Uno-X med ladepris på skilt

Startet av SveinJ, tir 15. nov 2022, kl. 09:11

« forrige - neste »

Polestar

Sitat fra: RJK på ons 26. nov 2025, kl. 17:17Dessverre ser det ut som de har landet på 5,30 som gjengs pris
Hvor har du den prisen fra? 2 kr/kWt er helt glimrende selv for meg med gratis lading, men rundt 5 kr/kWt er komisk dyrt.

Personlig vil jeg heller lade hos Reitan-gruppen enn Elon Musk om jeg skal betale. Selv har jeg gratis superlading hos Tesla, men likevel betalte jeg over 5k for å kunne lade hos andre operatører via ettermontert CCS-ladeadapter. Dette var før Tesla gikk over til CCS. Gleden ble likevel kortvarig, for prisen hos alle ladeoperatører har eksplodert.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

RJK

Sitat fra: Polestar på ons 26. nov 2025, kl. 17:42
Sitat fra: RJK på ons 26. nov 2025, kl. 17:17Dessverre ser det ut som de har landet på 5,30 som gjengs pris
Hvor har du den prisen fra? 2 kr/kWt er helt glimrende selv for meg med gratis lading, men rundt 5 kr/kWt er komisk dyrt.

Personlig vil jeg heller lade hos Reitan-gruppen enn Elon Musk om jeg skal betale. Selv har jeg gratis superlading hos Tesla, men likevel betalte jeg over 5k for å kunne lade hos andre operatører via ettermontert CCS-ladeadapter. Dette var før Tesla gikk over til CCS. Gleden ble likevel kortvarig, for prisen hos alle ladeoperatører har eksplodert.
Det er prisen jeg ser på de UNO-X-stasjonene jeg passerer, og som jeg ser på de fleste stasjonene jeg har sjekket opp på UNO-X-appen.

Jeg regner jo med at prisen du så på den stasjonen stemmer, så jeg gadd ikke sjekke den. Men stikk-prøvene sier stortsett 5,30 på alle de andre. Dette er opp 50 øre fra i sommer, da den stortsett lå på 4,80.

Jeg lader stort sett på Ionity, siden jeg har abonnement hos de, nå nylig oppgradert til årsabonnement pga god rabatt.

Men jeg lader heller hos Tesla om de er billigere enn hos andre dyrere alternativer i området. Jeg er pris-sensitiv, og billig pris er stort sett mitt hovedvalg, siden det ikke er kvalitetsforskjell på strømmen jeg lader.

UNO-X skulle liksom være billigere uten abonnement, og hadde gjerne valgt de. Har likt at de er kommet til masse steder rundt i landet. Men når de priser seg bort, så mister de meg. Men jeg er lett å vinne tilbake, det er bare å sette ned prisen! 😉
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SveinJ

Sitat fra: vinterdekk på fre 10. okt 2025, kl. 04:08
Sitat fra: vinterdekk på ons 08. okt 2025, kl. 19:55
Sitat fra: Gazer75 på lør 04. okt 2025, kl. 07:07Mistenker at appen til Elbilforeningen ikkje er oppdatert.

Fortsatt ingen prisendringer i Elbilappen til Elbilforeningen.  :-X
Elbilappen nå: 5,34kr/kWt, og 4,94kr/kWt fra midt-Norge og nordover.

Hokksund har vist 5.30 lenge, 4 øre mer i appen.

2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

RJK

Sitat fra: SveinJ på ons 26. nov 2025, kl. 18:33
Sitat fra: vinterdekk på fre 10. okt 2025, kl. 04:08
Sitat fra: vinterdekk på ons 08. okt 2025, kl. 19:55
Sitat fra: Gazer75 på lør 04. okt 2025, kl. 07:07Mistenker at appen til Elbilforeningen ikkje er oppdatert.

Fortsatt ingen prisendringer i Elbilappen til Elbilforeningen.  :-X
Elbilappen nå: 5,34kr/kWt, og 4,94kr/kWt fra midt-Norge og nordover.

Hokksund har vist 5.30 lenge, 4 øre mer i appen.
Kan se ut som dere med Elbilforeningens "lille blå" betaler 4 øre mer når dere velger den som betalingsmiddel.

Ser 4,90 på de alle de jeg  har sjekket i Nord, bortsett fra Narvik og Trondheim  ved Brommestad (den nevnt over) som ligger på 2,- per kWh.

Dovre ser ut til å være sørligste til 4,90, selv Alvdal er 5,30.

Aksdal er et unntak med 4,- per kWh.

Og da tror jeg at jeg har fått sjekket alle... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gazer75

Sitat fra: RJK på ons 26. nov 2025, kl. 17:17Dessverre ser det ut som de har landet på 5,30 som gjengs pris, og da er det ikke noe særlig å spare på "det enkle er oftest det beste", siden avtaler selv uten månedspris gir billigere lading hos noen nettverk (hint Ionity og Tesla SuC).
Ikkje gløym Eviny. Registrert der så er det 4,85 ved aktivering av 10% rabatten. Og så kan ein legge inn ladebrikka til boksen heime eller ei anna brikke ein måtte ha. Då er det rimeleg lett å lade hjå dei.
2020 e-Golf (2023-)

Orbit

Uno-X på Høvik (østgående) har de siste ukene ligget på 3 kr/kWh. Prisene vises også i Monta- og Elbilappen.

(Jeg ser også at Monta viser mange andre ladere med enda gunstigere priser, og noen av dem er også åpne for alle - f.eks. Recharge sitt anlegg ved Kongshavn med 2,54 kr/kWh.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA