Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeproblemer etter siste oppdatering

Startet av Gard Solberg, fredag 28. oktober 2022, klokken 22:06

« forrige - neste »

Gard Solberg

Hei,
Etter siste oppdatering. Har smartlading sluttet å virke.
Er det fler som opplever dette?
Bruker Easee og Tibber.

Når jeg setter i lader starter den som normalt. Så pauser den pga strømpris, med beskjed om at lading vil starte kl ....  Når det så kommer til tiden den skal lade skjer ingen ting.

AndersT2

Jeg har slitt med Easee og Schneider laderene på jobben. Har ikke fått feilsøkt noe særlig på Easee laderen, siden andre ofte står der, og portalen dems er dårlig.

Men Schneider laderene så har jeg ofte måtte manuelt starte den etter ca 1 time. Alle logger fra laderen tilsier at det er bilen som ikke starter lading.

Når du plugger i, starter den selve ladingen, eller bare låser den kabelen?

Oppdaget i dag morges at problemet med at min ikke starter på Schneider sine mulig henger sammen med ett annet problem jeg har. Når jeg forvarmer bilen, så starter den opp igjen forvarmingen etter at jeg parkerer. Jeg hørte den startet når jeg parkerte og plugget i bilen i dag morges, gikk da inn i appen og trykket climate off, og da startet ladingen med en gang.

Mulig problemet ligger der hvis du starter forvarming før du kjører. Tenkte å be de sjekke dette når jeg snart skal ha min på service og oppdatering.

Olav Nielsen

Samme problem her i dag. Har 2 ladere fra Easee styrt av tibber. Ingen av disse vil lade i dag. Må ha sammenheng med oppgradering.
Både Model3 og ID.3 oppfører seg likt på begge ladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA