Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kastet ut av elbilforeningen?

Startet av hanche, søndag 30. oktober 2022, klokken 11:16

« forrige - neste »

hanche

I dag fikk jeg beskjed i elbil-appen at medlemskapet var utgått, og så ble jeg logget ut. Prøvde å logge inn på Min side på elbil.no, men slipper ikke inn.

Jeg betalte kontingent (med avtalegiro) 27. juni, så dette stemmer dårlig.

Nå lurer jeg på om det er en teknisk glipp som rammer flere? Eller om det bare er meg.

Hvis jeg ikke hører her i forumet at det har skjedd med flere, får jeg heller sende en mail til elbilforeningen og be om en forklaring.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Orbit

Jeg fikk samme beskjed etter oppdatering av app (iOS, appversjon 5.6.1). Men jeg fikk logget inn på nytt uten problemer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hanche

Hmm, ser man det, ja. Når jeg sjekket nærmere, så jeg at de mente passordet mitt var «utløpt». Så jeg måtte sette nytt med «Glemt passord». Ikke at jeg hadde glemt passordet selvsagt, det hadde jeg trygt lagret i et par-tre passord-managere.

Jeg måtte bytte passord i slutten av juni også. Det tyder på at de tvinger passordbytte hver fjerde måned? Det er en av de mer dustete måtene å «sikre» kontoer på. Det leder bare til at folk velger svake passord, gjerne samme passord hver gang med et løpenummer på slutten som de øker med en hver gang de tvinges til å bytte.

Men verst at de gjør dette uten forhåndsvarsel. Om du plutselig er utestengt når du er ute på tur med bilen, er det ekstra lite velkomment å måtte gå gjennom prosessen med å få satt nytt passord.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

turfsurf

Merkelig. Kan ikke huske sist jeg byttet passord hos elbilforeningen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hanche

Hmm. Ikke godt å si hvorfor, hvis bare jeg blir rammet. Jeg har regnet med at dette var noe som kom samtidig med at de flyttet innloggingen over til b2clogin.com (en Microsoft-greie). Men forklaringen er vel ikke fullt så enkel, da.

Kanskje jeg bare venter og ser om det skjer igjen i slutten av februar?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA