Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått firmware 3.1/3.2 OTA?

Startet av HvemPrompa, onsdag 16. november 2022, klokken 11:09

« forrige - neste »

HvemPrompa

Fikk bilen min levert med 3.0. Har ikke vært så mye problemer, men har måtte la bilen være offline (les: kjører med gjestekonto) for at innstillingene ikke skal resette seg hver gang jeg tar i bruk bilen.

3.1 og 3.2 har en rekke forbedringer, og man får også opp forbrukstall i displayet ved ratt (hvorfor dette ikke har vært der fra begynnelsen er snodig).

Spørsmålet mitt er om noen som hadde 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 OTA. I så fall så tilbakestiller jeg hele bilen og konfigurerer den nok en gang for online for å hente ned siste oppdatering.

MinID

Sitat fra: HvemPrompa på onsdag 16. november 2022, klokken 11:09
Fikk bilen min levert med 3.0. Har ikke vært så mye problemer, men har måtte la bilen være offline (les: kjører med gjestekonto) for at innstillingene ikke skal resette seg hver gang jeg tar i bruk bilen.

3.1 og 3.2 har en rekke forbedringer, og man får også opp forbrukstall i displayet ved ratt (hvorfor dette ikke har vært der fra begynnelsen er snodig).

Spørsmålet mitt er om noen som hadde 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 OTA. I så fall så tilbakestiller jeg hele bilen og konfigurerer den nok en gang for online for å hente ned siste oppdatering.

Må dessverre skuffe deg. 3.1 har fortsatt defekten med at innstillinger resetter seg. Spesielt ambient lys. Hadde tidligere 3.0.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

HvemPrompa

Sitat fra: MinID på onsdag 16. november 2022, klokken 11:47
Sitat fra: HvemPrompa på onsdag 16. november 2022, klokken 11:09
Fikk bilen min levert med 3.0. Har ikke vært så mye problemer, men har måtte la bilen være offline (les: kjører med gjestekonto) for at innstillingene ikke skal resette seg hver gang jeg tar i bruk bilen.

3.1 og 3.2 har en rekke forbedringer, og man får også opp forbrukstall i displayet ved ratt (hvorfor dette ikke har vært der fra begynnelsen er snodig).

Spørsmålet mitt er om noen som hadde 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 OTA. I så fall så tilbakestiller jeg hele bilen og konfigurerer den nok en gang for online for å hente ned siste oppdatering.

Må dessverre skuffe deg. 3.1 har fortsatt defekten med at innstillinger resetter seg. Spesielt ambient lys. Hadde tidligere 3.0.

Ok, jeg kan fortsatt omgå dette ved å kjøre offline med gjestekonto (mister da klimastyring via app). Jeg vil bare ha forbruksdata opp i dashbord-displayet, og da må jeg ha 3.1.

Så du gikk altså fra 3.0 til 3.1 OTA? Ca. når skjedde dette?

igniztion

3.1 og 3.2 fås kun på biler fra fabrikk. Ingen OTA er tilgjengelig enda.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

MinID

Sitat fra: HvemPrompa på onsdag 16. november 2022, klokken 12:23
Sitat fra: MinID på onsdag 16. november 2022, klokken 11:47
Sitat fra: HvemPrompa på onsdag 16. november 2022, klokken 11:09
Fikk bilen min levert med 3.0. Har ikke vært så mye problemer, men har måtte la bilen være offline (les: kjører med gjestekonto) for at innstillingene ikke skal resette seg hver gang jeg tar i bruk bilen.

3.1 og 3.2 har en rekke forbedringer, og man får også opp forbrukstall i displayet ved ratt (hvorfor dette ikke har vært der fra begynnelsen er snodig).

Spørsmålet mitt er om noen som hadde 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 OTA. I så fall så tilbakestiller jeg hele bilen og konfigurerer den nok en gang for online for å hente ned siste oppdatering.

Må dessverre skuffe deg. 3.1 har fortsatt defekten med at innstillinger resetter seg. Spesielt ambient lys. Hadde tidligere 3.0.

Det skjedde med fysisk bytte av nyere bil :). Du må nok vente. Jeg har satt i appen at personlig innstillinger ikke skal synkes. Da reduserers antall resettinger i bilen. App for varme er mer nødvending enn denne buggen.


Ok, jeg kan fortsatt omgå dette ved å kjøre offline med gjestekonto (mister da klimastyring via app). Jeg vil bare ha forbruksdata opp i dashbord-displayet, og da må jeg ha 3.1.

Så du gikk altså fra 3.0 til 3.1 OTA? Ca. når skjedde dette?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Mortstokk

Kan bekrefte at problemene med resettelse fortsetter med 3.2 >:(

biggern

Jeg føler denne oppfølgingen ifra VAG meget skuffende. Blir som å spille poker i blinde. Er jeg heldig eller får jeg masse problemer? Dette være seg både før og etter en FW oppgradering. Har fått inst. 2.4 og nå har bilen plutselig begynt å aktivere tyveri alarmen 5-6 ganger (den er kraftig og hørbar) være seg på kveld eller natt, parkert i garasjen eller utenfor. Beklageligvis kan man ikke finne noe info i bilen eller i App og jeg vet ikke hvilken info en får med 3.0 på Appen. Kontaktet både Id team og VAG fabrikk og blir henvist til verksted. Kontaktet dem, uten respons per idag. For info slo jeg av inne overvåking når jeg parkerte og holdt lukke knappen på døren over 2 sekunder. Dette skal slå av det meste av overvåking, men det hjalp ikke.
Føler meg skuffet over deres håndtering av SW på Elbiler og noe som jeg aldri erfarte med en tidligere Koreaner.

daktari

Min 2.4 har har vært feilfri unntatt de kjente bugs.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kjell Salvigsen

Sitat fra: daktari på torsdag 24. november 2022, klokken 18:19
Min 2.4 har har vært feilfri unntatt de kjente bugs.

Samme her, kjørt snart 7000 km nå med 2.4 i høst og har ikke negative opplevelser så langt. Ionity lading stoppet en gang, men har ladet mange ganger etterpå uten problem. (så usikker på om det er 2 4 relatert) Positivt at forbruk på korte turer i kalde temperatur er redusert med 2.4
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

igniztion

Sitat fra: biggern på torsdag 24. november 2022, klokken 16:41
Jeg føler denne oppfølgingen ifra VAG meget skuffende. Blir som å spille poker i blinde. Er jeg heldig eller får jeg masse problemer? Dette være seg både før og etter en FW oppgradering. Har fått inst. 2.4 og nå har bilen plutselig begynt å aktivere tyveri alarmen 5-6 ganger (den er kraftig og hørbar) være seg på kveld eller natt, parkert i garasjen eller utenfor. Beklageligvis kan man ikke finne noe info i bilen eller i App og jeg vet ikke hvilken info en får med 3.0 på Appen. Kontaktet både Id team og VAG fabrikk og blir henvist til verksted. Kontaktet dem, uten respons per idag. For info slo jeg av inne overvåking når jeg parkerte og holdt lukke knappen på døren over 2 sekunder. Dette skal slå av det meste av overvåking, men det hjalp ikke.
Føler meg skuffet over deres håndtering av SW på Elbiler og noe som jeg aldri erfarte med en tidligere Koreaner.

Har du noe koblet i OBD-porten på bilen? Hvis noe prøver å kommunisere med bilens OBD-grensesnitt når alarmen er aktivert, vil alarmen bli utløst.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

biggern


HvemPrompa

Jeg bumper denne her for å se om noen som hadde fabrikkinstallert 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 nå. Hadde vært kjekt å få inn forbrukstall i clusteret bak rattet. Litt trist dette med software til ID-bilene, det er ellers svært kurrante biler.

jan-c

Sitat fra: HvemPrompa på torsdag 09. februar 2023, klokken 16:21
Jeg bumper denne her for å se om noen som hadde fabrikkinstallert 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 nå. Hadde vært kjekt å få inn forbrukstall i clusteret bak rattet. Litt trist dette med software til ID-bilene, det er ellers svært kurrante biler.

ID.5 versjon 3.2.0
Trykke OK-knappen på rattet velges tre alternativer. Fra start, fra lading, langtids.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Asfalt

Sitat fra: jan-c på torsdag 09. februar 2023, klokken 23:15
Sitat fra: HvemPrompa på torsdag 09. februar 2023, klokken 16:21
Jeg bumper denne her for å se om noen som hadde fabrikkinstallert 3.0 har fått 3.1 eller 3.2 nå. Hadde vært kjekt å få inn forbrukstall i clusteret bak rattet. Litt trist dette med software til ID-bilene, det er ellers svært kurrante biler.

ID.5 versjon 3.2.0
Trykke OK-knappen på rattet velges tre alternativer. Fra start, fra lading, langtids.

306 km estimert kjørelengde med 75% på batteriet. Hmmm imponerende på denne årstiden.

jan-c

Sitat fra: Asfalt på fredag 10. februar 2023, klokken 14:30

306 km estimert kjørelengde med 75% på batteriet. Hmmm imponerende på denne årstiden.

He he  :) Tenkte nok noen grubla på den. Det har nok med temperatur ute å gjøre. Hvis vi tar utgangspunkt i det forbruket som er oppgitt på siste tur, er det vel uoppnåelig. Opptil +6C tidligere på dagen, da jeg faktisk kjørte.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA