Fluid Film skader ikke elektronikk

Startet av trondhla, søndag 16. oktober 2022, klokken 22:10

« forrige - neste »

trondhla

Ser på en liten film der tema Fluid Film påståes å skade elektronikk av Tesla Norge (Nei det gjør det ikke).
Gad vite om Simco  som nevnt her kan analysere komponenter på oppdrag fra alle?

https://www.youtube.com/watch?v=kc9L8SlzDds

Tomas_v

Forventet du at de som driver med antirust skal si at fluid film skader elektronikk? :D

geear

Helt grei sak, sikkert bare en altfor kjapp konklusjon fra Tesla sin side, noe som er helt normalt fra bilverksteder på tvers av hele bransjen, men det høres særdeles spesielt ut at et lag med sauefett (Fluid film) ikke skal ha noen som helst form for varmeisolerende egenskaper. Klarer bare ikke se for meg at ikke sauefettet skal redusere varmeavginingen til kjøleribbene.

Geir Tore Simonsen

Før jeg sprayet Leafen min under med fluidfilm gjorde jeg en test. Hadde en dæsj fluidfilm på et plastlokk og målte motstanden med en isolasjonstester. Med 500 volt mellom testpinnene, og pinnene i fluidfilm under en millimeter fra hverandre så var motstanden ca. 50 megaohm hvis jeg husker rett. Jeg hadde i hvert fall ingen betenkeligheter i forhold til om den skulle krype innunder kontakter tilkoblet 400V DC.

Electric cars in Norway

Jeg bruker Fluid Film men bruker ikke høytrykk pistolen rett mot elektro komponentene. Der bruker jeg pensel og aldri rett på komponenter. Vet at de som selger Fluid Film sier at det ikke er farlig. Men jeg tenker at å smøre på disse er ikke bra. Men jeg vet ikke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA