Betaling til Tesla

Startet av PolarCow, man 21. nov 2022, kl. 13:00

« forrige - neste »

Dank

Spurt kundesenteret hos SBanken angående straksbetaling. I følge av kunderådgiveren, så kan den kun brukes til å betale til privatpersoner, altså ikke en bedrift.

Mulig andre banker tillater straksbetalinger til bedrifter, eller at kunderådgiveren jeg snakket, ikke visste hva han pratet om. Men jeg anbefaler dere som vurderer å bruke straksbetaling om å ta kontakt med banken på forhånd, så slipper dere å komme hjem fra utlevering med tomme hender.

her er feilmeldingen fra nettbank hos SBanken når man prøver å legge inn kontonr til en bedrift for straksbetaling...
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

Haggish

Sitat fra: Dank på tir 22. nov 2022, kl. 18:56
Spurt kundesenteret hos SBanken angående straksbetaling. I følge av kunderådgiveren, så kan den kun brukes til å betale til privatpersoner, altså ikke en bedrift.

Mulig andre banker tillater straksbetalinger til bedrifter, eller at kunderådgiveren jeg snakket, ikke visste hva han pratet om. Men jeg anbefaler dere som vurderer å bruke straksbetaling om å ta kontakt med banken på forhånd, så slipper dere å komme hjem fra utlevering med tomme hender.

her er feilmeldingen fra nettbank hos SBanken når man prøver å legge inn kontonr til en bedrift for straksbetaling...

Det går ihvertfall til Tesla, og pengene er inne der på sekunder
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

snakkesalig

Jeg ser ikke poenget med å ta sjansen på straksbetaling. Ja det funker når det funker, men det er mye som kan gå galt, bankId kan være nede, nettbanken kan være nede, mobilen streiker, osv. Betal inn på vanlig måte et par dager før utlevering så så slipper du å tenke mer på det..

Haggish

Neida, men det er om du ikke skjønner poenget som er greia her. Poenget er at det kan brukes.
Det bekrefter både S banken og Tesla. Så må jo alle selv avgjøre hva de vil gjøre. Jeg henter min og betaler med det og det er mitt valg. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

snakkesalig

Ja.. for all del. Forsøker bare å finne argumenter for å bruke straksbetaling annet enn "because I can".
Men det er klart, skal du betale inn 600k og kan ha de stående i fond et par dager ekstra så er jo det fort en hundrelapp tjent per dag.

Dank

En av fordelene med straksbetaling er at hvis man oppdager større feil/mangel/skade på bilen innen man har skrevet under noe som helst og ønsker dermed å kansellere hele greia, så kan jeg tenke meg at det er mindre å ordne opp i (ha lest om et par skrekkhistorier om tilbakelevering her for en tid tilbake).

Nå som jeg vet at flere har klart å bruke straksbetaling til å gjøre opp, så kommer jeg nok til å ta en runde på bilen før jeg går inn i butikken og ordner betalingen+annet papirarbeid.
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

Haggish

Oppdatering etter forsøk med straksbetaling ved henting i dag. Det ble mer kronglete en forventet. Det viste seg at selv om S-bankens kundeservice bekreftet på tlf at det ikke hvor noe problem og betale med straksbetaling, jeg sa jeg skulle kjøpe nybil og spurte eksplisitt om det var noen beløpsgrense, og fikk til svar at 600k+ ikke var noe problem. Viste det seg at det var nettopp det. Grensen var 500k. Da ble det vanlig bankoverføring med en kvittering på e-post. Tok ca 1/2 time ekstra.😉🙏. Kunne sikker ha prøvd og dele opp beløpet, men det gjorde jeg ikke.🤪. Nå står bilen pent parkert hjemme😃😃😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Tai

Jeg sitter og skal betale for bilen til Tesla. Ser at andre har brukt straksbetaling, men jeg liker å ha alt ordnet i forkant av utlevering neste uke.

Inne på Tesla kontoen min får jeg opp overføringsinformasjon, men hvordan skal jeg betale dette? Med en vanlig betaling bruker man jo ikke IBAN og swift, med mindre man betaler til utlandet. Hva blir rett måte å gjøre det på?

Har ikke gjort dette før og vegrer meg for å overføre store beløp uten å engang få opp navnet på mottakeren...
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

GOS

Sitat fra: Tai på tor 24. nov 2022, kl. 18:09
Jeg sitter og skal betale for bilen til Tesla. Ser at andre har brukt straksbetaling, men jeg liker å ha alt ordnet i forkant av utlevering neste uke.

Inne på Tesla kontoen min får jeg opp overføringsinformasjon, men hvordan skal jeg betale dette? Med en vanlig betaling bruker man jo ikke IBAN og swift, med mindre man betaler til utlandet. Hva blir rett måte å gjøre det på?

Har ikke gjort dette før og vegrer meg for å overføre store beløp uten å engang få opp navnet på mottakeren...

Det er vare til å velge det kontonummeret som står der og betale de ca 600 lappene på helt vanlig måte.

RN nummeret  fører du inn i meknadsfeltet og såner alt OK. Trenger ikke bryndeg om IBAN og Swift etc når du betaler fra norsk bank til Tesla her i Norge.
Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA