Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstra forum for refresh og plaid?

Startet av Motorwatt, onsdag 16. november 2022, klokken 21:06

« forrige - neste »

Motorwatt

Model S refresh har fått eget underforum. Det har Plaid, X Refresh, og X Plaid også.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kirky

Egne underforum syns jeg personlig blir ganske feil. Blir veldig lite trafikk i hver av de og bilene er jo 95% like... og mye rot i forumopplistingen..
2023 Model S

sjokomelk

Med fare for avsporing, så har jeg sendt melding til administrator om at de må fjernes. Da trenger vi også egne underfora for Model S 60, 60D, 70, 70D, Raven Long Range, osv osv.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Mobileum

Sitat fra: kirky på onsdag 16. november 2022, klokken 21:37
Egne underforum syns jeg personlig blir ganske feil. Blir veldig lite trafikk i hver av de og bilene er jo 95% like... og mye rot i forumopplistingen..
95% like? Hvor har du det tallet fra?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Klykken

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 16. november 2022, klokken 21:40
Med fare for avsporing, så har jeg sendt melding til administrator om at de må fjernes. Da trenger vi også egne underfora for Model S 60, 60D, 70, 70D, Raven Long Range, osv osv.
Refresh/Plaid er såpass forskjellig fra S/X frem til nå at det er helt stuerent å ha egne underforum for disse. Selv om utseendet ikke er så forskjellig er nesten alt annet endret. Det er en ny bil!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 i bestilling
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Jeg synes det er unødvendig med eget  delforum for faceliften og Plaid.

Disse kommer pga pris til å selge meget lite så det blir relativt få tråder. (I motsetning til gamle og nye Leaf).

Hvis man skulle fulgt logikken kunne man eventuelt også skilt ut "classic 2013-16" fra "2016-21" og så 2023-. Men flere av temaene er overlappende for modellår uansett og ikke verdt sorteringsjobben.

Max et underforum for -23 facelift. Jeg ville kalt dem "Model S 2013-21" og "Model S 2023-"
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ELTesla

Mobileum

Sitat fra: Klykken på torsdag 17. november 2022, klokken 08:53
Refresh/Plaid er såpass forskjellig fra S/X frem til nå at det er helt stuerent å ha egne underforum for disse. Selv om utseendet ikke er så forskjellig er nesten alt annet endret. Det er en ny bil!
Helt enig!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Motorwatt

Disse bilene er helt forskjellige fra de "gamle", og som eksempel vil oppdateringer av firmware etc. være helt uten interesse for for utgåtte biler. Hvorfor da skille på 3 og Y? De er mere like hverandre enn S/X Legacy og Refresh. Helt riktig med en slik reorganisering IMO.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alda

Sitat fra: daktari på torsdag 17. november 2022, klokken 09:00
Jeg synes det er unødvendig med eget  delforum for faceliften og Plaid.

Disse kommer pga pris til å selge meget lite så det blir relativt få tråder. (I motsetning til gamle og nye Leaf).

Hvis man skulle fulgt logikken kunne man eventuelt også skilt ut "classic 2013-16" fra "2016-21" og så 2023-. Men flere av temaene er overlappende for modellår uansett og ikke verdt sorteringsjobben.

Max et underforum for -23 facelift. Jeg ville kalt dem "Model S 2013-21" og "Model S 2023-"

Håller med dig här, min erfaring från BMW i4 forumet här stöttar det. Det är helt dött pga. få bilar levererade.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Klykken

Nå sklir dette ut litt, men.
Et alternativ er underforum i underforumene. Altså slik
Bil > Tesla > Model S > Refresh >
Bil > Tesla > Model S > Plaid >
Bil > Tesla > Model X > Refresh >
Bil > Tesla > Model X > Plaid >
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 i bestilling
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Synes Klykken sitt forslag er bra og mere oversiktlig :+1:

(Er Raven bare en jippo-greie, eller.. :) )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Helt meningsløst å skille Plaid fra facelift. Bare at de kaller den "refresh" er jo tydelig nok i seg selv. Kunne jo hett "new" f.eks. Det ryddigste er å gjøre likt som for Leaf.

Model S 2013-2021
Model S 2023-

Samme for X

Det er heller ikke noe vits å holde på til jul med dagens dårlige løsning. Moderator har fått mange argumenter mot at én bruker skal få lage 4 nye underforum for 2 biler.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

kirky

Enig med siste. Forstår ikke hvilket problem man løser heller. Er ikke akkurat mange poster i S og X-forumene for tiden.

Blir litt som etron og etron-sportback forumene (og forsåvidt id4 og id5). Tomme forum kun for å vise at merket har flere modeller...
...
2023 Model S

drumfrodo

Nye underforum/delforum er vanskelig å forsvare etter mitt syn. Men skal det først gjøres, så i det minste slå sammen delforum Plaid og Long Range for begge bilene, til f.eks. Model X/S Refresh eller 2023-> og omdøp de eksisterende til Model X/S 2015-2021. Ellers blir det helt håpløst.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA