Oppdatering av MMI på 2021 modell

Startet av Doppler, tirsdag 08. november 2022, klokken 20:09

« forrige - neste »

Doppler

Jeg mener å ha sett her, men finner ikke på søk, at noen, som har MMI med ny HW (2021 modell), har fått utført en programvareoppdatering på denne. Problemet gjelder hurtigvalg. Av en eller annen grunn kan jeg ikke lage et hurtigvalg til "Lade" menyen for å se ladestatus i %. Oppdateringen skal rette på dette. Er det noen som kjenner til denne og har et oppdateringsnummer? Jeg skal inn på service av andre årsaker og kunne tenke meg å få utført denne oppdateringen også, men verkstedet kjente ikke til denne oppdateringen.
2021, E-tron 50 SB S-line, Lev. uke 12/21.

orodreth

Jeg fikk utført dette på vår 21 modell da jeg klaget på snarvei til lademeny og fartsgrense for tilhenger som resetter seg til 60km/t

Bare da jeg ville ha nyeste versjon av MMI software, kan sjekke versjon nummeret.

Jeg angrer veldig da, for selv om jeg fikk dedikert snarvei til lademeny er det ikke lenger mulig å flytte snarvei for rattvarme ned ved siden av setevarme for den blir borte hver gang jeg skrur av bilen... tilhenger problemet er det fortsatt. Software kan ikke audi dessverre.

Oppdateringen tar en hel dag.

ThomasEL

Det er bare helt utrolig at de ikke har fikset den «bugen» med at snarvei for rattvarme etc ved siden av de tre prikkene forsvinner.

Nå er det vel over ett år siden denne feilen ble introdusert ved en softwareoppdatering som Audi gjorde. Det normale er jo å endre slike feil når de oppdages. I stedet har de fortsatt å levere ut nye biler med samme feilen.

Det er jo ikke en feil som er veldig alvorlig da. Men irriterende når det burde være så enkelt å rette opp igjen.
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Doppler

Sitat fra: orodreth på fredag 11. november 2022, klokken 23:51
Jeg fikk utført dette på vår 21 modell da jeg klaget på snarvei til lademeny og fartsgrense for tilhenger som resetter seg til 60km/t

Bare da jeg ville ha nyeste versjon av MMI software, kan sjekke versjon nummeret.

Jeg angrer veldig da, for selv om jeg fikk dedikert snarvei til lademeny er det ikke lenger mulig å flytte snarvei for rattvarme ned ved siden av setevarme for den blir borte hver gang jeg skrur av bilen... tilhenger problemet er det fortsatt. Software kan ikke audi dessverre.

Oppdateringen tar en hel dag.

Takk så mye for svar. Kanskje jeg skal se det an til bilen skal inn på service i mars, da. Det har liten hensikt å bytte en feil for noen andre nye.
2021, E-tron 50 SB S-line, Lev. uke 12/21.

orodreth

Vet ikke om de helt siste bilene fortsatt har dette problemet med rattvarme snarvei? Noen som vet? Blitt noen måneder siden jeg fikk oppdatering.

Jan-Børre Olsen

Bruker snarvei på rattet til rattvarme men kan sikkert sjekke hvordan det er på min 23 modell.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Auto

Jeg fikk også oppdatert mmi nå i oktober på min 2021 modell, og snarvei for rattvarme forsvinner når skrur av bilen. Så ingen fiks på dette enda dessverre. Det virket før oppdateringen! Fikk derimot dedikert snarvei til lademeny samt trådløs android auto etter oppdateringen. Skulle gjerne hatt snarveien til rattvarmen tilbake slik jeg kunne brukt den programmerbare knappen på rattet til andre ting. Litt dårlig av Audi dette.

janbanan

Q4 har dedikert knapp på rattet til rattvarme i tillegg til den programmerbare knappen. Pussig at ikke rattet til e-tron har det samme.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Auto

Har nå sendt spørsmål til digitalsupport.no@audi.de om hvordan lagre snarvei rattvarme / hvorfor dette ikke virker.

Auto

Fikk svar på min henvendelse i dag, og når jeg skriver problem med opprettelse av snarvei for rattvarme er det dette jeg får i retur:

Vi forstår det slik at du opplever feil ved oppretting snarvei for rattvarme. Dette er leit å høre – men vi vil gjerne hjelpe deg med å finne en løsning på dine utfordringer.

Vi vil først anbefale deg å slette myAudi appen > kjør bilen 10min > laste ned myAudi appen > Prøv på nytt

Dersom dette ikke løser utfordringene du har med appen, ønsker vi å sende saken din inn til vår tekniske avdeling for en detaljert feilsøking.

I tilfellet over, trenger vi mer informasjon fra deg. Vi vil derfor be deg være så vennlig å opplyse oss om følgende:

•    Skjermbilder av feilmeldingen/avvik du får i appen, når du forsøker å lagre innstillinger, vennligst ta et bilde før og et bilde etter. Det er viktig at vi vet dato og klokkeslett bildene ble tatt, samt at de ikke er mer enn 2dagers gamle.

•    Adressen bilen befinner seg på, så nøyaktig som mulig.

•    Hvilken mobil du har, samt programvareversjon (Eksempelvis iPhone 8, iOS 13.6).

•    myAudi-App versjon (Eksempelvis 3.20).

For å finne myAudi App-versjonen, går du inn i din app. Lokaliser fanen "Brukeradministrasjon" nede til høyre, og velg "Opphavsrett".

Vi vil til sist beklage for ulempen dette påfører deg som bruker av våre tjenester, og takker samtidig for din forståelse!

Auto

Har nå sendt svar på dette til Audi. Denne gang på engelsk da jeg er usikker på om de forstår norsk. Sendte bilder av når snarvei var opprettet, og bilder av når snarvei var vekke samt info om at dette ikke er et app problem! Noen andre av dere som har sendt henvendelse om lagring av snarvei rattvarme, og fått et fornuftig svar? Jeg er kjent med at det sannsynlig er en software feil i mmi, men de må jo fikse det........

Jan-Børre Olsen

Opplever samme problem med snarveier som blir borte men har ikke giddet å bry meg om det.
Spørsmål: På nedre skjerm i overkant er det flere felt(adskilt med vertikale linjer) til begge siden for knappen med tre prikker, hill assist, batteri info osv. Er det meningen at disse ledige feltene kan benyttes til snarveier også?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

orodreth

Reset til fabrikk instillinger i MMI fikset ratt varme knapp problemet mitt (og app problemer).
Hovedbruker må legges inn på nytt med koden man fikk sammen med bilen.

Auto

Har etter purring på min henvendelse fått nytt svar fra Audi gjeldende spørsmål om hvordan lagre snarvei for rattvarme på nedre skjerm for klima. Usikker om de faktisk leser skikkelig hva problemet er for første gang svarte de som om det var appen jeg hadde problem med. Nå, i siste svar, svarer de som om jeg ikke klarer opprette snarvei selv om jeg detaljert har beskrevet problemstillingen og at problemet har oppstått etter oppdatering av MMI. Snarvei forsvinner når bilen skrus av. Dette skrev jeg både på norsk og engelsk. Ikke et stort problem, og jeg bruker den programmerbare knappen på rattet til rattvarme, men det burde jo virke samt Audi burde kanskje ta disse problemene mer seriøst. Her er svaret jeg fikk denne gang:

Vi forstår det slik at du ønsker informasjon og bistand vedrørende bilens tekniske utstyr i forbindelse med oppvarming av ratt, samt øvrige funksjoner og innstillinger.
Denne henvendelsen må rettes direkte til din foretruke Audi forhandler eller importøren, for videre bistand og veiledning.
Vi beklager lang svar tid, og takker deg for din tålmodighet

Jeg har ikke prøvd å resette etc. slik orodreth beskriver.
Poenget var at Audi skulle få vite om problemet etter oppdatering, og gjøre noe med det samt informere kunder.
Lettere sagt enn gjort...!!

ThomasEL

Det er helt utrolig at de fortsetter å gi slike «god dag mann, økseskaft» svar. Som du sier: Enten leser de ikke problemstillingen, eller så har de som sitter rpå support ingen teknisk innsikt i hvordan bilen fungerer.

Dette at snarveier på nedre skjerm (på hver side av de tre prikkene) forsvinner, er et softwareproblem som dukket opp på 21-modeller. Likevel har de ennå ikke klart å rette det. Helt utrolig. Samme gjelder at bilen ikke «husker» hvilket kjøreprogram den enkelte bruker var i sist... Dette fungerte på 20 modellen jeg hadde før, men ikke på 22 modellen

Men det er vel for få som gidder å klage...
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA