Uno-X med ladepris på skilt

Startet av SveinJ, tirsdag 15. november 2022, klokken 09:11

« forrige - neste »

ThomasEL

Dette er helt sikkert ulikt på forskjellige bilmodeller, men på de 9 årene jeg har kjørt elbil, har jeg aldri noen gang stoppet ladingen med brikke, kort eller app...

Jeg har alltid bare stoppet lading ved å trykke på ladelukeknappen på bilen.

(Har hatt 2x Leaf og 2 x E-tron. På Leafen stopper man lading ved dobbelttrykk på fjernkontrollen, på e-tron ved å trykke knappen ved siden av ladeluke)

Men sikkert en del merker som ikke har den muligheten siden dette med stopp med kort og kode diskuteres?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

rsolva

Sitat fra: ThomasEL på mandag 15. juli 2024, klokken 03:23Jeg har alltid bare stoppet lading ved å trykke på ladelukeknappen på bilen.
Jeg har gjort det samme på eUPen ved å trykke på lås opp-knappen, men dette funka ikke på Uno-X pumpa når jeg testa det første gangen jeg ladet der. Det var riktignok før de fjernet kravet om å skrive inn PIN-koden på nytt for å stoppe ladinga. Mulig det funker nå?
VW eUP! 2014

Oddaa

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 06. juli 2024, klokken 21:45Testa uno x på Skøyen idag, de må nok jobbe bedre med å merke laderne riktig i Elton appen, ingen av bokstavene på laderne stemte overens i appen, flere som slet med å få ladet der selv med betaling av kort.
Skulle lade på Sandmoen (Trondheim) før helga. Klarte ikke å identifisere lader i Elton-appen og tre forsøk på tapping feilet. Depositum ble trukket alle tre gangene, men ladingen startet bare ikke. Ble irritert og dro et annet sted. Her er det forbedringspotensial...
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Gazer75

Sitat fra: Oddaa på mandag 15. juli 2024, klokken 13:11Klarte ikke å identifisere lader i Elton-appen
Kvifor i all verden brukar du app på Uno-X?
Kan forstå at dei som har den blå ladebrikka kanskje vil bruke denne, men utanom det så er jo kort mykje enklare.
2020 e-Golf (2023-)

Elektrowagen

Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 16. juli 2024, klokken 08:58
Sitat fra: Oddaa på mandag 15. juli 2024, klokken 13:11Klarte ikke å identifisere lader i Elton-appen
Kan forstå at dei som har den blå ladebrikka kanskje vil bruke denne, men utanom det så er jo kort mykje enklare.

Fordi noen av oss har avtaler som gir lavere pris enn det som er oppgitt på "pumpa" vel  8)
Men nå under TDF så betaler man selvsagt direkte med kort :+1:
BMW i3s - 2019

Oddaa

Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 16. juli 2024, klokken 08:58
Jeg prøvde fordi tapping ikke virket...
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Ansjosfilet

Argh!
Jeg brukte Bmw kortet og ble belastet bortimot 7kr pr kwt i stedet for 1 ...
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Elektrowagen

Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 16. juli 2024, klokken 11:16Argh!
Jeg brukte Bmw kortet og ble belastet bortimot 7kr pr kwt i stedet for 1 ...
Med BMW active avtalen? Det er ihvertfall helt feil pris. Active avtalen koster nå 4,39 pr kWh.
BMW i3s - 2019

Ansjosfilet

Flex... At man ikke får ta del i ladeoperatørenes kampanjer osv, tenkte jeg ikke på.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

RJK

Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 16. juli 2024, klokken 13:08Flex... At man ikke får ta del i ladeoperatørenes kampanjer osv, tenkte jeg ikke på.
Bummer!

Men det var vel noe av det jeg hintet til da jeg tidligere i tråden skrev at man må betale med kort for å være sikker på at man får kampanjeprisen!

Men merkelig da at de fikk den de som har Elbilforeningens blå og de som lader med Monta! Og så er alle andre utelatt!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gazer75

Høres ut som mat for Forbrukarrådet.
2020 e-Golf (2023-)

Orbit

Kommer nok ikke så langt med det. Et av premissene med BMW-kortet er at du har en fast pris å forholde deg til, på godt og vondt.

Elbilforeningen og Monta har på sin side presisert at en bør sjekke prisen før hver lading.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Radiobil1

Cred til Uno-X for å være først ute med å opplyse pris på skilt ved veien.
Burde bli pålagt bransjestandard!

TB

Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Idiot

Jeg tror det var 10 øre påslag jeg fikk under kampanjen med Polestar Charge Subscription (Plugsurfing). Sku tatt seg ut med 30% på den krona...

I tillegg til å sjekke priser er det greit å lese betingelser om man er opptatt av hvorfor det er som det er. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA