Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model 3 innvendig plass

Startet av gjobjo, torsdag 27. oktober 2022, klokken 20:23

« forrige - neste »

Linka

Sitat fra: gjobjo på torsdag 27. oktober 2022, klokken 20:23
Hei lurer på om min neste bil skal være en Tesla 3, men er det nok plass for en familie på 4 og en liten hund? tenkte slik på bilferie, hvis en har en slik transport/tak boks, kan vel fylle ganske bra opp med bagasje der på taket(klær)

I over tre å har vi kjørt rundt med to barn som nå er snart 7 og 11 i beltestoler, og to katter i bur som er med oss på turer av og til. Det største katteburet gikk akkurat i midten mellom bilstolene, og den minste katten sitt bur ble plassert under beina til 7-åringen.

Kan ikke si at vi har hatt plassproblemer til bagasjen, annet enn hjem fra jul da ungene fikk uhorvelige mengder med store og bulkete presanger fra besteforeldre som ikke passet "innimellom" :o Disse måtte tas med i en separat tur. (Vi har ikke takboks eller tilhengerfeste, det hadde jo løst det). Vi pleier pakke i to store kofferter, og vinterstid med mye store jakker og sko bruker vi gjerne noen myke bager.

Har irritert meg over luken på bagasjerommet en gang, og det var da jeg kjøpte noen stoler som ikke var sammenleggbare. De endte opp i passasjersetene i stedet med stolbeina opp - heldigvis var jeg alene. Men avhengig av vaner og behov ser jeg jo at sedan-luke kan være problematisk i hverdagen for noen.

Hadde egentlig bestilt Model Y 7-seter, men måtte hente ut 5-seter i september. Da hadde vi en veeeldig god pris på den, som ville ha økt betraktelig om vi sa nei... + det med moms og vektavgift, og at bruktbilpris på elbil har vært høy. Så vi valgte å ta den ut som et steg på veien til 7-seter. Baksetet er ikke merkbart større, og har til dags dato ikke transportert noe som ikke hadde fått plass i bagasjerommet til Model 3. Men jeg ser at Model Y kan være riktig bil for mange familier, men Model 3 funket ypperlig som familiebil for oss den også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA