Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med navigation 2016 model

Startet av peter-, søndag 06. november 2022, klokken 08:28

« forrige - neste »

peter-

Hei

Jeg døjer med et problem at min navigation hænger. Den eneste møde jeg kan løse det på er ved at genstarte (reboot) - men det betyder også at jeg må lave en reboot hver eneste gang jeg skal bruge min navigation hvilket er utroligt irriterende..

Har netop fået byttet min eMMC da jeg troede det var problemet - men det har ikke hjulpet..

Nogen ideer? Det er lidt dyrt at opgradere til den nye MCU synes jeg... mon der er en billigere løsning?

Mvh,
Peter
Tesla model X, P90D, 2016
Ca 142,000 km
3. Ejer

Bidda

#1
Var samme hos meg. Mener å huske at det er SD kortet som må byttes, ble byttet hos meg ihvertfall for å løse problemet. Mitt eMMC ble byttet et år før navi problemet dukket opp.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Polestar

Navigasjonen har et eget minnekort som kan feile helt uavhengig av eMMC-brikken.

Jeg hadde selv liknende problemer tidligere i år, og ba derfor om å få byttet SD-kortet til navigasjonen samtidig med tilbakekallingen av eMMC. Betalte 207 kr for nytt SD-kort. Etterpå har navigasjonen fungert som normalt igjen.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

peter-

Tusinde takk !!! Har bestilt nyt SD hos Tesla..

Mvh,
Peter
Tesla model X, P90D, 2016
Ca 142,000 km
3. Ejer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA