2022.36

Startet av Kim-, fre 23. sep 2022, kl. 21:40

« forrige - neste »

Lucaria

Sitat fra: Motorwatt på ons 19. okt 2022, kl. 22:37
Nummerering på oppdateringene er nødvendigvis ikke sekvensielle. Noen oppdateringer gjelder bare noen land, noen andre for modelltyper og årganger, noen er testversjoner, og noen er utstyrs-avhengige.

Ok la meg da spørre andre her: er det noen som fått in 36.2 på sin 2022 TMYP fra berlin? 

(og nei jeg savner ikkenoe og har igentlig ikke noen hast, men da den dukket opp, og så ble borte igjenn, så er jeg litt nysjerrig)

Motorwatt

Du har 3 muligheter:

1) Ta en reset av computer
2) Send en melding i Tesla-appen, og be dem sende siste oppdatering til bilen
3) Vent

Det du beskriver er ikke uvanlig...
Tesla S75D
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

På min model 3 har jeg i rundt 1 år lagt en oppdatering bak hovedversjonen, foruten denne oppdateringen. Ganske nøyaktig når ny versjon har blitt slippet har jeg fått den «gamle». Helt greit, de fleste bugsene er da fikset
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

SitatHelt greit, de fleste bugsene er da fikset

Seriøst? Jeg har fått 112 oppdateringer i mitt eierskap, hvorav de aller fleste er feilrettinger, eller forsøk på feilrettinger...
Tesla S75D
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Jeg vil tørre å påstå at det er oftere flere bugs i en software i første major release enn når det har vært x antall bug fiks på samme release..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Sitat fra: geear på fre 14. okt 2022, kl. 13:40
Andre som har merket at bilen nå kun blinker to ganger på vipp på blinklyshendelen? Har da alltid blinket tre ganger før? To er for lite.  >:(

Sjekket dette i dag, da jeg skrev at jeg hadde det samme problemet. Så viste det seg at hvis jeg forlenget "det bløte avtrekket" med 0,5 sekunder, så blinket den bare én gang. Det var jeg ikke klar over.
Tesla S75D

JorEl

Fikk 36.5 og leste gjennom Teslafi Firmware notes, og la merke til, Battery Test in Service Mode, igjen.
Kikket litt etter dette på 36.2, men fant ingenting. Denne gangen tenkte jeg på det gamle ordtaket; Google er din venn... Vet ikke om dette er "lov" eller anbefales..men det er vel greit å kikke litt i butikkvinduet..

https://youtu.be/RSN_f937UOs?t=27
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Gjelder nok ikke for våre gamle biler. Virker som nedtrappingen av nyheter for disse allerede er i full gang.
Tesla S75D

kodax

...Så viste det seg at hvis jeg forlenget "det bløte avtrekket" med 0,5 sekunder, så blinket den bare én gang. Det var jeg ikke klar over.
[/quote]
Sånn har det vel vært en stynd, dvs. holder man hendelen nede, så slutter den å blinke når du slipper hendelen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Det vet jeg. Ett kort trykk blinker 3 ganger. Forlenges dette korte trykket med ett halvt sekund blinker det en gang. Det var den korte tiden mellom de to jeg reagerte på.
Tesla S75D

glx-rider

Sitat fra: Lucaria på fre 21. okt 2022, kl. 10:27
Nummerering på oppdateringene er nødvendigvis ikke sekvensielle. Noen oppdateringer gjelder bare noen land, noen andre for modelltyper og årganger, noen er testversjoner, og noen er utstyrs-avhengige.

Ok la meg da spørre andre her: er det noen som fått in 36.2 på sin 2022 TMYP fra berlin? 

(og nei jeg savner ikkenoe og har igentlig ikke noen hast, men da den dukket opp, og så ble borte igjenn, så er jeg litt nysjerrig)

Yes! Fikk i starten av denne uken og kompis med lik bil hadde visstnok hatt den noen dager allerede.

geear

Ja, det er flere i tråden her med Y P som har kommentert at vi har fått 36, helt tilbake til første side i tråden. Inkl meg. Innbiller jeg at jeg var kort innom 36.1 først, før 36.2 kom et par dager etterpå, fikk nettopp 36.5.

Du må uansett slappe av, ellers blir OTA en irritasjon for deg. Bilene ligger i forskjellige flåter og får utrullingene forskjellig, noen biler hopper over versjoner, og spesielt siden du ikke har bilen på wifi når den står parkert, så kan du ikke forvente tidlige oppdateringer.

Lucaria

Sitat fra: geear på lør 22. okt 2022, kl. 08:37

Ja, det er flere i tråden her med Y P som har kommentert at vi har fått 36, helt tilbake til første side i tråden. Inkl meg. Innbiller jeg at jeg var kort innom 36.1 først, før 36.2 kom et par dager etterpå, fikk nettopp 36.5.

Du må uansett slappe av, ellers blir OTA en irritasjon for deg. Bilene ligger i forskjellige flåter og får utrullingene forskjellig, noen biler hopper over versjoner, og spesielt siden du ikke har bilen på wifi når den står parkert, så kan du ikke forvente tidlige oppdateringer.

Sålenge dette er normalt (som jeg nå fått bekreftet 2ggr) så er alt i orden. Takk for mere utdypende info.

tgmachine

Har 2019 M3 AWD AP 2.5. Ikke FSD. Drøyer lenge denne 2022.36 nå. Ser at en stor porsjon av Model3 eiere på teslafi.com er på 2022.28 ennå.

Noen andre med 2019 M3 AWD AP 2.5, ikke FSD som har fått denne ennå?

-tgmachine

Trultefan

Har samme bilspec som deg og har fått 36.2
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA