Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-golf 2015, ladekontakt/ledningsnett

Startet av vegarr, fredag 23. september 2022, klokken 16:55

« forrige - neste »

vegarr

Har opplevd gjentatte ganger at bilen (2015 modell, 53000km) ikke vil lade. Hadde den inn til sjekk, og det ble funnet for stor motstand i ledningsnett. Oppdrag: skifte ladekontakt. Pristilbud: kr. 18000,- Dette må vel være bytte av høyvolts-ledningsnett (er vel en kjent feil svakhet)? Er dette noe som kan gjøres billigere? Ser at det finnes ledningsnett brukte til ca. kr.1000, fra kondemnerte 18-19 og 20 modeller. Men vil disse passe en 15 modell? Prøver bare å finne ut om jeg må ta takke ja til tilbudet, eller om du finnes andre muligheter.

Oddaa

Sjekk tråden om UX4 isolasjonsfeil... (får ikke til å lenke).


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Fanten

#2
Sitat fra: vegarr på fredag 23. september 2022, klokken 16:55
Har opplevd gjentatte ganger at bilen (2015 modell, 53000km) ikke vil lade. Hadde den inn til sjekk, og det ble funnet for stor motstand i ledningsnett. Oppdrag: skifte ladekontakt. Pristilbud: kr. 18000,- Dette må vel være bytte av høyvolts-ledningsnett (er vel en kjent feil svakhet)? Er dette noe som kan gjøres billigere? Ser at det finnes ledningsnett brukte til ca. kr.1000, fra kondemnerte 18-19 og 20 modeller. Men vil disse passe en 15 modell? Prøver bare å finne ut om jeg må ta takke ja til tilbudet, eller om du finnes andre muligheter.

Nei, det er to forskjellige delenummer på disse.
Skillet går i 12/12-2016.
For egen del ville jeg ikke tenkt tanken på brukte deler så lenge det koster ca 10k i arbeidspenger for å få byttet ux4 linja.
Er bedre Møller for ansvaret for att denne feil konstruksjonen virker i 5 år til.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA