Er vi ikke komt lengre i 2022? Hadde elbil i 15. Kjørt hybrid siden 2016...

Startet av Svk, man 17. okt 2022, kl. 15:17

« forrige - neste »

Svk

ser de kanskje setter opp 1 chademo og 5 CCS.
så er ikke pri 1.vises jo tydelig.
jeg får se. men er jo ganske Tydelig at CCS er den standarden som er i vinden,,

vinterdekk

Du kan finne demobiler av fem-seter elektrisk Citroen e-Berlingo, Peugeot e-Rifter, Opel Combo-e på Finn for ca 360.000kr. Ikke så lang rekkevidde men god plass, og jeg hadde personlig ikke orket Chademo på hovedbil.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

automat

Sitat fra: Svk på tir 18. okt 2022, kl. 15:27
Og Chademo-laderen er som regel kombinert med en CCS-lader. Jeg har sett CCS-biler koble seg til kombiladeren, selv om det er fiere ledige ren CCS rett ved siden av. Tror mange ikke skjønner/tenker over at de blokkerer for Chademobiler da.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-

2026 Hyundai Ioniq 5 AWD -- 2018 Hyundai Ioniq
2017 Tesla mod X75D --  2014 Peugeot iOn

Electric cars in Norway

Sitat
Jeg har sett CCS-biler koble seg til kombiladeren, selv om det er fiere ledige ren CCS rett ved siden av. Tror mange ikke skjønner/tenker over at de blokkerer for Chademobiler da.

Ja, det er ikke bare bare enkelt å si i fra til den det gjelder i alle tilfeller, for den personen kan jo ta det ille opp og tro du er en besservisser som sier i fra....  Best å bare glemme det i de situasjonene....

Svk

turfsurf

Ja, og salget CCS vs ChaDeMo er mere enn 5:1. Så sannsynligheten for å finne ledig ChaDeMo går nedover.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på ons 19. okt 2022, kl. 05:28
Ja, og salget CCS vs ChaDeMo er mere enn 5:1. Så sannsynligheten for å finne ledig ChaDeMo går nedover.
Såpass ja, mere enn 5:1... det var jeg ikke klar over.

Svk

Har fortsatt lyst på Leaf. Men vet ikke om jeg ønsker å gå glipp av Hurtiglade mulighetene CCS gir.
selv om jeg kommer til å saktelade 97% av tiden.
har snust litt på Byd Atto 3. men blir fort 100.000 mer.
jo mer jeg tenker,jo mer forvirret blir jeg  ;D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på ons 19. okt 2022, kl. 08:26
Har fortsatt lyst på Leaf. Men vet ikke om jeg ønsker å gå glipp av Hurtiglade mulighetene CCS gir.

Ja, og hvis du går inn på den fantastiske oversikten Finnøy har laget, så kan du se harde fakta om de forskjellige bilene tilgjengelig i den prisklassen du vil:
(best å se på stor skjerm/PC):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Ta9qYBom5Lg4ztr_oKP_wwIhHODufufeMfGEThlZfJs/edit#gid=701928611

Denne og andre oversikter ligger i denne tråden:
https://elbilforum.no/index.php?topic=38371.0
Tesla Model Y                         2021-

Svk

takk, denne var kjekk. så da er det bare leaf og mx-30 i bunn.
så skal jeg ha noe annet. så blir det de franske trillingene  ellers blir det 350.000++ med en gang.

geear

Sitat fra: Svk på ons 19. okt 2022, kl. 08:26
Litt absurd at du har startet en tråd som spør om vi ikke har kommet lenger i 2016, så får du til svar fra både meg og en haug andre at du bør se på noe annet enn en utdatert bil med dårlig rekkevidde, dårlig ladehastighet og utdatert ladestandard, og etter tre sider så har du fortsatt lyst på den samme bilen som du har blitt rådet å styre unna, bilen som var årsaken til at du spurte om vi ikke var kommet lenger.  :o

Svk

Har man lyst så har man lyst  :)
Har fått tilbud på BYD idag.
Vurderer fortsatt Leaf mest pga  pris og at den er romslig. Kjører stortsett bil hjemme i bygda.så tror jeg skal leve greit med 50kW og chademo.
Ang komt lengre,så var det jo lade struktur/utbygging som var saken.
Hadde mine 2 destinasjoner hatt oppegående sakteladere,så hadde ikke hurtiglading vært et tema. Kommer også til å beholde min slitne hybrid

geear

Infrastrukturen for alle med CCS har utviklet seg helt enormt for hvert eneste år som har gått, de siste ti årene. Og det er stor forskjell i dag kontra for bare 3-4 år siden. Og for alle som ikke har Tesla, så har det åpnet seg en ny verden med åpningen av Tesla-laderne også. For chademo derimot, så har det skjedd lite, og i beste fall tenker jeg at antallet blir som i dag, i verste fall fjernes chademo når ladere oppgraderes.

Svk

Er sikkert herlig å rulle inn på en tesla ladeplass med 20 ladere :-)
Så om jeg dropper leaf så blir det byd eller en av de franske trillingene.
Byd leverer før jul

Svk

Er det mulig å få kjøpt gamle ioniq'n ny? Eller er den sluttsolgt?
Denne har jo CSS,grei pris og grei ladehastighet

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA