Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2022 vs 2023 Model Y?

Startet av Paul, tirsdag 11. oktober 2022, klokken 07:58

« forrige - neste »

Paul

Noen som vet hva er/blir forskjell på 2023 modell vs 2022?

eneste jeg  kommer på er bortfall av ultralydsensorer på 2023 modell

har noen andre tanker/ info hva blir annerledes i 2023 modell?  AP 4.0? ..?

odark

Det ryktes om en powered Frunk, men har ingen god kilde til dette. Hadde jo vært kult hvis de hadde plassert flere kamerar som kompensasjon for ultradlydsensorene... Men hvem vet...
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Daniel_0007

Tesla gjør som regel endringer ofte så en 2023 model fra starten av året kan være forskjellig fra en senere på året. Tviler på de tidlige har noe særlig endringer, de største endringene pleier å skje om sommeren.
Model 3 2019 LR Rwd

Gladtrd

Det går rykter om AP4.0 i 2023-modellene.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Klykken

En ting er sikkert er at biler produsert fra oktober og utover vil mangle parkeringssensorer (USS) og vil basere seg på Tesla Vision. Funksjoner som brukte USS aktivt vil ikke fungere med det første, slik at summon m.m. vil være borte inntil de får softwaren til å virke tilfredsstillende.

Ellers skjer  oppgraderinger og endringer fortløpende hos Tesla, og de mindre vil skje uten noen varsel, slik at modeller på tvers av år egentlig betyr veldig lite annet enn at det vil være en ett år nyere bil om den er levert januar 2023 fremfor desember 2022 i salgsøyemed. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

førategangtesla

En ting som er bekreftet er vel fjerning av ultralydsensorene. Jeg som venter levering nå straks kan vel risikere å få både med og uten disse, hva som er best vet jeg ikke. Hvis bilen kommer med bedre kamera/er så er jo det bra og kommer den med elektrisk åpning/lukking av frunk så blir jeg en meget happy camper og hadde nok da foretrekt å få elektrisk frunk vs disse sensorene faktisk da frunken plutselig blir veldig mye mer nyttig. Meeen, dette er vel strengt tatt bare spekulasjoner, tesla har vel ikke for vane å komme ut med kommende oppgraderinger heller som forsåvidt er forståelig nok siden de nok ikke ønsker at folk skal vente med å legge inn bestilling på produktene de lager og selger frem til den nye modellen er i produksjon. Det blir spennende å se når disse begynner å rulle ut på vei til kundene, det er vel straks rett rundt hjørnet. Hvis de kommer uten brytere ved siden av rattet og heller får knapper på rattet, da blir jeg sur og grinete, fordi det vil jeg absolutt ikke ha.

Det at tesla starter med produksjon av 2023 modellen trenger jo heller ikke å bety noe annet enn at kun sensorene er borte.

Tomas_v

Kamera oppgradert fra 1,3 til 5megapixel.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

torlie

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

REN-BIL

Hvordan blir det for biler som har FSD og er fra 2020? Vil de ikke få samme funksjonalitet som på framtidens fsd? Det er jobben åpenbar hw begrensning... skjønner godt søksmålet som FSD gjengen brygger på

Linka

Sitat fra: REN-BIL på torsdag 13. oktober 2022, klokken 16:45
Hvordan blir det for biler som har FSD og er fra 2020? Vil de ikke få samme funksjonalitet som på framtidens fsd? Det er jobben åpenbar hw begrensning... skjønner godt søksmålet som FSD gjengen brygger på

Vi har FSD i Model 3 fra 2019. Fikk installert ny hardware gratis i 2020 som del av FSD retrofit program. Sikkert billigere for Tesla å bytte ut hardware og evt. andre relaterte deler i de få bilene som har FSD enn å måtte vedlikeholde FSD i både en gammel og ny teknisk løsning. Det var i hvert fall noe vi fakturerte inn da vi bestilte bil med FSD.

Paul

Tweet fra Musk:

"Standard (non-performance) 3 & Y suspension in production now has improved comfort, without affecting handling"

https://twitter.com/elonmusk/status/1581982054711193601?s=20&t=Dkam8f945dksy6NREkDgtw

HOFFERN342

Ser for meg at Model Y i 2023 kommer til å få power frunk, men sikkert ikke før sommeren kjenner jeg min flaks rett (har en hvit/sort YP i bestilling med forventet levering Januar-Mars 2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA