SW 3 OTA

Startet av atrus, man 26. sep 2022, kl. 17:22

« forrige - neste »

MinID

Sitat fra: Krokstein på ons 28. sep 2022, kl. 16:42
Sitat fra: MinID på ons 28. sep 2022, kl. 09:15
Sitat fra: Øyvind.h på tir 27. sep 2022, kl. 22:47

Jeg venter egentlig primært på batteriprosent i dash, og gjerne integrert Spotify. Ikke noe jeg vil hyre inn en advokat for å få på plass, men forventer at 3.0 kommer i løpet av noen måneder.

Til orientering. Jeg har sw 3.1. Spotify er foreløpig ikke tilgjengelig via bilen der. Bare som tidligere via mobil.
Websidene til volkswagen har jo en relativt grei oversikt over hva som er inkludert i 3.0 og det står ikke noe om spotify nei. Det jeg kan finne som er "lydrelatert" er at det skal være internetradio der. Høres ikke ut som noe jeg ville brukt allverdens, men det har sikkert sitt publikum det også
https://www.volkswagen.no/no/oppdateringer-og-systemer/programvareoppdatering/3-0.html#nyheter

Internett radio kan jeg bekrefte. Funger fint uten å måtte være avhengig av ekstra abo, eller mobil wifi deling. Synes faktisk det gir bedre lyd enn dab.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

MinID

Sitat fra: elektro på tor 29. sep 2022, kl. 06:46
Sitat fra: Krokstein på ons 28. sep 2022, kl. 16:42
Sitat fra: MinID på ons 28. sep 2022, kl. 09:15
Sitat fra: Øyvind.h på tir 27. sep 2022, kl. 22:47

Jeg venter egentlig primært på batteriprosent i dash, og gjerne integrert Spotify. Ikke noe jeg vil hyre inn en advokat for å få på plass, men forventer at 3.0 kommer i løpet av noen måneder.

Til orientering. Jeg har sw 3.1. Spotify er foreløpig ikke tilgjengelig via bilen der. Bare som tidligere via mobil.
Websidene til volkswagen har jo en relativt grei oversikt over hva som er inkludert i 3.0 og det står ikke noe om spotify nei. Det jeg kan finne som er "lydrelatert" er at det skal være internetradio der. Høres ikke ut som noe jeg ville brukt allverdens, men det har sikkert sitt publikum det også
https://www.volkswagen.no/no/oppdateringer-og-systemer/programvareoppdatering/3-0.html#nyheter

Integrert Spotify kommer i 3.1

https://youtu.be/V0l1D0W39OA

Har 3.1. Den er ikke der... Mulig den blir lagt til i "shoppen" senere.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 5.4.3 løftet på verksted fra sw 4.0

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Vix

VW Id Software 3.0 Over The Air OTA Update is DELAYED !!!

https://www.youtube.com/watch?v=05ZLE-VSRPA

>:(

sk0yern

Er vel ikke akkurat nyheter at 3.0 er forsinket ;)
Var i desember i fjor at Deiss annonserte at 3.0 skulle rulles ut i løpet av våren.
Tenker dette heller er gode nyheter, nå ruller de ut 3.0 OTA til flere biler, da er det håp om at den blir generelt tilgjengelig ikke så lenge etter dette.

igniztion

Bedre at de fikser problemene som oppstod, enn at en haug med eiere må taues til verksted for å fikse feilet oppdatering.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Id drivers club meldte at 3800 meldte seg på mail for å få 3.0 ota utprøving. Noen vil få mail i små batcher. De forhaster seg ikke.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JG

Sitat fra: Kjell Salvigsen på ons 28. sep 2022, kl. 18:48
Integrert Spotify er noe jeg også gjerne skulle ha testet. Genialt, særlig dersom man kan bruke talestyring til å spille artister, sanger, album, sjanger, spillelister mm. Mye mer trafikksikkert enn skjermbetjening, men krever litt tilvenning.

Bruker Android Auto og stemmestyrer Spotify via Google Assistant. Klikk på mikrofonen nede til høyre på skjermen og si "Spill Queen på Spotify".

Kjell Salvigsen

Sitat fra: JG på tir 18. okt 2022, kl. 10:03
Sitat fra: Kjell Salvigsen på ons 28. sep 2022, kl. 18:48
Integrert Spotify er noe jeg også gjerne skulle ha testet. Genialt, særlig dersom man kan bruke talestyring til å spille artister, sanger, album, sjanger, spillelister mm. Mye mer trafikksikkert enn skjermbetjening, men krever litt tilvenning.

Bruker Android Auto og stemmestyrer Spotify via Google Assistant. Klikk på mikrofonen nede til høyre på skjermen og si "Spill Queen på Spotify".

Høres ut som en fin løsning! Jeg bruker i dag stemmestyring i Apple Music gjennom Carplay/Siri og det fungerer stort sett ok. Bruker også stemmestyring til å spille musikk fra minnepenn og radio. Dette er noe bilprodusenter bør jobbe med å integrere ytterligere fremover i samarbeid med Google/Apple og musikkstrømme tjenestene. Stemmestyring er utvilsomt mye mer trafikksikkert enn betjening på skjermer.
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

igniztion

Du kan også holde inne stemmeaktivering på rattet for å aktivere Google Assistant eller Siri. Enkelt trykk gir ID.Assistant, hold inne i ca ett sekund gir deg Google/Siri.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Kjell Salvigsen

Sitat fra: igniztion på tir 18. okt 2022, kl. 13:10

Du kan også holde inne stemmeaktivering på rattet for å aktivere Google Assistant eller Siri. Enkelt trykk gir ID.Assistant, hold inne i ca ett sekund gir deg Google/Siri.

genialt, takk for nyttig tips ! Det skal jeg teste :-)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA