Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Speil folder selv om dette er slått av?

Startet av skiboks, onsdag 19. oktober 2022, klokken 18:20

« forrige - neste »

skiboks

Tenkte å slå av automatisk folding på speilene i og med at vinteren nærmer seg. Under Kjøretøyfanen har jeg slått av vipp ved rygging og automatisk innfelling av speil. Likevel folder speilene når jeg kommer hjem på min adresse. Hvor slår jeg av dette mon tro?🧐

geear


Mdah

Hos meg så har bilen foldet speilene et par år under dyp søvn tross for at jeg har slått det av. Dette over flere iterasjoner av firmware. Greit nok, men største problemet er at bilen tror speilene er ute når jeg starter, og de folder ikke ut under kjøring. Eneste måten å få de ut på deretter er å aktivere folding, gå ut - låse - for så å låse den opp igjen.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

skiboks


skiboks

Sitat fra: Mdah på torsdag 20. oktober 2022, klokken 07:00
Hos meg så har bilen foldet speilene et par år under dyp søvn tross for at jeg har slått det av. Dette over flere iterasjoner av firmware. Greit nok, men største problemet er at bilen tror speilene er ute når jeg starter, og de folder ikke ut under kjøring. Eneste måten å få de ut på deretter er å aktivere folding, gå ut - låse - for så å låse den opp igjen.

Det høres håpløst ut, håper de kommer med en fiks👍

Klykken

Sitat fra: Mdah på torsdag 20. oktober 2022, klokken 07:00
Hos meg så har bilen foldet speilene et par år under dyp søvn tross for at jeg har slått det av. Dette over flere iterasjoner av firmware. Greit nok, men største problemet er at bilen tror speilene er ute når jeg starter, og de folder ikke ut under kjøring. Eneste måten å få de ut på deretter er å aktivere folding, gå ut - låse - for så å låse den opp igjen.
Nå har jeg ikke S lenger, men er det ikke en knapp for folding nede ved vindusheisknappene på førerdøra?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mdah

Sitat fra: Klykken på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:16
Nå har jeg ikke S lenger, men er det ikke en knapp for folding nede ved vindusheisknappene på førerdøra?

Det er det faktisk! Den har jeg aldri benyttet og tenkt den var relatert til speilinnstilling... :o. Skal testes ved nest uønsket folding av speil (skjer kanskje bare hver 3. - 4. natt).
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA