Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptiv cruise

Startet av Ironic5, torsdag 30. november 2023, klokken 07:24

« forrige - neste »

Ironic5

Opplever ett sært fenomen. Er jeg alene om dette? Når jeg kjører E6 nordover mot Hamar og har aktivisert cruise, så slår denne seg AUTOMATISK av hver gang jeg passerer exit 67 rett sør av Hamar. Det er kun på det stedet at dette skjer. Er det noe i kartverket som forårsaker dette?
Ioniq5/2022

NetromB

Jeg opplever noe lignende på E18 sørover, før første avkjøring til Horten. Der er det 110 km/t, men bilen senker farten til 90 km/t og øker igjen etter å ha passert. Cruise kontroll slår seg ikke av.
Det var skiltet 90 km/t ifbm anleggsarbeider der for noen år siden Skiltene er fjernet.

kenlee

Sitat fra: NetromB på onsdag 31. januar 2024, klokken 17:10Jeg opplever noe lignende på E18 sørover, før første avkjøring til Horten. Der er det 110 km/t, men bilen senker farten til 90 km/t og øker igjen etter å ha passert. Cruise kontroll slår seg ikke av.
Det var skiltet 90 km/t ifbm anleggsarbeider der for noen år siden Skiltene er fjernet.


Er det ikke fremdeles 90 der da? på den ene siden? Altså fra Horten retning Drammen
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

turfsurf

Sitat fra: kenlee på onsdag 07. februar 2024, klokken 09:46Er det ikke fremdeles 90 der da? på den ene siden? Altså fra Horten retning Drammen
Ja, men det er da i motsatt retning
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moonbuggy

#4
Når man har skiltlesing, så burde man bare helt droppe skiltdatabasen fra navigasjonssystemet.
Det er utrolig frustrende når navigasjonsdatabasen "overrider" sist leste fartsskilt...
Jeg forstår at det kan være et "lite problem" før første skilt leses, men det er bagatellmessig i forhold til ulempene med feil i databasen, som skaper utallige "problemer" under kjøring...

o.b.lix

Er samme problem i alle biler jeg har testet, uansett bilmerke. Så er vanskeligere enn man skulle tro å gjøre dette riktig?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA