Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq Coupe RS. Ordredato og leveringstid.

Startet av i3/RSiV, søndag 02. oktober 2022, klokken 15:56

« forrige - neste »

Ledam

Jeg skrev kontrakt i juni i fjor når de åpnet for bestilling og hentet bilen i romjula. Tok en titt på Finn like før jeg hentet bilen og ble overrasket over å finne tilsvarende biler til samme pris som jeg betalte. Det var altså ikke noe poeng å vente et halvt år på bil. Nå var jeg tilfeldigvis innom Finn igjen og ser at mange av de samme bilene ligger ute enda. Kanskje jeg husker feil, men det virker som prisene også har gått litt ned. Hvis bilene som ligger på Finn nå er tungsolgte må det betyr liten interesse i markedet. Da er det neppe skrevet mange nye kontrakter i løpet av januar.
 

e.e.n

Yes, har sett nesten nye biler med Ultra som går for rundt 650 000-670 000. Det er billig viss du speccer tilsvarende ny idag...

Egil S

Sitat fra: e.e.n på onsdag 08. februar 2023, klokken 14:05
Yes, har sett nesten nye biler med Ultra som går for rundt 650 000-670 000. Det er billig viss du speccer tilsvarende ny idag...

Det er Ultra pris for de som bestilte i juni det ja. ca100.000kr mindre enn å bestille "en med alt" i dag.
Ser mange av bilene på finn er Max pakke, og ikke med skinn, jeg tror nok microfiber med grønne sømmer er for spesielt interesserte og passer absolutt ikke alle eksteriørfargene.
Noen er også import biler, så det spørs om de er like attraktive hvis de f.eks ikke har varmepumpe.

Har ikke sjekket detaljer som tilhengerfeste og slikt så det kan jo også utgjøre endel, når ettermontert tilhengerfeste også gir krøll med oppdatering så gjør det vel de bilene enda mindre attraktive.

Men det skal bli spennende å følge utviklingen, jeg fikk min til en god pris men jeg har jo brukt ekstremt mye penger på PPF, coating og slikt, tilsvarende momsen og vektavgiften sånn ca.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Ledam

Dette er jo veldig billig:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289841886

Det virker som om det blir flere biler på Finn og at de ligger ute lenge. Kanskje det er innbilning, men synes at jeg kjenner igjen de fleste bilene som ligger ute nå. De har vært der siden Coupe kom på markedet.
Ser i media at det har vært registrert unormalt få biler i januar. Kanskje folk sitter på gjerdet og venter på våren?

Egil S

Ja det var billig, det er under kostpris, med mindre disse har kjøpt bilen av Møller til kostpris uten/delvis uten Møllers fortjeneste.

Når disse ble lagt ut for salg i juni i fjor var pris ut til kunde for en bil med det utstyret ca 550.000kr.

Bygger du akkurat den bilen nå kommer den på 754.392kr, mens min kommer på 770.000kr, så har jeg kjøpt litt annet som bringer min bil opp i 776.000kr nå (tak gardin og oppbevaringsenett samt gummimatter i hele bilen).

Til 629.000kr er det en svært god pris. Kanskje noen som kjøpte på spekulasjon?
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Mr Oizo

Sitat fra: Egil S på lørdag 11. februar 2023, klokken 16:55
Når disse ble lagt ut for salg i juni i fjor var pris ut til kunde for en bil med det utstyret ca 550.000kr
Er du sikker på dette? Ut fra hva jeg husker var startprisen når coupe rs ble lansert kroner 579 tusen. Litt pakker og diverse så er man vel fort på 650.

MrBacardi

Sitat fra: Egil S på onsdag 25. januar 2023, klokken 17:41
Jeg skulle ha SUV, helst coupè SUV, 500km eller mer rekkevidde, litt sportslige egenskaper og tilhengerfeste.
EQC går for kort, BMW ix1 og 3 det samme, iX er grusom å se på.
Jaguar hører jeg lite pent om, Tesla var ikke interessant, ID.5 var dørgende kjedelig, Q4 E-tron var for liten, gamle eTron hadde for dårlig rekkevidde.
Polestar var litt kjedelig men er jo Volvo kvalitet og Kina biler var ikke så aktuelt.

Skoda RS vant på utseende, interiør design, 13" skjermen og rekkevidden mot det som var på markedet i mai/juni i fjor med levering før nyttår.

Jeg så på EQS, men det var litt dyr, usikker levering og 7-seter/så stor bil trenger jeg ikke.

Jeg må jo si at det prisnivået Skoda kommer i med RS modellene gjør at forventningene øker.

Planen er å ha RS'en i 2-3 år så bytte til noe annet.

Da låter det som om nye Audi Q6 e-tron Sportback som kommer snart kan passe deg i neste runde?
(Noen detaljer her: https://electrichasgoneaudi.net/models/q6-e-tron/)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

e.e.n

#97
Sitat fra: Ledam på lørdag 11. februar 2023, klokken 14:06
Dette er jo veldig billig:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289841886

Det virker som om det blir flere biler på Finn og at de ligger ute lenge. Kanskje det er innbilning, men synes at jeg kjenner igjen de fleste bilene som ligger ute nå. De har vært der siden Coupe kom på markedet.
Ser i media at det har vært registrert unormalt få biler i januar. Kanskje folk sitter på gjerdet og venter på våren?

Wow det var billig! Bedre pris enn min bestilling (Ultra) med storkunde rabatt (bestile ifjor høst) som jeg venter på... 🤨

Kan umulig være mange kontrakter som blir signert til dagens priser eller?  Nesten litt provosert, hadde det vært mulig å kansellere kontrakt å kjøpt en ny bil fra forhandler og samtidig spare ca. 30 00 og fått den på dagen hadde jeg selvsagt gjort det.

Egil S

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 11. februar 2023, klokken 19:15
Sitat fra: Egil S på lørdag 11. februar 2023, klokken 16:55
Når disse ble lagt ut for salg i juni i fjor var pris ut til kunde for en bil med det utstyret ca 550.000kr
Er du sikker på dette? Ut fra hva jeg husker var startprisen når coupe rs ble lansert kroner 579 tusen. Litt pakker og diverse så er man vel fort på 650.

HELT riktig, det skulle stått 650 og ikke 550 :)
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Egil S

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 11. februar 2023, klokken 19:39
Sitat fra: Egil S på onsdag 25. januar 2023, klokken 17:41
Jeg skulle ha SUV, helst coupè SUV, 500km eller mer rekkevidde, litt sportslige egenskaper og tilhengerfeste.
EQC går for kort, BMW ix1 og 3 det samme, iX er grusom å se på.
Jaguar hører jeg lite pent om, Tesla var ikke interessant, ID.5 var dørgende kjedelig, Q4 E-tron var for liten, gamle eTron hadde for dårlig rekkevidde.
Polestar var litt kjedelig men er jo Volvo kvalitet og Kina biler var ikke så aktuelt.

Skoda RS vant på utseende, interiør design, 13" skjermen og rekkevidden mot det som var på markedet i mai/juni i fjor med levering før nyttår.

Jeg så på EQS, men det var litt dyr, usikker levering og 7-seter/så stor bil trenger jeg ikke.

Jeg må jo si at det prisnivået Skoda kommer i med RS modellene gjør at forventningene øker.

Planen er å ha RS'en i 2-3 år så bytte til noe annet.

Da låter det som om nye Audi Q6 e-tron Sportback som kommer snart kan passe deg i neste runde?
(Noen detaljer her: https://electrichasgoneaudi.net/models/q6-e-tron/)

Audi kommer jeg neppe til å kjøpe noen gang.
Ender nok opp med Mercedes EQE SUV tenker jeg, eller noe annet, Porsche kommer jo f.eks med elektrisk Macan nå.
Hvis BMW gjør noe med designet sitt så kanskje jeg kjøper en BMW igjen.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal ha en bruksbil og en kjekk bil, eller om jeg skal prøve å kombinere de to. Har hatt 3 biler før, er usikker på om jeg skal ha det igjen.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

e.e.n

Vurderer å bytte til Polestar 4 selv når den kommer, sikkert ikke på veien før til neste år. Forøvrig fått mld fra selger om at Coupe'en er produksjonsbekreftet til uke 12. Nevnte samtidig at det mest sansynlig blir forsinkelse på 3-4 uker til bil er ferdig...

Ledam

Ting forandrer seg fort.
Tittet litt på Finn igjen. Jeg betilte bilen i juni i fjor og fikk den i romjula. Hadde jeg ikke bestilt da kunne jeg kjøpt en veldig bra Coupe i dag og spart 50 tusen. Egentlig skulle det vært andre veien. Samme bil som jeg kjøpte, koster i dag 100 tusen mer om du bygger den på Skodas hjemmeside. 

e.e.n

Jepp ganske frustrerende! Fortsatt flere Coupe'er hos andre forhandlere som kan fås til en billig penge.
Kan ikke se for meg at det skrives mange kontrakter på ny Coupe eller Suv'en med dagens prisnivå og leveringstid...

i3/RSiV

Det ble for fristende med 2024 oppgraderingene som kommer, og kampanjepriser på Enyaq, så ny Coupe RS ble bestilt i slutten av november. Bekreftet produksjon i uke 10.

Egil S

Sitat fra: i3/RSiV på onsdag 17. januar 2024, klokken 16:56Det ble for fristende med 2024 oppgraderingene som kommer, og kampanjepriser på Enyaq, så ny Coupe RS ble bestilt i slutten av november. Bekreftet produksjon i uke 10.

Bytter du inn 2023 RS'en da, eller selger du privat?
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA