Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq 5 AWD Premium vs Ariya Evolve 87 kwt E-4orce

Startet av Exscalibur, mandag 24. oktober 2022, klokken 10:46

« forrige - neste »

Exscalibur

Hei,

Ny her på forumet, har allerede bestilt Ariya men grunnet lang levering (Q2 23) har jeg nå fått mye tid til å tenke og jeg begynner å tvile på om valget er riktig. Har prøvekjørt Aryia og likte den veldig godt men nå seiler Ioniq 5 opp som en veldig god utfordrer (I hvertfall om 5-6mnd leveringstid stemmer). Problemet mitt med Ariya ligger i ladehastighet og bagasjeromsplass + at den koster litt mer. Dette blir mitt første kjøp både når det gjelder elbil og bil forøvrig, er derfor redd for å "bomme", er redd for at Ariyas ladehastighet og bagasjeromsplass vil gjøre den vanskelig å selge når man skal bytte ut bilen om 3-4 år.

egleh

hvordan bruktprisen på nye biler vil utvikle seg er det ingen som kan si, men kan ikke tenke meg at noen av disse vil være vanskelige å selge, ser ut som gode biler fra solide produsenter... det jeg personlig liker veldig dårlig med disse to er at de ikke har brukbar nyttelast. se feks videoen til teslabjørn som veier 80kwh varianten (https://youtu.be/l-JDSCfqvXI?t=101) og sjekk tillatt totalvekt på regnr.info (https://regnr.info/EE55254). jeg har 3 barn, to tenåringer, så familien veier over 300kg. ikke mange kg igjen til bagasjen. etter sommerferien i år fant vi ut at vi hadde ca 120kg bagasje, og da var takboksen hjemme...

Exscalibur

Det med nyttelast har jeg også bitt meg merke i! Heldigvis er ikke det noe problem da vi bare er to i familien foreløpig ved valg av ny bil om 3-4 år vil det nok være mer gjeldende at den har bra nyttelast.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA