Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron sin app

Startet av Fendern, onsdag 02. november 2022, klokken 10:24

« forrige - neste »

DagUp

Sendte denne til Møller kundeservice i dag:

Hei,

Jeg og ca. 20000 andre har nå en del problemer med Audi appen ver. 4.13.
Dette skaper en masse støy for Audi digitalsupport og forhandlere. Det gjør også mange kunder irritert.
Når det meldes en feil, som i dette tilfellet; får man bare en masse spm. tilbake, selv om det er åpenbart at problemet er kjent.

Audi bør innta en litt mer kundevennlig holdning. Det er mye bedre å innrømme en feil.
Si at siste versjon inneholder feil. Disse vil bli rettet, det antas å ta x-dager......

Når jeg snakker med digitalsupport sier de at de ikke har noen forbindelse til utvikling.
Dette er jo ikke til å tro.  Support er jo alltid de første som får melding om feil etter utrulling.
I min tid som e-troneier har det vært vedvarende problemer. Kommunikasjonen fra Audi sentralt har vært tilsvarende svak.

Jeg hadde håpet at Audi skulle lære litt ved hver oppdatering, men det ser dessverre ikke slik ut.
Det er synd at ellers supre biler må slite med et dårlig IT system.

Med vennlig hilsen
Dag


DagUp

Da har jeg fått svar fra Møller kundeservice:

Tusen takk for henvendelsen og vi setter samtidig pris på tilbakemeldingen.

Det har dessverre vært en periode med ekstra store utfordringer knyttet til stabilitet og tilkobling av Audi Connect egenskapene den siste tiden, og vi ønsker å beklage dette.
Årsaken til dette er en svært sammensatt problemstilling med over 200 systemer som er avhengigheter av hverandre. Dette har beklageligvis ført til problemer med oppdateringer i appen.

Den informasjonen vi har er at fabrikken er fullstendig klar over hva dette betyr for kundene. Fabrikken er særlig kjent med utfordringene for norske kunder, og har tatt grep for å sikre større grad av stabilitet.
Dette er utfordringer som kan ta tid å rette men vi anbefaler deg å prøve tjenestene med jevne mellom.

Når det gjelder support blir alle saker loggført og registret hos Audi digitale tjenester (support) slik at Fabrikken henter ut logg om problemstillinger med Audi Connect egenskapene.
Kundesenteret har videresendt henvendelsen til Audi-avdelingen slik at de er informert om henvendelsen.

Maxwell_400

Har hatt forskjellige versjoner av appen siden 2015. Den var ikke bra da heller men svaret jeg fikk var omtrent det samme som ovenfor. De er klar over problemet og jobber med saken.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE


orodreth

Etter flere uker med app problemer tenkte jeg det var verdt å prøve MMI fabrikk reset. Ble mangle innstillinger og garasjeport åpner og programmere igjen men etter reset og legge inn hovedbruker igjen osv så fungerer oppdatering av batteri% i app igjen endelig! Har fungert i et par dager nå.
En annen gladnyhet var at rattvarme knappen også kom tilbake der jeg har prøvd å legge den nede i stedet for A/C max :O

1001 Watt

Er det noen som har fått batteristatus tilbake? Her er det fortsatt helt dødt siden oppdatering 27.10. Er det flere som har løst problemet med resett av MMI?
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

Orbit

Jeg har batteristatus, men får for tiden ikke sendt tidsur/kommandoer til bilen. Så langt har jeg bare reinstallert app, samt logget ut/inn av app noen ganger.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Øyvis Prøyvis

Jeg har restartet MMI og har fått tilbake batteristatus. Har ikke brukt tidsuret, men å forvarme bilen ved å starte via appen har fungert hele tiden.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

DagUp

Jeg løste mine app-problemer med en reset av ladeinstillinger i bilens MMI.
Nå har det fungert supert i en uke. Dette burde Audi ha funnet.
Jeg har sendt info til Audi om at dette løser problemene.

Orbit

Sitat fra: DagUp på søndag 18. desember 2022, klokken 14:49
Jeg løste mine app-problemer med en reset av ladeinstillinger i bilens MMI.
Hvordan gjorde du en slik reset? Jeg har prøvd nå å slette alle ladesteder, samt slå av alle ladetimere inkl klimatiering på disse. Selve timerne får jeg ikke slettet/resatt på noen måte - de er alltid der med et tidspunkt (men nå inaktive). Jeg tok også en MMI reboot, samt logget ut/inn på myAudi fra MMI. Dette hjalp ikke for meg.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

DagUp

I bilen; MMI -Instillinger - systemvedlikehold - Genopprette fabrikkinnstillingene. - neste så skroller du ned til ladeinstillinger. Markerer og velger utfør. Lykke til!

Orbit

Takk for tips, men dette hjalp ikke noe på min bil......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Men altså, jeg hadde ikke problemet før jeg oppdaterte iOS appen. Kan de ikke bare rulle den tilbake?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

#43
Sitat fra: Orbit på mandag 19. desember 2022, klokken 12:03
Takk for tips, men dette hjalp ikke noe på min bil......
Etter en kjøretur, inkludert å slå av/på privatsfære (inkl toggle alle enkeltvalg der) så er min app tilbake til også å kunne sende kommandoer til bil. (Jeg har ikke hatt problemer med å få status ut fra bil.) Jeg er ikke sikker på hvilket voodoo-triks som løste floken min denne gangen, men her er hva jeg har gjort:

  • MMI - Innstillinger - Systemvedlikehold - Gjenopprette fabrikkinnstillingene - Velg "Ladeinnstillinger" - Utfør (ref tips fra DagUp)
  • MMI - Innstillinger - Systemvedlikehold - Gjenopprette fabrikkinnstillingene - Velg "Onlineoppdateringer" - Utfør
  • MMI - Innstillinger - Privatsfære

    • Ekspander "Online-tjenester"
    • Slå av bruk av personopplysninger/bruk av bilposisjon/deling av bilposisjon
    • Slå på de samme tre
    • Aktiver privatsfære
    • Deaktiver privatsfære
  • Kjør en tur (mistenker dette er irrelevant)
  • App OK

Sitat fra: elektro på mandag 19. desember 2022, klokken 13:12
Men altså, jeg hadde ikke problemet før jeg oppdaterte iOS appen. Kan de ikke bare rulle den tilbake?
Ut fra revisjonslogg, så ser det ut til at denne app-versjonen kom for også å støtte nyere Q4-modeller, muligens de som er levert med SW 3.0 fra fabrikk. Så tipper jeg det svikter hos Audi på grunn av at de ikke verfifiserer app-oppdateringer mot samtlige versjoner av biler de har ute på veien (... som igjen hadde vært et mye mindre problem om de hadde brydd seg om å holde alle biler noenlunde oppdatert). Ruller de app tilbake, skriker nye Q4 eiere i stedet for oss med e-tron.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

janbanan

Ny versjon ute for iOS, nuh.
4.14 mulig Den er bedre?
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA