kjøpte jeg noen ting fra Tesla
* Keyfob - jeg mener den er gull å bare kunne trykke på, å slippe opp med mobil osv. men aksepterer at noen syns det er helt unødvendig.
* Ekstra blå ladekabel
* Reparasjonsett dekk
* Dekkposer
* Teppe til frunk
* Teppe nde i bagagerom bak
* Teppe over hele bagage
* Oppdeling av oppbevaringsrom fram (sett med 2)
* Model X lastenett. Den sitter litt vel spent med det virker såvidt med en handlepose under, eller til ladekabeln hvis man har litt dårlig tid og bare vill kaste den in, eller den f.eks er våt og ikke vill pakke ned i lomme på siden
Opp med mobil? Bare å ha den i lomma, trenger ikke å ta den opp

Hvordan får du låst opp frunk eller ladesladd (når den ladet ferdig) uten å ta opp mobil hvis du står utenfor bilen?

Ohm78

Sitat fra: Lucaria på fredag 25. november 2022, klokken 15:28
Sitat fra: jokke på fredag 25. november 2022, klokken 13:42


Opp med mobil? Bare å ha den i lomma, trenger ikke å ta den opp

Hvordan får du låst opp frunk eller ladesladd (når den ladet ferdig) uten å ta opp mobil hvis du står utenfor bilen?

S3EXY buttons er helt genialt på det der. Kjøpte de egentlig med tanke om å sette en knapp på ladeboksen hjemme for å avslutte lading og løse ut kabel. men fant ut etter at jeg hadde kjøpt at man kan velge å sette det opp slik at det å holde bakre dørhåndtak gjør det samme. Tilsvarende så kan fremre dørhåndtak åpne frunk.
Har satt opp de andre knappene som følger:
Venstre side av rattet - AP av/på. Genialt hvis man feks drikker eller spiser så høyre hånd er opptatt, da kan man med venstre hånd sette på blinklys og sette på igjen AP etter filskifte.
Høyre side ratt - Bytte mellom vanlig og Chill. bruker denne ganske lite etter nyere sw som er snillere i aks/brems på adaptiv cruise/AP. tidligere var det ganske ubehagelig i start/stopp kø.
Nede på ratt - rattvarme av/på.
Bakside av skjerm høyre side - Handskerom åpning.

Brukte opprinnelig den ene til å redusere regen på vinterstid, hadde noen veldig ubehagelige opplevelser. usikker på om jeg kommer til å sette opp dette igjen i vinter men virker som nyere sw har redusert dette behovet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA