Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Charge ladeavtale

Startet av atrus, lørdag 08. oktober 2022, klokken 09:15

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Bakkelicious på mandag 18. mars 2024, klokken 10:01Mulig jeg er sent til festen, men jeg ser at Ionity har 3.99 KWh som medlem.  We Charge i følge VW sin nettside tar 6.99 hos Ionity. Hvor ofte justeres prisene i We Charge?  Det er jo en ganske stor forskjell, og mye å spare på å velge Ionity medlemskap.  (Noe som er litt teit, når VW er en av eierne?)

Et annet spørsmål som en som venter på en ny ID4.  Holder det med We Charge, eller ville dere også meldt dere inn i Elbilforeningen for å få ladebrikken? 
3,82 og 65,- i måneden med Ionity Passport!

Tesla skal nettopp ha satt ned priser, så da får man en pris som er litt dyrere enn Ionity med Passport, dersom man kjører ikke-Tesla, litt billigere for Tesla-biler og abonnementer.

Månedsabonnementet hos Tesla er noe dyrere (129 vs 69), men kan jo lønne seg om man skal på ferie eller beveger seg i områder der Ionity ikke finnes eller er veldig langt unna/mellom hverandre.

Ionity har i praksis 2 mnd oppsigelse, Tesla kan du si opp så lenge du rekker det før ny måned starter.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

Merket en fordel med We Charge, ladeøktene blir samlet opp og trekkes etterskuddsvis. Så teoretisk fare for kluss med betalingsløsning, bankid, eller for mange reserverte beløp på kredittkortet, bør ikke hindre start av ladeøkten.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Krokstein

Sitat fra: igniztion på mandag 18. mars 2024, klokken 10:51We Charge justerer prisene sjeldent. Mener de har justert prisene 3 ganger på de 3 årene jeg har hatt ID.4.

"Fordelen" med We Charge er at kortet fungerer på mange flere leverandører enn bare Ionity og at de støtter Plug & Charge, noe Ionity ikke gjør med sine egne abonnement.

Ladeklubben til Elbilforeningen har både Plug & Charge og bedre priser enn We Charge - men er langt fra noen prisvinner om man ser opp mot abonnementene som tilbys av Tesla, Ionity o.l. direkte.

Jeg bruker mest Tesla til lynlading. Ionity har ofte for mye kø på utfartsdager. Kjøper en månedsabonnement hos Tesla om vi skal på langtur, og sparer det inn i løpet av et par ladinger.

Det er noen praktiske fordeler med We Charge, men det er vanskelig å la seg imponere over prisene de kommer med så når jeg avtalen min går ut om kort tid blir det nok bare til at jeg skifter til "Free". Greit å ha we-charge kortet i reserve, men primært blir det vel å satse på andre kanaler tenker jeg.
Stusser fremdeles på hvorfor ikke vw benytter muligheten til å presse ned prisene på disse avtalene for å øke salget av sine egne biler i et vanskelig marked.
ID.4 GTX

igniztion

Sitat fra: Krokstein på torsdag 21. mars 2024, klokken 09:38Det er noen praktiske fordeler med We Charge, men det er vanskelig å la seg imponere over prisene de kommer med så når jeg avtalen min går ut om kort tid blir det nok bare til at jeg skifter til "Free". Greit å ha we-charge kortet i reserve, men primært blir det vel å satse på andre kanaler tenker jeg.
Stusser fremdeles på hvorfor ikke vw benytter muligheten til å presse ned prisene på disse avtalene for å øke salget av sine egne biler i et vanskelig marked.

Enig i at det er merkelig at de ikke bruker Elli litt mer aktivt til å presse prisene. Det virker ikke som elbilstrategien til VW er så veldig gjennomtenkt sett utenfra. Etter at Herbert Diess måtte gå er det lite som tyder på at de tenker nytt og er klare til å konkurrere mot Tesla etc. Rett tilbake i gamle vaner.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

MinID

Sitat fra: Krokstein på torsdag 21. mars 2024, klokken 09:38
Sitat fra: igniztion på mandag 18. mars 2024, klokken 10:51We Charge justerer prisene sjeldent. Mener de har justert prisene 3 ganger på de 3 årene jeg har hatt ID.4.

"Fordelen" med We Charge er at kortet fungerer på mange flere leverandører enn bare Ionity og at de støtter Plug & Charge, noe Ionity ikke gjør med sine egne abonnement.

Ladeklubben til Elbilforeningen har både Plug & Charge og bedre priser enn We Charge - men er langt fra noen prisvinner om man ser opp mot abonnementene som tilbys av Tesla, Ionity o.l. direkte.

Jeg bruker mest Tesla til lynlading. Ionity har ofte for mye kø på utfartsdager. Kjøper en månedsabonnement hos Tesla om vi skal på langtur, og sparer det inn i løpet av et par ladinger.

Det er noen praktiske fordeler med We Charge, men det er vanskelig å la seg imponere over prisene de kommer med så når jeg avtalen min går ut om kort tid blir det nok bare til at jeg skifter til "Free". Greit å ha we-charge kortet i reserve, men primært blir det vel å satse på andre kanaler tenker jeg.
Stusser fremdeles på hvorfor ikke vw benytter muligheten til å presse ned prisene på disse avtalene for å øke salget av sine egne biler i et vanskelig marked.

Enig, BMW gjør dette. Har 1.99 pr KW, men liten økning til 2.5 kWt i april. Også lavere pris hos andre samarbeidspartnere.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

vinterdekk

#65
Sitat fra: igniztion på torsdag 21. mars 2024, klokken 10:25
Sitat fra: Krokstein på torsdag 21. mars 2024, klokken 09:38Det er noen praktiske fordeler med We Charge, men det er vanskelig å la seg imponere over prisene de kommer med så når jeg avtalen min går ut om kort tid blir det nok bare til at jeg skifter til "Free". Greit å ha we-charge kortet i reserve, men primært blir det vel å satse på andre kanaler tenker jeg.
Stusser fremdeles på hvorfor ikke vw benytter muligheten til å presse ned prisene på disse avtalene for å øke salget av sine egne biler i et vanskelig marked.

Enig i at det er merkelig at de ikke bruker Elli litt mer aktivt til å presse prisene. Det virker ikke som elbilstrategien til VW er så veldig gjennomtenkt sett utenfra. Etter at Herbert Diess måtte gå er det lite som tyder på at de tenker nytt og er klare til å konkurrere mot Tesla etc. Rett tilbake i gamle vaner.

Virker som at Elli har egne forretningsområder de satser på, både «b2c» og «b2b». Kanskje mest interessant er at de har hurtigladere med batteribank som kan settes opp der kapasiteten er dårlig. Jeg tror ikke VW startet Elli for å selge flere ID biler men for å finne nye forretningsområder, og samtidig tilby ladeavtale for VW eiere.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

SveinJ

Det kan jo hende at Norden er et litt for lite område. I Europe ar det ikke stor forskjell på prisene med WeCharge, Ionity eller Tesla.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA