FSD-videoer

Startet av CorsoDante, lørdag 19. november 2022, klokken 07:40

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Mobileum på lørdag 30. mars 2024, klokken 21:27Riktig at det er feil. Skulle vært i FSD-bløff-tråden. Flytter det nå.
Nettopp  :+1:

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:12Eh, nei, for hvem har hatt suksess, og hvem har ikke, på 7,5 år? Hvilken strategi fungerte?
Waymo er ikke generell FSD, det er FSD innen sterkt begrensede områder. Hvor stor prosentandel av amerikanske veier kan man kjøre Waymo på? Hvis det er mindre enn 90% så er det jo ikke interessant.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på søndag 31. mars 2024, klokken 16:48
Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:12Eh, nei, for hvem har hatt suksess, og hvem har ikke, på 7,5 år? Hvilken strategi fungerte?
Waymo er ikke generell FSD, det er FSD innen sterkt begrensede områder. Hvor stor prosentandel av amerikanske veier kan man kjøre Waymo på? Hvis det er mindre enn 90% så er det jo ikke interessant.
jo, fordi det er meningsløst å dele opp "autonome biler" på den måten. "Sterkt begrenset" er også feil begrepsbruk når man ser på den faktiske utbredelsen, og kan like mye være knyttet til forretningsmodell mer enn egenskapene til bilen.

Antagelig er det komplett umulig å få biler til å være komplett autonome overalt. "Generell FSD" er således en utopi. Men hvor starter reisen til utopia?

De eneste som kan dokumentere førerløs kjøring med et visst volum har valgt å gjøre dette geografisk begrenset. Starter smått, utvider stadig. Da får de det faktisk til, med skikkelig volum.

Tesla derimot har ikke 1 eneste førerløs kilometer. Ikke en j..  en!

På 7,5 år kunne man kanskje forventet at Tesla hadde beveget seg fra 0 km uten sjåfør til noen 1000 km i året, når andre i samme periode oppnår millioner av km uten sjåfør og enda fler med safety driver.

Vi vet ikke om Tesla faktisk tester geografisk begrenset, for de rapporter ikke noe til DMV. Antagelig hadde det ikke hjulpet pga sensor-problemet deres.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på søndag 31. mars 2024, klokken 17:08jo, fordi det er meningsløst å dele opp "autonome biler" på den måten. "Sterkt begrenset" er også feil begrepsbruk når man ser på den faktiske utbredelsen, og kan like mye være knyttet til forretningsmodell mer enn egenskapene til bilen.

Etter din definisjon er det fryktelig mange som har løst selvkjøring. Jeg vil si at å operere i fire byer i USA er langt unna å ha "løst selvkjøring". Ellers er det helt riktig at det kommer av forretningsmodellen deres, og den ser ut til å være basert på at generell selvkjøring ikke er løsbart innen overkommelig tid (ikke noe galt i det).

Waymo ser ut til kun å være rettet mot taxi flåter i større byer. Har altså fint lite å gjøre med selvkjørende biler for allmen bruk. Si fra når jeg kjøpe meg en Waymo bil og be den kjøre meg hytta. Tipper det ikke skjer de nærmeste ti årene.

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mobileum

SitatSi fra når jeg kjøpe meg en Waymo bil og be den kjøre meg hytta. Tipper det ikke skjer de nærmeste ti årene.

... og aldri med Tesla-biler utstyrt med dagens FSD-opsjon. Iallfall ikke på vinterstid..
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Electric cars in Norway

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 02. april 2024, klokken 11:37
SitatSi 

... og aldri med Tesla-biler utstyrt med dagens FSD-opsjon. Iallfall ikke på vinterstid..
Tror du har rett i det. Men jeg har trua på Elon. men han bruker jo elon-time og det er vanligvis laaaaaang tid

turfsurf

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 02. april 2024, klokken 11:37
SitatSi fra når jeg kjøpe meg en Waymo bil og be den kjøre meg hytta. Tipper det ikke skjer de nærmeste ti årene.

Ja, det er jeg helt enig i. Det ene motsier ikke det andre

Electric cars in Norway

Apropos uten taxi driver. Har den YT om hu journalisten i LA som blir kjørt feil vei blitt posta her inne? 

Anyway. Hun skal hente sønnen fra skolen men den førerløse bilen stopper langt unna. Så kjører hun selv senere samme vei med kamera og viser. Det er et stykke igjen til taxi parken det borte klarer seg selv. 

Electric cars in Norway

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 02. april 2024, klokken 21:36Apropos uten taxi driver. Har den YT om hu journalisten i LA som blir kjørt feil vei blitt posta her inne?

Anyway. Hun skal hente sønnen fra skolen men den førerløse bilen stopper langt unna. Så kjører hun selv senere samme vei med kamera og viser. Det er et stykke igjen til taxi parken det borte klarer seg selv.
Fant den nå.

Snur film. Popcorn time

Waymo i SF

https://youtu.be/-Rxvl3INKSg?si=NKHrS1wcyWfPDUCu

CorsoDante

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 02. april 2024, klokken 21:36Apropos uten taxi driver. Har den YT om hu journalisten i LA som blir kjørt feil vei blitt posta her inne?

Blir feil å la enkelthendelser prege diskursen og farge debatten (noe click bait-journalister er eksperter på). Sukessraten er langt mer interessant. Og folks vuderinger:

https://www.reddit.com/r/SelfDrivingCars/comments/18ir05v/waymos_average_rating_on_app_store_hits_five/
https://apps.apple.com/us/app/waymo-one/id1343524838
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.waymo.carapp&hl=en&gl=US&pli=1

Når alternativet er taxier til ågerpris, tar jeg imot Waymo (i byene) med åpne armer (sommerstid...). Tror ikke vi er så langt unna når vi ser hvor teknologien er i dag, kombinert med betalingsvilligheten her oppe, og jeg tar gjerne 1 dårlig tur hver tja 5 gang, innledningsvis. Få det på  :)

Så kan taxi-sjåførene (som det naturligvis blir langt færre av) fokusere på de som ikke tåler litt fleksibilitet, eldre som skal til sykehuset, barn, blinde etc.

Mitt tips er at når lovgivningen mykes opp, så står Waymo (og/eller andre) klare. Sammen med Ruter da, som eksperimenterer i Grorud-dalen, eller hvor det nå var.
TMYP HW4 / TM3P Atom

Electric cars in Norway

SitatMitt tips er at når lovgivningen mykes opp, så står Waymo (og/eller andre) klare. Sammen med Ruter da, som eksperimenterer i Grorud-dalen, eller hvor det nå var.
Ja ser den og jeg gleder meg. Har bare kjørt de førerløse bussene nede ved festningen og jeg likte det

Gleder meg til waymo kommer hit.

Ruter er framsynte & flinke :+1:

RuneW

Sitat fra: daktari på søndag 31. mars 2024, klokken 17:08Tesla derimot har ikke 1 eneste førerløs kilometer. Ikke en j..  en!

Løgnhals! Jeg har sett videoer med folk sovende i baksetet på Teslaer  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Otkristo

Waymo Robotaxi 🤦�♂️🙈
Når Tesla  FSD (level 2) er bedre enn Waymo

daktari

Dette skjedde 6. november 2023 faktisk. Hvilken versjon hadde FSD da?
 Dette er den videoen der Waymoen skal kjøre ut, så oppdager den at utgangen er stengt (porten lukket), kjører tilbake til inngangen og finner da "no exit" enveiskjøring, og velger, som programmert, å IKKE kjøre mot skilt, og snur. Fortsetter runden... den gjør altså som den skal faktisk og kjører jo trygt rundt og rundt.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Handyman

Det er vel ikke noe "no exit" der? Det er skiltet "no left turn", så den skulle jo bare kjørt ut og tatt til høyre. Men det klarte den ikke, og heller ikke de som skulle fjernstyre bilen. Det måtte altså en fysisk sjåfør til for å få bilen ut. Veldig merkelig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA