Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken Teslamodell er din favoritt?

Startet av Motorwatt, onsdag 02. november 2022, klokken 08:39

« forrige - neste »

Motorwatt

Det er nok mye vi med TMS ikke får fremover. Men vi har da fremdeles utvilsomt den beste og peneste Tesla-modellen (foreløpig)...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Oida. Vågal påstand.  :P

S var pen, men tidens tann tærer hardt på den nå. Minner om tiden der XC90 ble både 10 og 12 år, med kun tilsvarende minimale endringer som S. Derfor det også sitter enormt langt inne å ta ut en ny S, selv om jeg har inne bestilling på både LR og Plaid. Er redd det blir tilnærmet like brutalt verdifall som det var på de siste XC90ene.

Den beste Teslaen er iallfall i mine øyne helt utvilsomt Model Y. Suverent mest ferdigdesignet av alle Teslamodellene, omtrent feilfri, kjører bedre enn S og X samtidig som den er praktisk, romslig, har krok, lavt forbruk, taklast, høy nyttelast (iallfall min).

larsgk

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 02. november 2022, klokken 07:17
Hyggelig med gjensyn av radiologoer som jeg faktisk  hadde på min forrige bil for 4 år siden....
Kansje de får til trafikkmeldinger (TA) også? Som har eksistert lenge

Motorwatt

Smak og bak.... Synes TM3 utseendemessig var en nedtur, men TMY var dog en enda større. Praktisk er den helt sikkert, men pen er den definitivt ikke. Blir vel litt som "Myrsnipa". Dette blir min siste Tesla så jeg trenger egentlig ikke å bekymre meg.

@geear: Du hadde vel TMX, og bare noen korte TMS-turer? Omtrent som meg og TMY. Men nytteverdiene våre er helt forskjellige. Aldri hatt noe på taket, aldri hatt krok, og aldri brydd meg om nyttelast. Og jeg har hatt veldig mange biler. Men min bil skal være et vidunder å kjøre normalt med, stillegående, nydelig fjæring, og nok av plass inne i bilen. Og der er fremdeles de nyere TMSene helt overlegene. IMO!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Har aldri eid S, nei, men har mer enn noen korte turer. Har nok iallfall kjørt 15 forskjellige som lånebiler, så det har nok blitt noen uker med S. Både lange og korte turer.

Y har fæl front, men ellers er den helt grei. Penere enn 3. Det er to ting som plager meg spesielt med 3-eren, i tillegg til frontpartiet som er felles med Y, og det er at det ser ut som de som kjører 3-ere sitter med rattet på fanget, og hele overkroppen synlig, og så er det den runde bakruta ned mot bakluka. Det ser veldig rart ut bakfra, spesielt på hvite biler. Begge deler er fikset på Y.

Beklager avsporingen.  :P

kodax

Så @Motorwatt syns sin S er best, og @geear syns sin Y er best, men det er jo min X som er best :o :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

Ettersom jeg ikke eier noen av dem vil jeg si Model S er klart mest linjelekker. Designer står seg godt og det er fortsatt en flott bil.

On topic håper jeg Tesla snart pusher sw som korrigerer feiljusterte lys på 3 og Y. Går inn i mørketiden nå så det haster å få det fikset. Ille når en forsøker å unngå å ligge foran en Y på veien....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jlan

Sitat fra: kodax på onsdag 02. november 2022, klokken 11:15
Så @Motorwatt syns sin S er best, og @geear syns sin Y er best, men det er jo min X som er best :o :laugh:
Kanskje litt skuffende for noen, men hvis en strekker et bilde av en TM3 til ca 113% i høyden, så blir det ganske likt en TMY. Og tilsvarende for TMS->TMX
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OlaM

'21 3LR

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lucaria

Jeg syns Y ser utrulig pen og kul ut i alle vinkler untatt rett framifra, der ser den ut som en frosk og litt lattis. Det er litt synd da følelsen av å eie og bruke ikke står i stil med akkurat denne froske-looken, men slik er det.


MR Ritz

Sitat fra: Lucaria på onsdag 02. november 2022, klokken 16:31
Jeg syns Y ser utrulig pen og kul ut i alle vinkler untatt rett framifra, der ser den ut som en frosk og litt lattis. Det er litt synd da følelsen av å eie og bruke ikke står i stil med akkurat denne froske-looken, men slik er det.

19" Kahn ?

turfsurf

Sitat fra: MR Ritz på torsdag 03. november 2022, klokken 02:31
Sitat fra: Lucaria på onsdag 02. november 2022, klokken 16:31
Jeg syns Y ser utrulig pen og kul ut i alle vinkler untatt rett framifra, der ser den ut som en frosk og litt lattis. Det er litt synd da følelsen av å eie og bruke ikke står i stil med akkurat denne froske-looken, men slik er det.

19" Kahn ?
Det der er vel OEM sommerhjul.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Til temaet: Synes fremdeles S er den peneste utenfra. Bare fordi lang, lav og bred.

Både 3 og Y gjør seg best som P modeller. 3 har litt problemer med proporsjoner, kupeen er litt høy ifht resten av bilen.

Innvendig er det dog en annen sak, X er jo fantastisk fra førersetet og stikker nok av med seieren.

Best må alltid kvalifiseres:

- Til å frakte folk er det X seksseter.
- Bagasjeplass X femseter.
- Jack of all trades  Y. X kan ikke ha taklast.
- Komfort på motorvei må bli S, knapt foran X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA