Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstra forum for refresh og plaid?

Startet av Motorwatt, onsdag 16. november 2022, klokken 21:06

« forrige - neste »

geear

ALT for mange oppdelinger nå, syns det er håpløst selv med de egne hjul og dekk-forumene.

Iallfall ulogisk å dele opp plaid og refresh, Plaid-modellene ER en refresh. Både refresh og plaid er fortsatt en Model S, som har veldig mye til felles med dagens S.

En Y fra Berlin er en annen bil enn Y fra Kina, vanvittig mange forskjeller helt ned til vindusviskere, på grunn av andre produsenter/leverandører, men kan ikke dele det opp av den grunn...

eisa01

Ser det er opprettet nye forum for refresh og Plaid

Dette blir vel bare unødvendig rot?

Ellemelle

Enig, om de absolutt ønsker dette så kunne det vært løst med delforum lik det som er for dekk.

daktari

Bare rot.

Mitt forslag til kompromiss er 
Model S 2013-2022
Model S 2023-

Egentlig kunne det vært samme delforum.

Jeg spår veldig få tråder knyttet til en bil som vil ligge på 1,4 mill minst.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

fmm1000

Jeg har mange års erfaring som forum-admin og har fulgt dette Model S forum siden 2015.
Dette forum er meget presset af facebook-grupper.
Der kommer færre og færre poster.
Når man deler et forum op i undergrupper, er min erfaring, at der kommer færre poster og med tiden ender det med, at aktiviteten nærmest stopper. Mit råd vil derfor værre at have så få grupper som muligt, hvis man fremover ønsker at holde liv i forum.

eisa01

Riktig at forumet er døende. Det er ikke mobilvennlig, og blir ikke promotert på elbil.no eller direkte til medlemmene

Tråder i forumets feedbackdel og e-post til medlemsservice som tar opp slike ting blir ignorert. Over et halvt år siden at admin ville legge til tommel opp og ned på forumet, uten at noe har skjedd (inkl oppdatering til en versjon som både har reaksjoner og mobilvennlig forum!)

Sitat fra: eisa01 på søndag 18. september 2022, klokken 16:48
Nettopp, destod viktigere å faktisk promotere forumet på elbil.no

Tok en titt på statistikken, og forumet er døende. Man må tilbake til 2012 for å finne mindre aktivitet


Nye per måned (snitt, ekskludert september 2022)
År Innlegg Brukere Emner
2008 649 41 81
2009 538 31 62
2010 713 50 76
2011 1413 567 117
2012 2429 524 183
2013 7429 261 378
2014 11982 334 602
2015 11035 341 586
2016 8578 265 462
2017 8536 448 482
2018 8434 208 476
2019 10085 263 551
2020 6708 177 343
2021 6475 158 339
2022 4632 113 260


Mobileum

SitatRiktig at forumet er døende.
Hva så? Det er ingen kommersiell interesse for noen å holde forumet i gang. Ingen inntekter, men kun utgifter, og hvis brukerinteressen er synkende, så er det vel bare å legge det ned? Da forumet startet opp for 15 år siden var det noe unikt, og man var pionerer. Nå er det tusenvis av kilder, og hundrevis av diskusjonsfora.

What d'ya got to lose, ya know? You come from nothing, you go back to nothing. What've ya lost? NUFFING.'
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

daktari

Et annet eksempel er e-tron forumet, der etron sportback (helt samme bilen unntatt formen) har kun 7 tråder og ca 250 innlegg totalt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

eisa01

Sitat fra: Mobileum på søndag 20. november 2022, klokken 09:39
SitatRiktig at forumet er døende.
Hva så? Det er ingen kommersiell interesse for noen å holde forumet i gang. Ingen inntekter, men kun utgifter, og hvis brukerinteressen er synkende, så er det vel bare å legge det ned? Da forumet startet opp for 15 år siden var det noe unikt, og man var pionerer. Nå er det tusenvis av kilder, og hundrevis av diskusjonsfora.

What d'ya got to lose, ya know? You come from nothing, you go back to nothing. What've ya lost? NUFFING.'
Forumet eies av Elbilforeningen, og de jobber jo for å promotere elbiler. Det er ingen inntekter ved hovedsiden elbil.no heller? De makter ikke å ha en link på hjemmesiden sin en gang...

Likevel har forumet 28 000 brukere ifølge årsberetningen for 2021, mens Facebook har 34 000 følgere

kirky

Bare tull å splitte opp, er ikke nok trafikk for det.... Blir bare rot og "tomhet".
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Mobileum

Sitat fra: daktari på torsdag 17. november 2022, klokken 19:28
Helt meningsløst å skille Plaid fra facelift. Bare at de kaller den "refresh" er jo tydelig nok i seg selv. Kunne jo hett "new" f.eks. Det ryddigste er å gjøre likt som for Leaf.

Model S 2013-2021
Model S 2023-

Samme for X

Det er heller ikke noe vits å holde på til jul med dagens dårlige løsning. Moderator har fått mange argumenter mot at én bruker skal få lage 4 nye underforum for 2 biler.
Da har vi fått en inndeling etter ditt forslag. Bra!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

ELTesla

Kan en moderator ta på seg å flytte innlegg fra 2013-2022 til 2022 og opp på Model S og Model X forum?
Det er vel de trådene om de som venter på bilene sine og noe annet småtteri.

Klykken

Sitat fra: ELTesla på onsdag 23. november 2022, klokken 08:42
Kan en moderator ta på seg å flytte innlegg fra 2013-2022 til 2022 og opp på Model S og Model X forum?
Det er vel de trådene om de som venter på bilene sine og noe annet småtteri.
Da trykker du på "rapporter-knappen" og sender.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA